Miten teette ite lohkoperunoita???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fantsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Leikkaan kuoritut perunat veneen mallisiksi, laitan kulhoon, mausteeksi öljyä ja milloin mitäkin... esim. grillausmaustetta, ranskanperunamaustesuolaa, murskattua valkosipulia, yrttimausteita ym. mitä nyt mieleen juolahtaa. Mä paistan ne 200 asteessa noin puoli tuntia.

Meillä taas näin: pesen perunat kunnolla, pilkon ne 6-8 lohkoksi (kuorineen), keitän niitä kymmenisen minsaa. Kaadan vedet kattilasta pois, tilalle loraus öljyä, murskattua valkosipulia, oreganoa, basilikaa ja suolaa. Kansi päälle kattilaan ja hillitön vatkaus.. :D

Sit koko komeus leivinpaperin päälle pellille ja uuniin 225'C ~10 minuuttia.

Alkuperäinen kirjoittaja Fantsu:
Laitatko sä noi mausteet sinne pohjalle vai pottujen päälle???
Joo, oon vähän tumpelo nyt täs jutus :ashamed: :whistle:

kaikki siis kippailen kuppiin(mausteet,öljy ja potut) ja hytkyttelen sekasin ja sit vielä valutan pohjalta sen öljyn pellille perunoiden päälle jos jotain jää

Alkuperäinen kirjoittaja Fantsu:
Laitatko sä noi mausteet sinne pohjalle vai pottujen päälle???
Joo, oon vähän tumpelo nyt täs jutus :ashamed: :whistle:

Mä lorautan öljyn ja ripottelen mausteet kulhoon, ja sekoittelen sitten kahdella lusikalla ne niin, että kaikki potut ovat kivasti maustuneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppis:
Meillä taas näin: pesen perunat kunnolla, pilkon ne 6-8 lohkoksi (kuorineen), keitän niitä kymmenisen minsaa. Kaadan vedet kattilasta pois, tilalle loraus öljyä, murskattua valkosipulia, oreganoa, basilikaa ja suolaa. Kansi päälle kattilaan ja hillitön vatkaus.. :D

Miksi sinä teet turhaa työtä, kyllä ne uunissa kypsyy???

kuorin,pilkon lohkoiksi,laitan pakaste pussiin..perään 1tl öljyä,suolaa,paprikamaustetta/grillimaustetta...ja sitten pussin suusta kiinni ja ravistelen.,.öljyä oikeasti on riittämiin ja leviää hyvin vaikka itse aika reippaasti noita perunoita teen..sitten 225 niin kauan että ruskettuvat/tulee 'kupla'...

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppis:

Mä kans merisuolavedessä keitän 5-10 min , mut tota en ookkaan tajunnu et vois ravistella kaikki kattilassa. Oon sudilla voidellu öljyllä ja sit pippurin, paprikamausteen, yrttisuolan heittänyt pintaan.

Yhteistyössä