Miten te saatte ostettua huutonetistä EHJIÄ hyväkuntoisia vaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "köyhä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"köyhä"

Vieras
Taas tuli itku silmään kun avasin huutonetistä tilaamani paketin. Miten ihmeessä saatte seulottua niistä kaikista ilmoituksista ne hyvät, ehjät vaatteet? Olen esim. ostanut tarrakuomat, joissa tarrat eivät menneet kunnolla kiinni kissankarvojen vuoksi. Tarranauhat siis olivat aivan täynnä karvaa ja tuosta ei mitään mainintaa tuotekuvauksessa. Yhden vk-puvun vetoketju oli hajalla (valitin ja kuulemma olen sen itse hajottanut), paljon tahroja ja reikiä kankaassa (eivät näkyneet kuvassa eikä niitä mainittu). Nyt tänään sain reikäiset kurahousut! Mitä hittoa niillä teen? Missään ei ollut mainintaa rei'istä ja kuvassa en todellakaan niitä näe. Köyhää kyykytetään ihan urakalla. Jos annan negan palautteen, minulle annetaan nega kostoksi... huoh. Käytetty on aina käytetty, mutta eivätkö ihmiset tajua, että esim. reikäisillä kurahousuilla ei mitään tee kun ne eivät pidä vettä!

Mä kiinnitän huomiota hintaan ihan ensiks, eli hyväkuntoista tuotetta harvoin saa ihan 1e vaan maksaa vähän enemmän.
Tuotteen kuvauksen yritän tietysti kans lukea tarkkaan enkä osta sellaisia missä mainitaan pesunukkaa tai tahroja. (tästä ei tietenkään ole hyötyä jos myyjä jättää kertomatta oleellisia asioita.)
Sit jos joskus löytää luotettavia myyjiä niin kannattaa ostaa heiltä jatkossakin.
Joskus myös luen myyjän saamat palautteet...

Itselleni ei ole tullut yhtään huonoa kauppaa, siis että olisi ollut rikkinäinen tai pilalla oleva vaate. Yhden kerran otin myyjään yhteyttä, kun uuden veroinen ei ollut sitä, ja sain alennusta ihan tuntuvasti.

Jos ei ole ollut tyytyväinen, niin siitä kannattaa mainita palautteessa - ne palautteet on sitä varten olemassa, että muutkin saisivat osviittaa myyjän luotettavuudesta. Ja jos epäilyttää, niin kannattaa aina katsoa ne palautteet ennen kuin huutaa, kyllä sen yleensä huomaa onko luotettava vai ei.

Ihan sillä, että seuraan niitä palautteita (kuinka paljon negoja ja neutraaleja ja miten myyjä kommentoinut niihin eli vähätteleekö) ja sitä minkälaisia kuvia, eli onko suttuisia tai rajattuja, eli piilotteleeko myyjä virheitä ja sitten ihan kysymällä huudon sivulla myyjältä kunnosta suoraan (onko reikiä, nyppyjä, toimiiko tarrat).

Neulalla saa aika hyvin niistä tarroista kärsivällisyydellä karvat ja irtosälän pois.

Ja kannattaa välttää kauppaa sellaisten kanssa, joille on myynyt jotakin, koska siitä voi olla seurauksena tuollaista lapsellista kostonomaista negatiivista palautetta.

Tuotteen tulee olla käyttökelpoista, jos näin on kuvattu ilmoituksessa. Käyttökelvottomasta tulee neuvotella ja tarvittaessa yrittää purkaa kauppaa. Kyllähän niitä tunnuksia suljetaankin palautteen takia juuri tuon virheellisen kuvauksen ja huonon käyttäytymisen takia.

Olen huomannut että monetsti kun itse olen myymässä jotain ja luopumassa niin tavara/vaate saa "kultakehykset" ympärilleen ja sitten kun joku huutaa niin oikein hävettää että tulikin liioteltua. En kyllä ihme kyllä ole ikinä saanut negaa ja kauppoja on yli 200 tehty. Ehkä se liioittelu on niinkin tavallista ett ihmiset osaa sitä odottaa.

Se on niin laaja käsite että mikä kenenkin mielestä on hyvä vaate. Sain kaverilta pussillisen vauvanvaatteita jotka kaverin mukaan olivat hyviä. Kun kotona pussia availin niin totesin että 9 vaatetta kymmenestä oli kaatopaikkakamaa, en kehtais ees fidan kirpparille tarjota sellaisia rytkyjä...

