Miten te ootte jaksaneet, jotka ei oo saanu mielestään riittävästi lepoa raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lellu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lellu

Vieras
Mulla on nyt rv 22 menossa ja odotan toista. Esikoinen 2v nukkuu aika lyhyitä yöunia 8-9h ja päiväunet nukkuu hoidossa, kun itse oon töissä. Mä saan yön aikana unta n. 6-8h ja tuona aikana herään 1-3 kertaa joista vähintään kerran käyn vessassa.. Päiväunia mulla ei oo mahollista nukkua, kun en saa nukahdettua jos esikoinen hyppii päällä ja metelöi. Oon ollu nyt hirveän väsynyt ja sen seurauksena tulee voimattomuus, päänsäryt ja pahoinvointikin uudestaan. Mua alkanu stressaamaan myös se, että voiko se olla vauvalle jotenkin vahingollista, kun en saa levättyä tarpeeksi? Vai kärsinkö siitä vain minä itse?

Alkuperäinen kirjoittaja -:
No et kai sä töissä päiväunia voisikaan nukkua...

Eikö mies voi vahtia esikoista jotta saat levätä?

No en kai mä töissä oo yrittänytkään vaan kotona.. Mies kyllä sanoo, että mee vaan nukkumaan, että hän on esikoisen kanssa..mutta meillä on kaksio ja meidän sänky olohuoneessa ja en vaan pysty nukahtamaan kun esikoinen siinä pyörii kuitenkin koko ajan metelöi. Ja mä oon niin huono nukkuja, että nukahtaminen kestää sen tunnin niin jos vaikka mies menee ulos esikoisen kanssa, niin ne tulee sisälle kun oon 2min ehtiny nukkua.. Lähinnä kai mua huolettaa tuo, että voiko vauvalle olla siitä jotain vaaraa jos ei lepää tarpeeksi...

Sairaslomaa sitten töistä ja lepoa yksin kotona. Raskauden aikainen väsymys kun sekin saattaa saada ihmisestä zombien aikaseksi jos ei saa levättyä tarpeeksi. Mulla alkoi jossain kohta fyysiset näkymään kun ei saanut nukuttua tarpeeksi raskauden väsymyksen aikaan joten kannattaa hakea sitten saikkua vaikka jos ei muu auta.
Tv. 28+4 ja väääsyyttttäääää!

Alkuperäinen kirjoittaja Joni Makkuusäkki:
Sairaslomaa sitten töistä ja lepoa yksin kotona. Raskauden aikainen väsymys kun sekin saattaa saada ihmisestä zombien aikaseksi jos ei saa levättyä tarpeeksi. Mulla alkoi jossain kohta fyysiset näkymään kun ei saanut nukuttua tarpeeksi raskauden väsymyksen aikaan joten kannattaa hakea sitten saikkua vaikka jos ei muu auta.

Saikkua väsymyksestä? Eiköhän ne vaan naura poihalle ja käske nukkua sillon, kun vaan pystyy :laugh:

Itse asiassa jos väsymys on niin rajua, että ihmisellä alkaa tosissaan tulemaan fyysisiä oireita, se on pätevä syy sairaslomaan. On sitä hullummistakin syistä ihmisille saikkua annettu :D

Tiedän monta miestä, jotka ovat järestään maanantaisin "motivaatiosaikulla" kun on tullut sunnuntaina vähän otettua...

Tässä ei nyt ole kyse laiskuudesta, vaan siitä, että eihän ihminen ole työkunnossa, jos väsymys on niin suurta, ettei pysty toimimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
No et kai sä töissä päiväunia voisikaan nukkua...

Eikö mies voi vahtia esikoista jotta saat levätä?

No en kai mä töissä oo yrittänytkään vaan kotona.. Mies kyllä sanoo, että mee vaan nukkumaan, että hän on esikoisen kanssa..mutta meillä on kaksio ja meidän sänky olohuoneessa ja en vaan pysty nukahtamaan kun esikoinen siinä pyörii kuitenkin koko ajan metelöi. Ja mä oon niin huono nukkuja, että nukahtaminen kestää sen tunnin niin jos vaikka mies menee ulos esikoisen kanssa, niin ne tulee sisälle kun oon 2min ehtiny nukkua.. Lähinnä kai mua huolettaa tuo, että voiko vauvalle olla siitä jotain vaaraa jos ei lepää tarpeeksi...

