Miten te toimitte taaperoidenne kanssa julkisissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vivica"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vivica"

Vieras
Taas takana yksi kamala reissu bussissa. Mulla on vilkas ja isokokoinen 1v 9kk poika. Se on nyt aloittanu noissa julkisissa tekemään vaatimuksia sen suhteen missä haluaa istua. Vaunuissa siinä keskiosassa se ilmeisesti turhautuu kun ei näe kunnolla ulos. No olen sitten yrittänyt sitäkin että mennään viereiselle penkille istumaan(jos on tilaa)ja sitten hän alkaa vaatimaan että ei halua olla äidin sylissä. No, olen sitten sanonut että äidin vieressä penkillä voidaan istua, mutta sekään ei kelpaa. Toisin sanoen hän haluaisi juosta bussia ympäri ja kiipeillä siellä täällä. No sitten olemme palanneet siihen että istutaan sitten vaan niissä vaunuissa. Ja se johtaa huutamiseen "Haluuu, haluu, äiti, penkki, syliiiiiiiiin ääääääää jne..". En saa sitä tyytyväisenä istumaan paikallaan, vaikka yritän jutella maisemista tai leikkiä jotain harakka huttua keittää juttua. Mitä teen väärin? Ja poika siis osaa vengota itsensä pois vaunuista vaikka on valjaat yms.käytössä. Menee hermot :(

No kyllä se siitä, 3v uhmaa pukkaa pikkuhiljaa, usko pois toi on aika pientä. Meillä ei mitään saa huutamalla, ei pääse pois istuimestä, ei pääse kauppaan juoksentelemaan, ei pussiin juoksentelmaan, ei pääse kaupasta pois huutamalla jne. kyllä se poika keksii ja koettaa joka juttua että josko tällä tavalla saa tahtonsa läpi. Kyllä se tuossa 6v helpottaa, sillon alkaa sitten eskariuhma.

Meidän poika syö välipalapatukkaa hitaasti ja hartaasti eikä silloin jaksa keskittyä kitisemiseen. (Murustaa siis ainoastaan oman paitansa ja vaununsa, jos joku alkoi sotkemista miettiä :-)) Ei siis näin aina toimita julkisissa, mutta joskus on tarpeen. Muuten saatetaan katsoa kännykästä pojan omia videopätkiä tai sitten sillä on joku auto mukana tai tai... Ja ei tietty aina onnistu mikään tällanen. Toistaiseksi on siis ollut aina vaan vaunuissa, koska ei onneksi vielä pääse pois. Ikää saman verran kuin sinun lapsellasi.

Me liikutaan onneksi tosi vähän julkisilla nyt 2 v. 2 kk pojan kanssa. Ja koska sitä tapahtuu todella harvoin, se on ollut pojalle vielä uutta ja jännää. Mutta uskon että hankalaa olisi, jos enemmän liikuttaisi. Uhma on myös päällä täyttä häkää. Kauppareissut on varsinkin kahdestaan pojan kanssa usein aika stressaavia.

En siis osaa varsinaisesti neuvoa, sanon vain että samassa veneessä ollaan, ja annan kaiken myötätuntoni sulle.

Anna matkan ajaks jotain naposteltavaa? Suklaarusina aski kouraan. Meillä toimi lahjominen pienillä hyvyyksillä, kun oli tollainen kitinä vaihe.

Nykyään onneks tietää miten busseissa ollaan. Olen selittänyt miljoona kertaa, että bussissa pitää istua nätisti. Joko sitten rattaissa tai penkillä, jos ei olla ruuhka-aikaan liikkeellä.

Yhteistyössä