Miten tehdä vauvalle tavallinen puuro korvikkeeseen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ÖÖ Aapisen reunalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

ÖÖ Aapisen reunalla

Vieras
Nyt pitäisi siirtyä ns. ensipuurosta tavalliseen kaurapuuroon. Miten se tehdään korvikkeeseen?

Olen joskus kuullut, ettei korvikemaitoa saa liikaa "keittää". Kaurapuurohan pitää keittää joko kattilassa tai sitten pitää mikrossa ainakin 3 minuuttia. Kai se pitää vaan näin tehdä?

Veteen puuroa ei voi tehdä, koska vauva on 8kk ja maitomäärä päivässä ei täyty, jos puuroja (aamu- ja ilta) ei tehdä maitoon.

Ja toinen juttu, mitenkäs nämä ns. valmispuurot, jotka ohjeessa käsketään tekemään veteen, voiko ne tehdä korvikkeeseen. Esim. se Muksun hedelmäpuuro, joka on tarkoitettu 8kk eteenpäin?

No miks et tee veteen? Ite oon tehny veteen korvikkeen voi sitten juods pullosta. Eri asia kun voi siirtyä hapanmaito tuotteisiin voit ruveta tekeen maitoon puuroa ja lisäämään niitä pikkuhiljaa ruokiin...

No kun poika syö puuron, niin eipä jaksa enää juoda maitoa. Saadaan maitomäärä täyteen vain puurojen avulla. Joten puuroon pitäisi mennä ainakin se 100ml maitoa, joten jos vain notkistan puuroa maidolla,niin ei taida notkistamiseen tarvita ihan tuota 100 ml...

Me ollaan yritetty päivän mittaan juottaa maitoa pullosta, mutta eipä mee pojalle... Joten pakko saada puuroissa menemään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No kun poika syö puuron, niin eipä jaksa enää juoda maitoa. Saadaan maitomäärä täyteen vain puurojen avulla. Joten puuroon pitäisi mennä ainakin se 100ml maitoa, joten jos vain notkistan puuroa maidolla,niin ei taida notkistamiseen tarvita ihan tuota 100 ml...

Me ollaan yritetty päivän mittaan juottaa maitoa pullosta, mutta eipä mee pojalle... Joten pakko saada puuroissa menemään.

Mikset sitten tee velliä? Siihen sen saa menemään. Ei ensin teet veteen puuron aj ajtkat sen sitten velliksi korvikkeella.

Syökö puuroa aamulla ja illalla jos sillai sais tuleen sen 100ml...

Niin. Eli teet sen puuron veteen ja lisäät siihen korviketta sitten kun on jäähtynyt. Pehmeä ja notkea puuro on kivempi syödä..
Toisaalta; eihän kannata puhua ateriasta, vaan päivän kokonaisuudesta, eli yhdellä aterialla ei ole korviketta, ja seuraavalla sitä on !
Eli se päivän kokonaisuus ratkaisee, ei yksittäiset ateriakerrat.

Jos ohje on 1dl kaurapuurohiutaleita ja sit 2dl vettä, niin teenkö niin, että lämmitän mikrossa 3min hiutaleita 1dl vettä ja lisään sit 1dl korviketta? Kai ne hiutaleet kypsyy vähemmässäkin nesteessä kuin ohjeessa sanotaan? (Kyse siis 3min pikakaurahiutaleista).

Anteeks vaan kun kyselen, mutta ite en ikinä syö puuroja, joten eipä ole tullut puuroja keiteltyä...

8kk ikäinen vois opetella jo juomaan nokkamukista... kokeileppa, jos pullosta eo maito maistu, jos se nokkamukista maistuis

ap, tee vain veteen se puuronen, sellaista vähän napakampaa ja sitten notkistat sillä desillä korvikemaitoa. Nokkamukista sattaisi pieni mielellään jo hörppiä, kannattaa kokeilla =)..juuri sillä tapaa että hän itse pitää mukia ja sie sitte hieman auttelet.

Hyvin se menee, mukavia puurotteluhetkiä sinne!!:wave:

Mä itse olen aiemmin stressannut noita maitomääriä ja millimäärien täyttymisiä, että pitäisi saada menemään sitä ja tätä, ja jos ei mennyt niin olin ihan hermona. Nyt vasta kun oma on kasvanut vähän isommaksi, täyttänyt 1v, olen tajunnut, ettei maailma siihen yhteen maitodesiin todellakaan kaadu, eikä se mitenkään edes vaikuta vauvan terveyteen saako se nyt sen desin enemmän sitä maitoa. Ota rennosti. Yritä edes. Anna maitoa se päivittäinen määrä jos vauva sen haluaa juoda. Jos ei halua, niin so what. Seuraavana päivänä ehkä haluaa. *halaa* Ja 8kk iässä vauva on jo sen varran iso, että aikuisen tulee tarjota terveellisiä vaihtoehtoja esim. aamupalaksi, joista lapsi sitten saa itse valita mieleisensä. Itse olen tehnyt puuron veteen ja kaatanut hieman lämmitettyä maitoa puuron joukkoon kun olen lautaselta tarjonnut. Näinhän syön itsekin, maidolla (ja voisilmällä).

http://www.nutriciababy.fi/asiakaspalvelu/useinkysyttya/fi_FI/muksutuotteet/

..noissahan on pohjana jo maito..sellainen koostumus, jota 8kk:n ikäinen voi nauttia..sitten voit hieman sitä korviketta lisäillä puuroon jos tarvis =)

http://www.nutriciababy.fi/tuotteet/8kk/fi_FI/hedelmapuuro/

Puurojauheita käytettäessä, maito tai vesi vain lämmitetään ja jauhe joukkoon-kokeileppa tuota!!..noin saa lapsi sen maiotomäärän vuorokaudessa hyvin. Kannattaa kuitenkin lasta koettaa hörpytellä siitä nokkamukista päivittäin, maito on kuitenkin tärkeää pienelle =)

..miekin tosiaan alkuun noita määriä mietin, saako vauva tarpeeksi maitoa vrk?..ja kuten tuossa eräs äiti jo kirjoittelikin, ei se todellakaan haittaa jos joka päivä ei se maidon vrk määrä täyttyisikään :wave:

Yhteistyössä