Reippaasti vain laitat negatiivista palautetta!
Tietää muut varoa ihmeellisiä myyjiä.

Jos laittavat kostonegan, laita sinne selitykseksi itse, että sait huutopaketissa rikkinäiset kurahousut joista ei mainintaa, annoit negatiivisen palautteen ja sait kostonegan.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Ostin kerran jotkut ihan merkki verkkarit pojalle. Paketista paljastui ulosteen tahrima tsekkoslovakialainen kalsariasu. Pojalla oli juoksukilpailut niin oli pakko laittaa asu päälle kun ei ollut muita veryttelyvaatteita.

Mä kiinnitän huomiota hintaan ihan ensiks, eli hyväkuntoista tuotetta harvoin saa ihan 1e vaan maksaa vähän enemmän.
Tuotteen kuvauksen yritän tietysti kans lukea tarkkaan enkä osta sellaisia missä mainitaan pesunukkaa tai tahroja. (tästä ei tietenkään ole hyötyä jos myyjä jättää kertomatta oleellisia asioita.)
Sit jos joskus löytää luotettavia myyjiä niin kannattaa ostaa heiltä jatkossakin.
Joskus myös luen myyjän saamat palautteet...

no eikai se nyt niinkään mene että halpa hinta tarkoittaa huonokuntoista tuotetta.. itse haluan vaan päästä eroon ylimääräisestä tavarasta. eikä se suurien summien tienaaminen ole pääasia. eli mulle riittää se pari euroakin vaikka tuote oliskin uudenveroinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Myös pettynyt;24934403:
Ostin kerran jotkut ihan merkki verkkarit pojalle. Paketista paljastui ulosteen tahrima tsekkoslovakialainen kalsariasu. Pojalla oli juoksukilpailut niin oli pakko laittaa asu päälle kun ei ollut muita veryttelyvaatteita.

et oo tosissas?? :O

Minä en henkilökohtaisesti edes keskustele sellaisten ostajien kanssa, jotka yhteyttä ottamatta räväyttävät suoraan neutraalin tai negatiivisen palautteen.

Ihminen minäkin olen ja joskus voi erehtyä itse kukin. ELI, JOS OLET SAANUT TUOTTEEN, JOKA EI KUVAUSTA VASTAA; OTA YHTEYTTÄ MYYJÄÄN SÄHKÖPOSTILLA JA PYYDÄ HYVITYSTÄ!!!

HYVIN moni myyjä tulee vastaan kun ystävällisesti lähestyt.

Itse olen joutunut valittamaan tuotteista muutamaan otteeseen ja joka kerta saanut hyvitystä huutohinnasta.

JOS MYYJÄ EI VASTAA VIESTEIHIN TAI EI ANNA HYVITYSTÄ, LAITA SITTEN VASTA SE NEGATIIVINEN!!!

kannattaa silmäillä niitä palautteita ennen kuin ostaa. vaikkei siellä kukaan olis uskaltanu negaa antaakaan niin niissä positiivisissakin saaatttaa olla kommentti tuotteen kunnosta, tupakanhajusta jne..
ja osta vaan semmoisia missä on hyvät kuvat.
reklamaatiot olen tehnyt niin että olen itse ottanut kuvan virheestä, tarvittaessa ympyröinyt tahran, reiän tms kuvankäsittelyohjelmalla ja laittanut kuvan sähköpostin liitetiedostona reklamaation mukaan. aina on tultu hinnassa vastaan.
jos et juuri itse myy huutiksessa niin mitä se haittaa saatko negan vai et? jos saat negan niin kommentoi siihen alle migä on tapahtunut.

osta mahdollisuuksien mukaan semmoisia tavaroita, jotka pystyt itse noutamaan

Kyllä mä olen silmäillyt palautteet, yrittänyt katsoa tarkkaan kuvan (jopa kopioinut koneelle ja suurentanut jne.) ja silti saanut nyt lyhyessä ajassa huonolla tuurillani monta huonoa tavaraa. Ihan alkuaikoina kun huutonetistä ostin, sain ihan hyviäkin tuotteita. Mutta silloin en ostanut lastenvaatteita. Tämä alkoi lastenvaatteiden ostosta.

