Miten tekisitte (matkaan lähdöstä ja vatsaoirehdinnasta rv25)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitos!

Vieras
Kyselin hetki sitten eilisillan vatsaoireista (olen raskaana viikolla 25), että mitähän mahtoi olla.

Nyt kysyisin teiltä, että jos edellisiltana on ollut vatsan kanssa ongelmia (mahdollisesti jonkunlaista supistelua tai sitten ihan vaan pieru poikittain, eli tilanteen vakavuudesta ei tietoa), niin uskaltaisitteko lähteä näillä viikoilla reissuun?

Tuohon vähän vajaa sadan kilsan päähän anoppilaan mieli tekisi, mutta neuvolantäti vähän toppuutteli. Jos kuitenkin olo on normaali, niin jäisittekö silti lepäämään?

Alkuperäinen kirjoittaja Annipanni:
Jos siellä anoppilankin lähellä on sairaala, ettei ihan susirajan takana ole, niin kyllä minä lähtisin. Voihan sielläkin olla sohvalla.

On sieltä sairaalaan matkaa jokunen kymppikilsa, ja kun itse asutaan ison sairaalan kupeessa, niin siksikin emmin.

Mutta parempi sohva siellä on, kun meillä :D

onko sulla kohdunsuu ok? jos on, niin voinnin mukaan menisin. Todellakin voinnin mukaan eli jos vatsan oireilua olisi anoppilassa, menisin sitten levolle siellä tai jos enempi niin paikalliseen äitiysneuvolaan/lääkäriin, että tarkistaisivat kohdun suun. En pelottele, mutta itselläni syntyi pikkuviikoilla keskosvauva, joten se kohdunsuun seuranta supistelutapauksissa voi joskus olla aiheellista. Se on tapauskohtaista. Jos sulla eka raskaus, niin sun on hankala verrata supistusten laatua (jos ne niitä on) mihinkään. Toivottavasti sulla menee kaikki hyvin!! Jos neuvolatäti oli todellakin toppuutellut ja hän tietää kokonaistilanteesi, niin ehkäpä häntä olisi syytä kuunnella.

Alkuperäinen kirjoittaja ö:
onko sulla kohdunsuu ok? jos on, niin voinnin mukaan menisin. Todellakin voinnin mukaan eli jos vatsan oireilua olisi anoppilassa, menisin sitten levolle siellä tai jos enempi niin paikalliseen äitiysneuvolaan/lääkäriin, että tarkistaisivat kohdun suun. En pelottele, mutta itselläni syntyi pikkuviikoilla keskosvauva, joten se kohdunsuun seuranta supistelutapauksissa voi joskus olla aiheellista. Se on tapauskohtaista. Jos sulla eka raskaus, niin sun on hankala verrata supistusten laatua (jos ne niitä on) mihinkään. Toivottavasti sulla menee kaikki hyvin!! Jos neuvolatäti oli todellakin toppuutellut ja hän tietää kokonaistilanteesi, niin ehkäpä häntä olisi syytä kuunnella.

No tämäKIN minua mietityttää, kun tosiaan on viikko 25. menossa ja kohdunsuun tilanteesta en tiedä yhtään mitään. Ei sitä ole kertaakaan katsottu.

Toista odotan ja ensimmäinen päätti syntyä 37+5 ja nopeasti tulikin, joten senkin puolesta tuntuisi, että kohdunsuuta olisi hyvä tarkkailla kaiken varalta.

Supistusten laatua en osaa vertailla, koska ensimmäisessä raskaudessa ei mitään ennakoivia ollut. Itse synnytyskin oli jo pitkällä käynnissä, kun tajusin vasta lähteä lääkäriin ihan varmuuden vuoksi näytille :D

Muistan kyllä, miltä esikoisen synnytys tuntui alusta loppuun (eli noteerasin kuitenkin supparit alusta saakka, vaikken sitä synnytykseksi tiennyt) ja olo ei ollut eilen samanlainen. Vaan kun ei tosiaan synnytyksetkään aina ole, niin ei voi olla varma, mistä oli kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
mä vastasin siihen aijempaan. :)

Kiitos vastauksesta ja hyvästä vinkistä! Ainakaan emme ajaa törötä koko matkaa putkeen, jos päätämme lähteä reissuun, lähdimmepä sinne tänään tai huomenna tai ylipäätään nyt raskauden aikana.

Yhteistyössä