Miten teidän miehet jaksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Mies on kotona 1,4vuotiaan kanssa; herää öisin 2-4 kertaa, peittely riittää ja nukahtaa siis itse uudelleen tämän jälkeen. Päivisin nukkuu n. 2h päikkärit ja on muutenkin melkoisen helppo tapaus :) ..mies on kuitenkin ihan väsynyt ja tietysti pinna kireällä minulle, kun yöunet katkeaa aina.. Päiväunia ei voi kuulemmma nukkua, kun sitten ei saa yöllä nukuttua? Minä olen viimeisilläni raskaana ja päivät töissä, äitiysloma alkaa parin viikon päästä ja mies palaa töihin, ehkä sitten helpottaa..?? Miten teidän miehet jaksaa vastaavissa tilanteissa?

meillä mies ei ole ollut kotona lastenkanssa. paitsi toki vkonloppuja kun olen ollut töissä. on sanonut ettei jaksaisi vain olla kotona ja hoitaa lapsia,tarvittee töitään.
mutta ei se silti vihainen ole ollut. sillon kun nuorin oli vauva ja koliikkia oli niin hoiti sitä myös ja huolehti että saan mäkin nukuttua. öisin heräs myös sillontällön ja antoi mun maata ja levätä. että noin on jaksanut just niinkun pitääkin,mutta en usko että koti-isänä vapaaehtoisesti haluis kovinkauaa olla. kesälomat ja isyyslomat riittää :)

[QUOTE="äiti";23206673]miehet ei ilmeisesti totu yöheräilyyn normaalina elämänvaiheena samoin kuin naiset.. :)[/QUOTE]

Typerää yleistystä. En kuule minäkään tule toimeen ilman kunnon unia vaikka nainen olenkin. Ei todellakaan ole normaalia olla nukkumatta, naisellakin katsos on oikeus kunnon yöuniin. Jaksa tota bullshittia kuinka "hormonien avulla me naisetkin tulemme toimeen vähillä yöunilla". Joku tulee joku ei. Meillä mies on aina ollut "parempi" valvomaan, jos siitä nyt kilpailla pitää.

Johtuukohan se väymys oikeasti unen puuteesta vai olisko niin että miestä "väsyttää" olla aina kotona? Mun miehelle varmati kävis niin että väsähtäs jos koko elämä pyöris vaan lapsen ympärillä, ei sitä vaan ole luotu sellaiseen. Vaikka onkin tosi aktiivinen isä, mukana lapsen jutuissa oma-aloitteisesti niin pelkkä kotona oleskelu tekisi tuon työmyyrän hulluksi.

En mä tiedä onko naiset sitten jotenkin ohjelmoitu kestämään vauva-ajan tylsyys...

Meillä mies jäi pitämään vanhempainvapaata, kun nuorin oli 2-kuinen. Nyt se nuorin on 9kk, isommat lapset on 2,5v., 4v. ja 7v.

Hyvin se on jaksanut. Tosin lapset on aina nukkuneet hyvin, nuorimmainenkin on jo siitä 2-kuisesta herännyt ehkä kerran yöllä huhuilemaan maitopulloa.
Kiltistihän tuo äijä hoitaa siinä sivussa vielä kanin, 3 kissaa, 2koiraa, kanalan ja 7 hevosta niinä päivinä kun mä olen töissä, enkä itse ehdi. Toisen koiran otan tosin usein töihinkin mukaan.

Ei ole mies valitellut väsymystä eikä mitään muutakaan kotonaoloon liittyvää, päinvastoin. Tykkää olostaan ja elostaan täällä näiden kanssa. Olisi mielellään pidempäänkin, mutta vanhempainvapaa ja sitä myöten ansiosidonnainen rahantulo lakkaa vajaan kuukauden päästä, sitten katsellaan miten näitä kuvioita järjestellään, että pärjätään.

[QUOTE="äiti";23206619]Mies on kotona 1,4vuotiaan kanssa; herää öisin 2-4 kertaa, peittely riittää ja nukahtaa siis itse uudelleen tämän jälkeen. Päivisin nukkuu n. 2h päikkärit ja on muutenkin melkoisen helppo tapaus :) .?[/QUOTE]

REPS...mies siis heräilee öisin ja nukkuu päikkärit? :DD

Typerää yleistystä. En kuule minäkään tule toimeen ilman kunnon unia vaikka nainen olenkin. Ei todellakaan ole normaalia olla nukkumatta, naisellakin katsos on oikeus kunnon yöuniin. Jaksa tota bullshittia kuinka "hormonien avulla me naisetkin tulemme toimeen vähillä yöunilla". Joku tulee joku ei. Meillä mies on aina ollut "parempi" valvomaan, jos siitä nyt kilpailla pitää.

