Miten tekisitte?(lasten hoidosta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kaksi lasta ei saa enää hoitopaikkaa,kun ovat koulussa.Kaksi menisi hoitoon.Miehellä vuorotyö ja itsellä olisi iltavuoro 12 asti.Mummi ei jaksa enää katsoa lapsia,kun on iäkäs.Miten olette ratkaisseet tällaisen ongelman,kun ulkopuolista apua ei ole??
Mies on vuoroviikoin aamussa ja illassa/yössä.Lähtee 4 aikaan aamulla ja on kotona klo 16-19.00 ja iltaan menee 15-16.00 väliin ja tulee yöllä/aamulla kotiin

Jos tytön isä ei rupee tekemään päivävuoroo tai mummo ei jaksa enää hoitaa tyttöä koulun jälkeen, niin sitten ite jään töistä pois. Asutaan tytön kanssa kahdestaan ja mulla on vuorotyö. Voisin myös itse tehdä päivävuoroa, mutta todennäköisesti työnantaja ei siihen suostu

Monelta sun vuoro alkaa ja minkä ikäiset lapset? Ovat varmaan iltapäiväkerhossa? Silloin ongelmaksi taitavat jäädä ne viikot kun illalla ei ole ketään kotona. Osittainen hoitovapaa olisi ainakin helpotus. Ei siinä auta kuin palkata joku lapsenlikaksi jos ei kumpikaan vanhempi järjestele töitään uusiksi eikä ole ketään auttamassa. Jos kyse esim. 7-8-vuotiaista niin on liian pitkä aika olla yksin jos ovat esim neljästä puoleenyöhön.

Olen vielä kotona,mutta miettinyt töihin paluuta ja taitaa vuorotyö olla ainoa mitä tarjotaan.Koululaiset joutuisi olemaan yli 6h yksin jos molemmat illassa ja ne on eka ja tokaluokalla,että liian pieniäkin vielä olemaan yksin.

[QUOTE="mellan";24471050]Jos tytön isä ei rupee tekemään päivävuoroo tai mummo ei jaksa enää hoitaa tyttöä koulun jälkeen, niin sitten ite jään töistä pois. Asutaan tytön kanssa kahdestaan ja mulla on vuorotyö. Voisin myös itse tehdä päivävuoroa, mutta todennäköisesti työnantaja ei siihen suostu[/QUOTE]

Miten ajattelit tämän järjestää? Siis mistä aiot saada rahat elämiseen?

Yhteistyössä