Miten teidän lapset tappelee keskenään?

Daisy De La Hoya

Aktiivinen jäsen
21.04.2007
5 236
0
36
Menettekö joka kerta väliin?
Kuinka usein lapset tappelevat ja mikä on yleisin syy?

Meidän 2v repii 7v:n hiuksia ja lyö lätärillä.
7v ei oikeen lyö takaisin, mutta saattaa tönäistä.
2v dramaqueen loukkaantuu joka kerta omasta mielestään verisesti, vaikka huitaisu ei edes osuisi. :D
yleisin syy on se, että 2v pilaa 7v:n leikit tai ottaa tavaran kädestä tai muuten vaan ärsyttää. Hetken vollottamisen jälkeen ollaan taas kavereita.
Mä menen harvoin väliin. Tapelkoot keskenään.

3 ja 4v tytöt tappelee yleensä samoista leluista, otetaan kädestä. Puutun välittömästi: En voi sietää että toisen kädestä otetaan mitään. Pojat 6 ja 7v lähinnä tyytyy kinastelemaan että mennäänkö leikkikentälle vai käydäänkö pyöräilemässä.

Poika ja tyttö, 12 ja 9 v.; välillä huitasevatkin toisiaan ja kumpikin loukkaantuu verisesti, haukkuvat toisiaan. Puolen tunnin päästä kaikki on unohdettu. En mene väliin muuta kuin silloin kun rupeavat lyömään toisiaan, sitä ei saa tehdä. Muuten heidän on opittava itse selvittämään riitansa.

lapset on: poika 12, tyttö 10, poika 3 ja tyttö 4kk

isot sanailee toisilleen ja ehkä kerran puolessa vuodessa toinen voi tönäistä tms, mutta ei juuri siis fyysistä (ei ole koskaan ollut) en mene väliin, paitsi jos menee "överiksi" mutta harvoin menee. (itku tulee yleensä toiselle...)

muut ei tappele, 3v voi kiukutella isommille ja nämä voi sitten tuhasta hälle jotain takaisin, mutta ei juurikaan

mistäs noita kilttejä lapsia on meille siunaantunut =)

Marraskuussa 4v täyttävä tyttö ärsyyntyy 2,5-vuotiaan pikkuveljen takia usein. Jos tyttöä joku asia itkettää, pikkuveli matkii "yhy yhy" ärsyttävällä äänellä, tyttöä matkien ja sitten tyttö raivostuu ja yrittää huitaista tms. Pikkuveli tulee aina mun luo sitten turvaan. Ja kun tilanne taas rauhottuu, on ihan pakko mennä isosiskon luo "yhy yhy"-ärsytystä jatkamaan ja taas juostaan mun luo turvaan. :D Olen toki kieltäny poikaa, mutta ei se usko mitään. Ja tytölle oon selittäny, että pikkuveli yrittääkin saada sitä suuttumaan ja että jos ei reagois mitenkään, ei pikkuveli varmaan jaksais kauaa yrittää.

Sama 2,5v ärsyttää siskoaan, 2,5v tyttökin. Ja tyttöhän siitä riemastuu ja huitoo/potkii veljeään pois.

6v ensi kuussa täyttävä poika taas kiusaa muita verbaalisesti päivittäin. Paitsi 2,5v tyttöä.

Meillä nuo provosoi toisiaan, niin kauan, että toinen hermostuu ja korottaa ääntään. Joskus on pakko mennä väliin kun ei noista taistelulajien harrastajista tiedä mitä keksivät. Yleensä saa kyllä ennemminkin nauraa kun molemmat huutaa...Ima, tuo tekee sitä ja tätä ja tota...Ima, eikun toi alotti....laset 15 ja 8

Aika harvoin noi tappeli, sama ikäero kuin ap:n lapsilla. Esikoinen pyysi hakemaan pikkuveljensä pois, jos tämä ei muuten suostunut häipymään siskonsa huoneesta.

Yhteistyössä