miten te teette ruskeankastikkeen? :)

07.02.2013
87
0
6
Multa on nyt paristi sitä kysytty ja yksi kaveri jopa kysyi hieman ihmeissään että teenkö kastikepohjan itse.. :O eli mä teen niin että sulatan margariinia paistinpannul siihen suolaa ja sit sopivasti vehnäjauhoi, ruskistan välil enempi välil vähempi, sit kun sopivan väristä laitan kylmää vettä kunnes siit tulee tahnaa kypsyttelen viel hetken pannul sit kattilaan lihan sekaan , sopivast vettä viel ja kypsyttelyy miedol lämmöl. Eli siis mites te muut? :)

Itsekkin ruskistan jauhot pannulla voin kans, sit vesi, mausteet ja pitkä haudutus. Sit kun on kiirus niin jauhelihakastike tulee nopsaan kun laittaa ruskistetun jauhelihan sekaan jauhot ja lisää veden sekä mausteet.

Minä laitan pannulle kunnon palan voita grammoissa noin kolmin kertaisesti tai hiukan alle jauhojen määrään nähden ja sipulia erittäin hienona silppuna. Voi ruskistetaan erittäin kevyesti vaalean ruskeaksi jolloin jauhot lisätään jauhoina käytän puolikarkeita erikoisvehnäjauhoja. Jauhot ruskistetaan hitaasti noin saksanpähkinän värisiksi ja lisätään vesi ja tomaattisose, maustetaan suolalla ja mustapippurilla. Keitellään pienellä teholla sekoitellen vähintään 20min mieluiten 40min tai enemmän.

Yhteistyössä