En tarkoittanut tuota, lähinnä sitä että jos herää pari kertaa yössä parin minuutin ajaksi, ja saa heti unenpäästä uudelleen kiinni ja tätä jatkuu yli vuoden joka yö, eikö siihen periaatteessa totu siinä määrin, ettei sitä nyt aivan kuolemanväsynyt ole.. Varsinkin jos on päivät kotona :)

mulla ne hormonit on jaksanu pitää mua hereillä ehkä tasan yhtäkauan kun on ollu jälkivuotoo =D
oon ihminen joka tarvii kunnon yöunet ja oon kun perseeseen ammuttu karhu jos joudun nouseen aamu kasilta ylös ja yön oon kukkunu hereillä tunninvälein antamassa toiselle tissiä. tai vaihtoehtoisesti juossu vanhemman huoneessa kysymässä mikä nyt on. tai ees rampannu vessassa pissalla. romahdus oli hyvinkin lähellä vuosia sitten kun olin esikoiseni jälkeen valvonu paljon. esikoinen rupes nukkuun ehjiä öitä vasta 5 vuotiaana. toisen lapsen sain kun esikoinen oli 3v ja kunnon univaikeudet alkoi sen odotusaikana. kolmas lapsi oli koliikista kärsivä. en ois pärjänny ilman ihanaa miestäni. nyt on jo ihan jees kun saa nukkua kunnolla. mutta edelleenkin tulee huonoja öitä ja mä en todellakaan jaksa niitä. eikä mun tarviikkaan vaan sentakia että oon äiti.

Hyvinhän jaksoi, kun hoitovapaalle jäi 2,5v ja 11kk kanssa. Pienempi oli vielä varsinainen yökukkuja, 1,5v ikään saakka normi yö oli n. 8 herätyksellä, hyvänä yönä herätyksiä oli 3-4..... Vuosi meni hyvin, viimeiset pari kuukautta oli väsy siihen kotona olemiseen ja odotti töihin pääsyä. Oli lasten kanssa hoitovapaalla 1v3kk.

[QUOTE="mimmu";23206754]Hyvinhän jaksoi, kun hoitovapaalle jäi 2,5v ja 11kk kanssa. Pienempi oli vielä varsinainen yökukkuja, 1,5v ikään saakka normi yö oli n. 8 herätyksellä, hyvänä yönä herätyksiä oli 3-4..... Vuosi meni hyvin, viimeiset pari kuukautta oli väsy siihen kotona olemiseen ja odotti töihin pääsyä. Oli lasten kanssa hoitovapaalla 1v3kk.[/QUOTE]

Oi miten hienoa! :)
nukkuiko mies päikkäreitä? ottiko illalla rohkeasti omaa aikaa? :)

Meillä oli 1v5kk ikäinen huonosti nukkuva taapero ja koliikkivauva ja mies teki diplomityötään. ihan hyvin selvittiin :) mieskin jaksoi suhteellisen hyvin. Nukuttiin vuorotellen ja missä milloinkin. Nyt lapset 6v ja 5v ja nukkuvat jo hyvin. Minä viimeisilläni raskaana ja odotetaan ihan erilaista vauva-aikaa. jos vaikka tästä vauva-ajasta muistaisikin jotain :)

[QUOTE="äiti";23206779]Oi miten hienoa! :)
nukkuiko mies päikkäreitä? ottiko illalla rohkeasti omaa aikaa? :)[/QUOTE]

taisivat he päivisin otta koko konkkaronkka nokoset :) iltaisin mies teki välillä keikkaluontoisesti töitä, vastapainoksi kotiarjelle.

Kuule jaksoi tosi hyvin. Samalla vielä opiskeli kun hoiti esikoista. Ihmetyyppi jos ei yhtä kersaa jaksa hoitaa. ei ole mies eikä mikään. Menisi äitinsä helmoihin takaisin.

Käy kyllä päivisin töissä mutta ihan yhtälailla herää yöllä kuin minäkin, varsinkin kun lapset on kipeinä. Paremmin tuo selviää valvomisista kuin minä, olen todella kamala ihminen väsyneenä, miehellä on kiitettävästi pidempi pinna :saint: Jos on tosi heikko yö taustalla viikonloppuna (tai nyt kun on saikulla) niin toinen herää lasten kanssa aamulla ja pääsee päikkäreille sitten kun toinen herää vahtimaan muksuja. Nytkin koko porukka kipeänä niin tällaista vuoronukkumista tuntuu päivät olevan.

Yhteistyössä