No jos teillä on kaksio niin mene sinne toiseen huoneeseen...

kyl mä luulen et neuvolan kautta vois saada väsymys saikkua... meillä on kyl ollu kerran yhden työntekijän saikkulapussa insomnia saikun syynä...

mä oon vaan kuvitellut et tää väsymys tästä vaan helpottas... mulla ei oo vielä muksua paitsi tuo mahassa 13+4... ekat kaks kuukautta väsytti niin pirusti et mietin just sillon et miten sen toisen kanssa sit jaksaa kun on yks jo hoidettavana ja toinen mahassa väsyttämässä... ehdin jo sit toivoo kaksosia ettei tarviis olla raskaana kun kerran... mä nukun nykyselläänkin max 2 tuntia ja sit käyn vessassa ja juomassa... tai no on mulla tänä vuonna ollu ehkä kaks yötä kun oon heränny vaan kerran yön aikana...

Alkuperäinen kirjoittaja :
Itse asiassa jos väsymys on niin rajua, että ihmisellä alkaa tosissaan tulemaan fyysisiä oireita, se on pätevä syy sairaslomaan. On sitä hullummistakin syistä ihmisille saikkua annettu :D

Tiedän monta miestä, jotka ovat järestään maanantaisin "motivaatiosaikulla" kun on tullut sunnuntaina vähän otettua...

Tässä ei nyt ole kyse laiskuudesta, vaan siitä, että eihän ihminen ole työkunnossa, jos väsymys on niin suurta, ettei pysty toimimaan.

Juurikin näin. Valtava väsymys kun saattaa aiheuttaa isojakin oireita jos ihminen ei saa lepoa tarpeeksi. Henk.koht. itselle tuli liiasta väsymyksestä sydämen rytmihäiriöitä kasvavassa määrin, jotka aiheutti kivuliaat supistukset jotka vei taas vuorostaan sairaslomalle ja lepoon. Toisilla se raskauden aikainen väsymys ei olekaan niin suurta ja vaikka raskaus ei olekaan sairaus, pitää omaa kroppaa ja sitä kasvavaa pikkuihmistä kuunnella. :)

täällä toinen jolla aikalailla sama tilanne, eli viikkoja nyt 26+5 ja esikoinen 2v ja 2kk, heräilee öisin ja kotona ei päiväunia enää nukuta (harvoin hoidossakaan) joten kyllä nukkuminen on sitä 6-8 tuntia välillä vähemmän ja joskus viikonloppuisin jopa enemmän, tosin yhtenäisiä unet ei ole koskaan... kyllähän tämä väsyttää mutta itse en ole sairaslomaa hakemassa ennen kuin en oikeasti jaksa tehdä muuta kun maata ja sitä tilannetta tuskin tulee, kipuja on myös, issias vaivaa ja lonkat ovat sököt, mutta eiköhän tämä tästä äitiysloma alkaa jo huhtikuun lopulla (varhennettuna), joten eiköhän sinne asti jakseta, olin tuossa kaksi viikkoa lomalla ja kyllä se teki hyvää vaikka tuo esikoinenkin kotona oli, mutta lonkkakivut hävisi, sekä selkä oli paljon paremmassa kunnossa, joten jos saikkua joudun hakemaan se johtuu kyllä kivuista eikä väymyksestä...

Alkuperäinen kirjoittaja ripaska:

Saikkua väsymyksestä? Eiköhän ne vaan naura poihalle ja käske nukkua sillon, kun vaan pystyy :laugh:

No ei naura!
Lepolomaa vaan hakemaan kun et ole työkuntoinen. Soita vaikka neuvolaan sieltä ainakin saa kun ymmärtävät todennäköisesti paremmin kuin työterveyslääkäri/hoitaja.

Mies ja lapsi lähtevät ulkoilemaan, kyläilemään ja vaikka hampuriliaselle. Ovat poissa vähintään kolme tuntia. Ainakin kerran viikossa. Lyhempiä lepohetkiä päivittäin.

Yhteistyössä