Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:ei meillä tartte ilmoittaa,tosin perhepäivähoidosta kyse.mutta tuo olisi omassa työpaikassa kyllä tosi hyvä systeemi että ilmoitettaisiin kummankin vanhemman työvuorot.välillä tuntuu että lapset haluttas pitää hoidossa klo 6-17.vaikka jompi kumpi vanhempi kotona..
ja luullaan että hoitajilla ei ole omaa elämää,haetaan mukulat miten sattuu..kyllä muutaman kerran on pitänyt sanoo,kun ollaan tultu ½h,myöhässä,vaikka ilmoitettu että haetaan vaikka klo 16.
me ainakin tehdään lapsien hoitoaikojen mukaan itsellemme työvuorot.ja jos viimonen lähtee klo 16.niin oma työaika on 16.15.
Minusta lapset pitää hakea sovittuna aikana, mutta muuten hoitajille ei kuulu tavallisessa (siis ei-vuoropäiväkodissa) vanhempien työajat mitenkään. Aina löytyy perheitä, joissa lapsia pidetään "turhaan" päiväkodissa, tarkoittaen järjettömän pitkiä päiviä vaikka toinen vanhemmista on kotona tai työajat mahdollistaisivat lastenkin lyhyemmän päivän, mutta silloin lasten on luultavasti parempi olla siellä päiväkodissa kuin vanhempien "riesana" kotona.
Omat lapseni ovat tavallisessa päiväkodissa ja heidän hoitoaikansa menevät pitkälti minun lukujärjestysteni mukaan, koska päiväni ovat lyhyempiä kuin miehelläni (joka on yrittäjä, joten hänellä ei säännöllisiä työaikoja olekaan). Koulumatkaan minulla menee puoli tuntia, joten aamuisin lasten hoitoaika alkaa 45-60 min ennen ensimmäistä tuntiani, ja iltapäivällä varaan tunnin hakuun, jotta ehdin tarvittaessa piipahtaa kaupassa ja ehdin silti ajoissa hakemaan. Silti lasten hoitopäivät ovat onneksi hyvin harvoin yhdeksän tuntia, yleensä 6,5-8h.
Ja hoitoajat täällä pitää ilmoittaa ed. viikon maanantaina. Itse ilmoitan aina useamman viikon kerrallaan, eli niin pitkälle kuin tiedän lukujärjestykseni.