miten teillä jaetaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nelli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nelli

Vieras
kotityöt kun molemmat vanhemmat töissä.olen aloittamassa vuoden alussa työt ja teen kolmivuorotyötä.lapset menevät perhepäivähoitoon.ilta ja yövuoroissa kotityöt ja lapset jäävät miehen harteille.sovitiin että vien iltavuoroon mennessä lapset hoitoon klo.10 ja yövuorossa ollessa mies vie lapset hoitoon klo.7 ja käyn hakemassa heidät klo.15.mies jo nyt valittaa kun joutuu tekemään kotona niin paljon.sovittiin että siivotaan yhdessä tai minä siivoan silloin kun on arkivapaita ja ennen iltavuoroon menoa teen heille ruoat valmiiksi.tuohon ratkaisuun mies suostui,mutta kokee edelleen että on liikaa kotihommia hänellä ja joka kolmas viikonloppu minulla on töitä.

se on niin suhteellista.meillä ensin lupailtiin ja nyt mies ei pidä mistään sovitusta kiinni.Koska ite en viihdy p*skan keskellä niin siivoa tottakai itse.
harmittavaahan tuo on kun ootte sopinu ja tehny työnjaon,molempienhan pitäs tehdä yhtäpaljon.
kun olit ite kotona niin varmaan teit silloin kotityöt?mies on varmaan tottunu siihen että sä teet??

Mies vie pojan hoitoon ja hakee sieltä. Minä teen töitten jälkeen ruoan. Minä myös huolehdin meidän perheen pyykkipolitiikasta, mies hoitaa ruokaostokset ja toimii roskakuskina ;). Siivous hoidetaan yhdessä tai mikäli mahdollista vapaapäivien aikana vuorotellen. Jos siivotaan yhdessä, niin mies imuroi ja tamppaa, mä pyyhin pölyt ja moppaan. Ylläpitosiivous viikoilla hoituu yleensä niin, että mä järkkään tavarat paikoilleen ja mies suhauttaa imurilla.

Hyvin on toiminut - koti ja sen työt on yhteisiä, joten on ihan luonnollista, että ne jaetaan tasan. Muuhun en itse edes suortuisi.

Se tekee joka on kotona. Me tehdään molemmat kolmivuorotyötä. No, ei mies mitään suursiivoja ala tekemään mutta kyllä se imuroi. Ruuanlaitto siltä myös sujuu ja leipoo paremmin kuin mä. Mä huolehdin pyykkihommat, tietäähän sen kun mies ripustaa/keräilee narulta :whistle: tuhannen rutussa kaikki.

Me teemme molemmat kotitöitä tasa-arvoisesti, paitsi mä en tee autohommia, eikä isäntä pyykinpesua. Eli ruokaa laitamme joka toinen päivä, tiskikoneen tyhjennys ja täyttö ja jaettu meidän ja lasten kesken, samoin imurointi. Siivotaan isommin sitten pääasiassa yhdessä, tai se siivoaa, jolla on joskus vapaata tai lomaa töistä.
Perhe on siis meille yhteinen "perheyritys", jonka pyörittämiseen osallistumme yhdessä =)

se tekkee kuka kerkee..eli ylleensä mie tai joku muksuista ku miehelä on nii turkasen pitkä työmatka ettei viikola paljo kotona näy. jokkainen tekköö jottain, jos ei muuta ni huolehtii omat kamasa paikoillee.

Meillä huolehtii ruokaostokset ja ruuanlaiton. Siivoushommatkin hoitaa yleensä mies. Minä puolestaan huolehdin pyykkihuollosta. Autoihin yms. liittyvistä asioista vastaa mies. Kouluikäisen lapsen asioista huolehdin pääsääntöisesti minä, koska mieheni ei ole hänen isänsä.

Uusimmat

Yhteistyössä