Nyt kysyn ihan mielipidettä, Tuo poika on nyt 10kk, kävelee tukeavasten (kävellyt jo syyskuusta). Viihtyy vain kävellen ulkona, ei viihdy hereillä rattaissa, hetken jaksaa olla maassa tutkiskelemassa (max 5min). mieluiten työntäisi rattaitaan siitä jalkaosasta ja kävelisi.
sateella emme ole menneet ollenkaan ulos. menisimme jos hän viihtyisi rattaissa niin kävelisimme, mutta ei. Pitäisikö meidän silti ulkoilla jo nyt sade kelillä?
Oma mielenterveys (karrikoidusti) kärsii kun ollaan kaiket päivät sisällä ,nyt on satanut aina, kun meillä on ollut ulkoilu aika tai mahdollisuus mennä ulos. Ulkoilemme muuten vähintään kerran päivässä, joko aamusta 9-10.30 tai iltapäivästä 15-16.45 välisillä ajoilla. noihin väleihin myös sijoitan kauppa/neuvola/kyläily-käynnit
Poden jopa syyllisyyttä että poika ei ulkoilekaan ihan niin paljon kuin alunperin olin ajatellut(2xpäivä). Olen itse ollut aina lievesti ylipainoinen vaikkakin liikun ja syön terveellisesti, ja pelkään että teen pojalleni hallaa ja luon samanlaista tulevaisuutta hänelle.
Poika nauttii kotona puuhailemisesta, kiipeilee tai yrittää kiipeillä huonekaluille, konttau-natta on kivaa, piiloleikit (verhon kanssa tai kulman taakse) ja kävelyn harjoittelut. Toisinaan istuu ja leikkii palikoilla/dubloilla tai hajoittaa minun kokoamia torneja. luemme päivittäin kirjoja ja puuhastelemme, eikä poika tunnu tylsistyvän.
Näitä sadepäiviä vain on niin paljon nyt. antakee neuvoa, totutanko edes ulkoilemaan sitten rattaissa sadesuojan alla (katseltavaa ainakin riittää) vaiko puuhaillaanko sisätiloissa kunnes tulee pakkaset ja "kuivat kelit"