Mä olen sellainen ihminen, etten kestä tappelua. En jaksa lähteä kinastelemaan jos myyjä mielestään on myynyt hyvää tavaraa. Jokainen menköön itseensä. Jos oikeasti kehtaa pakata ne reikäiset kurahousut ja lähettää ne, saa hävetä ja ihmetellä miksei sitä palautetta tullut lainkaan. Olen sanaton. Tänään vaan harmitti todella, koska olisin ystävältäni kirpparille lahjoittamistaan läjistä saanut ehjät kurahousut ja kieltäydyin, koska olin jo ehtinyt sellaiset huutaa.

Palautteet tosiaan kannattaa lukea läpi ennenku huutaa.

Harmittaa vieläkin yhdet "uudenveroiset" adidaksen collegehousut jotka huusin, ja kun vyötärökuminauhaa venytti huomasi että ei oo olleet päällä ihan kerran tai pari vaan väri on todella kauhtunut pois.

Nykyisin ostan ennemmin tavalliselta kirpparilta tai sitten kaupasta uutena. Muutama kalliimpi hutiostos huutiksesta opetti. Ostin reimatecin haalarin joka oli myyjän mielestä hyväkuntoinen, mutta mistä oli kankaaseen painetut koristekuviot rapisseet pois. Haalari ei pitänyt vettä - hyväkuntoinen? No ei ollut selviä reikiä, mutta mun mielestä kunto ei enää ollut hyvä. Kosteussuojahaalari joka ei pidä vettä ei mitenkään ole uudenveroinen.

Minä olen saanut kohtuullisen hyväkuntoista ostamalla vain niitä, joissa on suorastaan ylitarkasti mainittu kaikki viat. Eräältä uskaltauduin ostamaan muiden tuotteiden lisäksi muutaman, jossa mainittiin, että on pientä tahraa, joka ei näy hyvin. En edes löytänyt noita tahroja ainakaan sisävalossa. Eli itse ostan vain sellaisilta, joista tulee olo, että kertovat peräti ylirehellisesti kaikki viat. Näissä ei ole tullut pettymyksiä, paremminkin iloisia yllätyksiä.

Juu. Myyjiä on laidasta laitaan. Olen huomannut.

Itsellä on tällä hetkellä myynnissä oikeasti siistejä, tahrattomia, ehjiä vaatteita. Enkä ole laittanut ylihintaa koska olisi mukava saada ne myytyä edes siihen 1e hintaan vaikka olen ne ostanutkin uutena ja nyt myyn käytettynä. 5 pakettia myynnissä ja tällä hetkellä vain yhdessä on huuto.

Ihmettelen kun monissa paketeissa hinnat nousevat pilviin.. melkein 100e. Huh. Onko se niin että niissä paketeissa missä on paljon huutajiia tulee mielikuva siitä että vaatteet ovat hyviä koska niin moni niitä huutaa ja haluaa itselleen. En tiedä.

Tuntuu ettei ihmisillä ole moraalia sen vertaa että olisi rehellinen myydessään ja kuvauksissaan. Ehkä tehomyyjiltä ei sitten kannata ostaa.

Mä olen saanut ihan kuvausta vastaavat tuotteet aina. Tosin ostan yleensä sellaisia, jotka voin noutaa itse.

Myydessäni ennemmin aliarvioin kunnon kuin laitan liian hyvän luokituksen. Ei sitten tule pettymyksiä huutajalle. Tosin olen aika laiska myymään ja olenkin ennemmin lahjoittanut tavarat eteenpäin. :D

[QUOTE="vieras";24935369]Minä olen saanut kohtuullisen hyväkuntoista ostamalla vain niitä, joissa on suorastaan ylitarkasti mainittu kaikki viat. Eräältä uskaltauduin ostamaan muiden tuotteiden lisäksi muutaman, jossa mainittiin, että on pientä tahraa, joka ei näy hyvin. En edes löytänyt noita tahroja ainakaan sisävalossa. Eli itse ostan vain sellaisilta, joista tulee olo, että kertovat peräti ylirehellisesti kaikki viat. Näissä ei ole tullut pettymyksiä, paremminkin iloisia yllätyksiä.[/QUOTE]

MIkä nikki näillä?

Yhteistyössä