Miten teillä on selitetty lapselle mistä vauva tulee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselen vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselen vaan

Vieras
Eli miten se tulee/pääsee mahasta pois. Olen raskaana ja aikaisemmin on käsitelty missä vauva on. Tänään kysyttiin miten se tulee mahasta pois. Kyseessä vajaa nelivuotias poika. itse selitin, että naisilla on vauvalle oma reikä mistä se tulee. Eli on pissireikä sitten vauvareikä ja kakkareikä. Vielä ei ole tullut kysymystä miten se menee mahaan. Kirjasta myöskin näytin piirretyn kuvan missä oli pissi, vauva ja kakkareijät.

Ihan hyvin vastattu :)! Itse olen pitänyt sen linjan että vastaan lapsille ihan totuudenmukaisesti mahdollísimman lyhyesti ilman sen kummempia selityksiä. Lapsi kysyy kuitenkin vain sen mikä jo mielessä askarruttaa. En tajua vanhempia ketkä selittää jostain haikaroista ym ummet ja lammet...

no huhhuh mitä anatomiaa. meidän neli vuotiaat penskat ei ainakaan tajuu tommosia reikiä vaikka ihan järki selitys on siitä kiitos sinulle :hug: no meillä mies ei ainakaan sano mitään vaan että jaa-jaa mut itte oon sanonu et kyl te sen opitte viimestää ripari iässä et mitä ne aikuiset siellä sängyssä oikein huhkii.

Ei mitenkään, kukaan niistä ei ole kysyny. Ne tietää, että vain naiset synnyttää vauvoja ja tarvii siihen miehen.
Ehkä se on niillä tiedossa, kun meilä on kaikenmoista elikkoa, jotka erillaisia poikasia on lykänneet.

Alkuperäinen kirjoittaja haisu:
Ei mitenkään, kukaan niistä ei ole kysyny. Ne tietää, että vain naiset synnyttää vauvoja ja tarvii siihen miehen.
Ehkä se on niillä tiedossa, kun meilä on kaikenmoista elikkoa, jotka erillaisia poikasia on lykänneet.

Se on ihan hyvä tapa oppia, näkee miten asiat menee. Meillä ei ole eläimiä... ja raskaana kun olen ja vauvasta puhuttu niin lapsi kyselee.

ei ollukaan kyse siitä oikasiko kukaan... Teiän mielestähän sit tuon ikäisten pitäis jo melkeen tehä sitä mistä ne vauvat tulee... miks ei lapset saa olla viattomia niin pitkään ku haluavat!!! Meiän poika ei oo seksiä harrastamassa vielä vuosiin!!!!!!!

Meillä tietää 6v että vauva tulee joko pimpasta ulos tai sitten se leikataan. Ei enempää kysyttävää.
Tuo alullepanopuoli onkin sitten ollut vähän funtsitumpi. Kerroin että isällä on "vauvansiemeniä" ja äidillä kohtu eli maha eli ruukku mihin ne siemenet pannaan kasvamaan. Oli siis kevät ja kasvien kylvön aika kun tästä puhuttiin niin se jäi sit mieleen vissiin.
Noh, se meni ihan hyvin läpi niin mutta sitten kävi niin että ystävä sai keskenmenon ja tyttö huolestui kun näki ystäväni surullisena niin päätin kertoa hänelle ihan rehellisesti että ystävälläni ei ole mitään hätää mutta joskus käy niin että siemenet ei kasvakaan ja siksi ollaan surullisia ( niin kuin äidilläkin kävi kun malvikkia kylvi ja versot kuoli).

Tyttö siihen iloisena että no ei sit mitään, uutta siementä ruukkuun vaan ja tälläkertaa tuoreita, vanhat siemenet ei kasva. ( mun malvikit oli siis vanhoja siemeniä ja niitä manasin.. :ashamed: )

Alkuperäinen kirjoittaja ei enää hih:
ei ollukaan kyse siitä oikasiko kukaan... Teiän mielestähän sit tuon ikäisten pitäis jo melkeen tehä sitä mistä ne vauvat tulee... miks ei lapset saa olla viattomia niin pitkään ku haluavat!!! Meiän poika ei oo seksiä harrastamassa vielä vuosiin!!!!!!!

Ekaluokalla ne viimeistään koulussa kuulee. Onko vähän noloa olla ainut joka ei tiedä.
Lisäksi sieltä tuleva tieto on sitten enemmän siihen seksiin, kuin lisääntymis asiaan painottuvaa.

Eihän täällä nyt sellaisesta olekaan kyse et lasten sitä pitäis harrastaa, miten sulla edes tulee mieleen tuollaisia ajatuksia.... Oon tosi järkyttynyt!!

Eihän nyt ole siitä kysymys, ei todellakaan. hyvä jos olet kertonut miten asia on, eikä ole väärää tietoa. Parempi se oikea tieto on saada äidiltä, kuin isommilta pojilta koulussa. Eikä kukaan ole puhunut seksin harrastamisesta seitsemän vuotiaana.

Nythän mä hokasin! Sä olet se sama hermoheikko kuka eilen julisti täydeellisyyttään sisustamisessa, ja jokainen susta eriävä mielipide sai sut ihan raivon partaalle.Tää on näköjään kaikissa asioissa sama juttu sun kohdalla . Huh Miten kestät itseäsi. Juu, ja korjaa jos olen väärässä.

Mun täytyy häveten myöntää että ohitin sujuvasti ja hienosti kiertäen pojan kysymyksen siitä miten vauva tulee mahasta ulos :ashamed: Sanoin vaan että toiset leikataan niinkun sinutkin on leikattu. Ei tullut lisäkysymyksiä. Vielä ei ole kysynyt mistä se vauva sinne mahaan meni, en tiedä mitä sanoisin.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
ei oo kummemmin selitetty miten vauva tulee pois, mut meiän 7 v kertoi, miten vauva mahaan menee... se ryömii sinne suun kautta :)

Hui! Eikö 7v.n pitäisi jotietää vähän enemmän elämän totuuksista?

no ei mun mielestä!!!!!!!

Mun mielestä pitäisi... Tai ainakin oikaista.

no välttämättä ei 7 vuotiaan tarvi tietää, mutta korjata olisi pitänyt kun aihe selvästi kiinnostaa. lapsille pitää olla rehellinen

Yhteistyössä