Miten te muut olette jaksaneet kun mies ei käy töissä, ei tee kotitöitä eikä hoida lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voimat pois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voimat pois

Vieras
Mies valittaa väsymystä, valvoo myöhään ja nukkuu pitkään. Kaiket päivät istuu koneella ja tiuskii vauvalle jos vauva menee lähelle. Mulla alkaa olla voimat loppu! :( Kohta loppuu äitiysloma ja pitäis töihin palata. Mistä saan voimia? Miten te muut olette jaksaneet tätä?

Huonosti olen jaksanut, kiitos kysymästä. Miehen ulosheitto mielessä. Sitten olis varaa jäädä pidemmäksi ajaksi kotiin, kun ei tarvitsisi tota hapannaamaa elättää. Ärsyttää etenkin toi miehen valitus väsymyksestä, joka johtuu iltavalvomisista tietokoneella. Itse herään vauvan vuoksi 15 kertaa yössä.

Mulla oli aivan sama tilanne. Toisen lapsen jäkeen mies lopetti kaiki kotityöt, istui pelaamassa xboxia kaiket yöt. Aamulla suuttui kun ei jaksanut nousta ylös. Loputa romahdin vaikka sainkin apua perhetyönekijöiltä.

Mies ei muuttanut tapojaan joten ainoa ratkaisu oli ero. Enkä kadu yhtään!

Nyt mies ei ole kuukausiin tavannut lapsia ja muutti omien vanhempiensa luokse kun ei pystynyt huolehtiaan itsestään. Onneksi ymmärsin lähteä, elämä on paljon helpompaa näin! :)

Tutulta kuulostaa. Sama tilanne oli. Vuoden olin itse kotona ja lähdin töihin, mies jäi hoitamaan lasta. Lapsen kyllä hoiti, mutta kotityöt jäi minun harteille. Kun lapsi oli reilut 2 v. pistin miehen seinää vasten ja sanoin, että nyt on hänen vuoro lähteä töihin, että minä voin alkaa tekemään lyhennettyä työaikaa. Jos ei mene, niin minä lähden. Mies uskoi, lähti töihin ja hyvä niin. Itse teen enää 30 tuntia viikossa.

mies käy töissä harrastuksissa, seuratoiminnassa, on paljon menoissan ja lisäksi viettää lastenkin kanssa aikaa. hoitaa myös osan kotitöistä, tekee ruokaa, käy kaupassa.
Mutta jos masentuisi eikä liikkuisi, niin pakkohan se olisi jaksaa. tuo on otettu hyviin ja huonoihin aikoihin, se on lasteni isä. Siitä en luovu, koskaan, paitsi jos tulee väkivaltaa kuvaan. Pettäminenkään ei haittaisi. se on mun. ja lasteni isä.

Tuttua niin tuttua... Meillä tilanne on se että miehellä on jo uusi koti, hilailee kamppeitaan sinne ja keksi sitten ilmoittaa ettei muutakaan täältä kokonaan (eli vie tietokonettaan) sinne ennen kuin saa netin! Ja istuu päivät pitkät pelailemassa, siis korjaan yöt pitkät, ja heräilee siihen aikaan kun ne nettiä myyvät liikeet pistävät ovensa kiinni. Ja tähän vielä päälle se että tyttäremme on nyt siinä "isi on kingi" vaiheessa eli yrittää matkia isiään kaikessa, eli lähinnä siinä ettei tee yhtään mitään mitä pitäisi (herätä, pukea päälle, syödä, käydä suihkussa, jne.), tässä laskeskelen sekunteja kun lapsi on isällään ja minä saan ihan oikeasti teheyä asiat juuri sillä sekunnilla kuin ne pitää tehdä!

Eli päivän vinkki, jos eroatte tuollaisista niin älkää olko jäämässä itse siihen asuntoon missä olette asuneet vaan etsikää uusi. Hermot vaan menee odotellessa että se laiskimus saa itsensä pois nurkasta -eihän tähän voi laittaa edes jatkoa "pyörimästä" kun ei sillä siellä nurkassa muut kuin sormet liiku.

Jos jaksaisin, itkisin. Mutten jaksa enää edes sitä

miksi te katsotte asiaksenne yrittää jaksaa nettiriippuvaista miestä, joka ei yritä sekuntiakaan? eihän addiktin vieressä kuulukaan jaksaa, vaan pitää järjestää asiat niin että palvelu lakkaa pelaamasta. muuten on omaakin aikaansaannosta tilanteessa.

mulla mies masentui pahasti kun sai potkut töistä. oli aika rankka kokemus koko perheelle. sieltä sitten noustiin kun aikaa kului. en sanoisi että ihan sänkypotilas oisi ollut sillä leikki lasten kanssa sen minkä jaksoi mutta muuten kaikki muu jäi minulle.
nyt tuosta on jo aikaa vuosia, nyt on töitä, kotitöitä tekee mattojen hakkaus, ruokaa tekee yksinkertaisimpia ja lapsia hoitaa vaihtelevasti kuitenkin joka päivä jonkun aikaa joten en voi nyt sanoa että nyt on paremmin. eikai parisuhteessa ihan 50/50 prosenttisesti työt jakaannu

Tuttua niin tuttua... Meillä tilanne on se että miehellä on jo uusi koti, hilailee kamppeitaan sinne ja keksi sitten ilmoittaa ettei muutakaan täältä kokonaan (eli vie tietokonettaan) sinne ennen kuin saa netin! Ja istuu päivät pitkät pelailemassa, siis korjaan yöt pitkät, ja heräilee siihen aikaan kun ne nettiä myyvät liikeet pistävät ovensa kiinni. Ja tähän vielä päälle se että tyttäremme on nyt siinä "isi on kingi" vaiheessa eli yrittää matkia isiään kaikessa, eli lähinnä siinä ettei tee yhtään mitään mitä pitäisi (herätä, pukea päälle, syödä, käydä suihkussa, jne.), tässä laskeskelen sekunteja kun lapsi on isällään ja minä saan ihan oikeasti teheyä asiat juuri sillä sekunnilla kuin ne pitää tehdä!

Eli päivän vinkki, jos eroatte tuollaisista niin älkää olko jäämässä itse siihen asuntoon missä olette asuneet vaan etsikää uusi. Hermot vaan menee odotellessa että se laiskimus saa itsensä pois nurkasta -eihän tähän voi laittaa edes jatkoa "pyörimästä" kun ei sillä siellä nurkassa muut kuin sormet liiku.

Jos jaksaisin, itkisin. Mutten jaksa enää edes sitä

Ilmeisesti nettiyhteys on sun nimissä, sen kun katkaiset sopimuksen tai pyydät väliaikaisen nettiyhteyden sulkemisen määräajaksi. Hanki itselles mokkula jos tarvitset nettiä. Jos miehen nimissä niin hän saa siirrettyä sopimuksen toiseen asuntoon helposti. Ei tuollainen mies kauaa viihdy paikassa missä netti ei toimi.

Yhteistyössä