Miten teillä n.3 vuotiaat reagoi veteen?

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Meillä on tullu nyt ihan ihme vaihe. Kylvyssä tai suihkussa jos yksikin tippa, siis tosiaan yksikin tippa vettä osuu naamaan, niin se on kuin maailmanloppu. Itkee ja huutaa ku syötävä. Hiusten pesu on hankalaa, ku jos yksikin tippa valahtaa naamalle, ni poika aloittaa huutokonsertin ja ravistelee päätää, jolloin tietysti vettä valahtaa vielä enemmän, jolloin taas saa vielä pahemman kohtauksen.

Äskenkin käytin kylvyssä ja polski siellä minkä kerkes. Sit yks tippa osui naamaan ja hirvee huuto. Sanoin, et pyyhkii kädellään sen tipan pois, ni ei voi ku kädetkin on märät. Sit kun tuli hiusten pesu ja varsinkin huuhtelu eteen, ni hirvee huuto taas. Vaikka kuin istui nätisti ja katsoi kattoa kohti, jottei naamalle valuis ja mie vielä pidin kättä otsalla suojana kun käsisuihkulla huuhtelin hiuksia. Mutta kun kädestäni sit valahti pieni noro kasvoille ni loppuhuuhtelu olikin sit yhtä huutoa...

Mistäköhän mahtaa tuommonen nyt yhtäkkiä johtua. Eihän lasta voi kesällä edes järveen viedä tai pieneen altaaseen takapihalle ku siellähän kastuu.

Sama huuto tulee joka päivä kun ennen ruokaa käydään käsien ja naaman pesulla sekä myös nukkumaan mennessä pestään naama...

Tykkää kuin hullu puurosta. Uimahallissa polskii minkä ehtii ja laskee liukumäestä välittämättä vähääkään, uppoaako kokonaan vai ei. Suihkun alla seisoisi vaikka tunnin. Eli ei siis piittaa, tuleeko vesi naamalle vai ei. Ja täyttää pian 3v.

Ihan tutulta kuulostaa. Meillä on molemmat pojat olleet tuollaisia ja itse asiassa hiusten pesu on edelleen oma operaationsa. Toisella tietty selittyy aistiyliherkkyydellä.

meijen (nyt reilu 4v) jouduttiin viime kesänä pesemään aina saunakauhan kanssa. Pelkäsi juoksevaa vettä ihan mielettömästi. En tiijä mistä johtui mut nyt talven aikana helpotti yhtäkkiä. Kasvot nuo pojat pesee itse koska se on niin helpompaa (pystyvät itse säätelemään vedeb tuloa ja määrää ja samaten osaavat odottaa sen veden osumista eri tavalla).

Tuohon kasvojen kuivaamiseen jos sattuu kastumaan niin meillä on ollut pieni pyyhe aina lähellä, niin suihkussa, kylvyssä kuin uimassakin.

Jaksamisia ja toivotaan että se teilläkin helpottaa nopsaan =)

Hei meillä oli tollanen ihme vaihe tossa n.puol vuotta sitten eli kun poika oli n.2,5v. Aina ollut hulluna kylpemiseen, suihkutteluun ym ja sit yhtäkkiä hiustenhuuhtelusta tuli kauhee kriisi. Vaikka tasan varmaan ei mennyt shampoota silmiin. Vettä saatto mennä toki silmiin, vaikka osas silmänsä sulkea käskettäessä.
Tätä jatku ehkä kuukauden ja loppu niin yhtäkkiä kun alkokin. Eikä keksitty mistä johtui. Mystisiä nuo pienet miehet :D

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Ihan tutulta kuulostaa. Meillä on molemmat pojat olleet tuollaisia ja itse asiassa hiusten pesu on edelleen oma operaationsa. Toisella tietty selittyy aistiyliherkkyydellä.

meijen (nyt reilu 4v) jouduttiin viime kesänä pesemään aina saunakauhan kanssa. Pelkäsi juoksevaa vettä ihan mielettömästi. En tiijä mistä johtui mut nyt talven aikana helpotti yhtäkkiä. Kasvot nuo pojat pesee itse koska se on niin helpompaa (pystyvät itse säätelemään vedeb tuloa ja määrää ja samaten osaavat odottaa sen veden osumista eri tavalla).

Tuohon kasvojen kuivaamiseen jos sattuu kastumaan niin meillä on ollut pieni pyyhe aina lähellä, niin suihkussa, kylvyssä kuin uimassakin.

Jaksamisia ja toivotaan että se teilläkin helpottaa nopsaan =)

Kiitos! Aiemmin ollaan käyty uimahalleissa ja järvessä uimassa ja kotonakin polski ammeessa tai heitteli saunassa löylykauhalla vettä päälleen, mut nyt tän kevään aikana tullu tuommonen tilanne. Toivottavasti tosiaan helpottais jossain vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja HärreGyyd:
Hei meillä oli tollanen ihme vaihe tossa n.puol vuotta sitten eli kun poika oli n.2,5v. Aina ollut hulluna kylpemiseen, suihkutteluun ym ja sit yhtäkkiä hiustenhuuhtelusta tuli kauhee kriisi. Vaikka tasan varmaan ei mennyt shampoota silmiin. Vettä saatto mennä toki silmiin, vaikka osas silmänsä sulkea käskettäessä.
Tätä jatku ehkä kuukauden ja loppu niin yhtäkkiä kun alkokin. Eikä keksitty mistä johtui. Mystisiä nuo pienet miehet :D

Meilläkään ei ole mitään vahinkoa tai onnettomuutta sattunu, eikä ole ikinä mennyt shampoota silmiinkään. Ihan yhtäkkiä vaan alkoi... Ja pelkkä naaman pesu tai vaikka ihan vaan poskien ja suun ympäryksen pesu ruuan jälkeen saa huudon aikasiks...

Tuttua, tuttua ;) Meillä tyttö ollut samanlainen. Pahimmillaan oli juuri ton ikäisenä. Nyt 4 vee ja välillä hiustenpesukin sujuu, välillä taas on kauheaa huutoa. Uimahallissa tykkää uida, järvessä ja meressä vain kahlaa. Ei suostu uima-asentoon siellä menemään eikä kummassakaan kasta vahingossakaan kasvoja veteen. Mutta ehkä tuo tuosta...

Meillä on nyt tullut täyteen 3v ja hieman alkaa helpottamaan. Uskaltaa jo hieman kastaa naamaansa itse veteen ja ihan aina ei ole kriisi, kun hiuksia pestessä menee vähän naamalle vetttä.

Aikaisempina kesinä ei paljon meillä olla uimarannalla uitu. Ei tykkää yhtään aalloista - haluaa kontrollia. Katsotaan miten tänä kesänä käy, puhuu kovasti uimisesta :kieh:

Täällä kans ilmaantunut 2,5 vuotias joka ei siedä vettä naamalla/hiuksiin. Kylpee ja loiskuttelee ihan innosisaan mutta auta armias jos suihkutellaan ja pitäää nassu tai hiukset pestä niin kyllä on piteleminen.

toivotaan että menee ohi niinkuin muillakin. Tarttis jonkun käsikirjan näin naisihmisenä noitten pikku miesten sielunelmään... :D

Yhteistyössä