Miten teillä saa lapset keräämään lelut?meillä on siitä suuri ongelma.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mikä mättäää??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mikä mättäää??

Vieras
Plaaah,tää äiti on niin tympiintynyt lelujen keräämiseen ja ainaiseen sanomiseen kerää lelut,kerää lelut.

Miten teillä lapset saadaan keräämään lelut?
Meillä on muutenkin pieni asunto lapset 2v ja 4v.
On koitettu lahjontaa:saat sitten palkinnon,yhdessä keräämistä mutta aina se menee siihen että toinen haaveilee lattialla ja äiti saa kerätä lelut,lapsi ehkä muutaman lelun nostaa laatikkoon.

Leluja ei meillä edes ole paljoa legolaatikko+ kaks pienempää laatikkoa joille oma hyllykkö.

Oon myös uhkaillu että vien kaikki lelut pois.Kohta ihan oikeesti vien kaikki lelut pois.

Meillä 3,5v kanssa yrittää harrastaa tota haaveilua. Siivoaa kyllä, sanon että muuten vien lelut pois ja jos ei ole siivonnut niin oon vienyt. On sitten saanut niitä takaisin kun siivoaa reippaasti jonkun sovitun ajan :) Ihan kaikkea siis en vie, vain ne suosituimmat.

Kerroin lapselle, miksi lelut pitää siivota ja miksi ylipäätänsäkin pitää olla suht siistiä. Lapset eivät ole tyhmiä, mutta aikuiset eivät kerro, miksi pitää jokin asia tehdä. Ja perusteluksi ei kelpaa kun aikuinen niin haluaa ja aikuisesta on kivaa olla siistissä kodissa.

Meillä 3-vuotiaalle ei auta lelujen pois vienti. Antaa ihan surutta viedä lelut. Meilläkään ei paljoa leluja, mutta ei sitä sureta pois viedyt. Nyt oon sit tehnyt niin et otan kädestä kiinni ja yhdessä laitetaan muutama lelu paikoilleen. Sitten siivotaan muutenkin yhdessä loput. Se nyt jotenkin toimii. Lapsi kans lähinnä haaveilee ja naureskelee kun pitäs siivota.

Meillä kokeiltu kans kaikkea ja aina tulee ei jaksa, ei nyt vielä jne. vastauksia. Rupesin sitomaan lelujen keruun ruokailuun. Jos ei ole lelut kerätty niin lounas/iltapala ei päädy pöytään.

Tällä hetkellä lapset 2, 5 ja 7v. ja jokainen kerää pyydettäessä. Kertaakaan ei myöskään ole tarvinut jättää sitä iltapalaa laittamatta vaan on riittänyt huomautus asiasta.

Meillä ei telkkari aukea, ellei leluja ole kerätty. Jos eivät illalla siivoa, eivät katso aamulla lastenohjelmia, ja jos viiteen mennessä ei ole ne edellispäivän sotkut siivottuna, eivät katso myöskään iltapäivällä lastenohjelmia. Olen ainakin tähän saakka voinut luottaa, että tämän päivän sotkut on siivottu viimeistään huomenna klo 16.55 mennessä :)

Meillä tytöt keräävät kiltisti kun alan kauheaa vauhtia kilpailemaan heidän kanssaan kuka kerää nopeiten. Alle minuutissa on kaikki lelut paikoillaan. :) Tämä siis 3 ja 4 vuotiailla, 1,5v kerää nätisti vaikka en häntä edes pyydä keräämään. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mikä mättäää??;23647731:
Plaaah,tää äiti on niin tympiintynyt lelujen keräämiseen ja ainaiseen sanomiseen kerää lelut,kerää lelut.

Miten teillä lapset saadaan keräämään lelut?
Meillä on muutenkin pieni asunto lapset 2v ja 4v.
On koitettu lahjontaa:saat sitten palkinnon,yhdessä keräämistä mutta aina se menee siihen että toinen haaveilee lattialla ja äiti saa kerätä lelut,lapsi ehkä muutaman lelun nostaa laatikkoon.

Leluja ei meillä edes ole paljoa legolaatikko+ kaks pienempää laatikkoa joille oma hyllykkö.

Oon myös uhkaillu että vien kaikki lelut pois.Kohta ihan oikeesti vien kaikki lelut pois.

Kyllä sun täytyy viedä ne lelut pois jos uhkailet... Meillä autto, kun keräsin kaikkil lelut jätesäkkiin ja säkin laitoin viikoksi vaatehuoneen ylähyllylle. Viikon pääsät he sai valita yhden lelun, parin päivän pääsät toisen jne. Ja uusia sai säkisät vasta kun huomasin heidän siivoavan leikkinsä pois. tosin molemmat muksut oli tuolloin jo yli kolmevuotiaita.

Meillä kohta 6 vellä kanssa hankalaa siivoilu..
Yleensä auttanut kun menen mukaan siivoukseen tai edes samaan huoneeseen ( vaihtamaan lakanoita tms ) mut nyt ei sekään oikein sitten auta...

Btw,joskus kun uhkasin,et jos ei lelut siivoonnu lattioilta ni heitän kaikki roskiin...
Lapsi haki itse jätesäkin ja keräsi lelut lattialta säkkiin...
Oli naurussa pitelemistä,mutta vein lelut vinttiin reilu viikoksi...

[QUOTE="Jou";23647772]Meillä 3-vuotiaalle ei auta lelujen pois vienti. Antaa ihan surutta viedä lelut. Meilläkään ei paljoa leluja, mutta ei sitä sureta pois viedyt. Nyt oon sit tehnyt niin et otan kädestä kiinni ja yhdessä laitetaan muutama lelu paikoilleen. Sitten siivotaan muutenkin yhdessä loput. Se nyt jotenkin toimii. Lapsi kans lähinnä haaveilee ja naureskelee kun pitäs siivota.[/QUOTE]

Mitä sitä lapselle sitten leluja edes hankkia kun ei niitä kaipaa. Mä veisin lelut loppullisesti pois jollei niitä yrittäis siivota.

Yhteistyössä