Miten tekisitte tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mymmelii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mymmelii"

Vieras
Elikkä mulla loppui juuri kotihoidontuki. Ilmoittauduin työkkäriin työnhakijaksi. Koska minulla ei ole valmista ammattitutkintoa joudun odottamaan työmarkkinatuen saamista 5kk.

Otin maanantaina yhteyttä oppilaitokseen jossa opiskelin ennen äitiyslomalle jäämistä ja sain sovittua että voin suorittaa loppuun tutkintoni etätehtävillä.

Olen muuttanut äitiysloman aikana joten en voi olla fyysisesti paikalla kun asun sen verta kaukana nykyään.

Minulla jäljellä 3kurssia + opinnäytetyö.

Nyt vaan mietin että kannattaako hakea opintotukea tähän, luultavasti voisin saada 2 kuukaudelle opintotukea.

Vai voiko tuon työmarkkinatue saada kun opiskelee?
Ja jos voi niin alkaisko tuo työmarkkinatuki sitten heti vai pitääkö silti odottaa tuon 5kk(eikai sehän ny kuulostais ihan hullulta)???

Töihin menoa en nyt edes harkitse koska nuo opintojen loppuun suorittaminen on nyt kaikki kaikessa ja mulla on paljon kertaamistakin kun olen ollut aika kauan poissa. Varmaan moni myös tietää sen että lasten(kaksoset 3v) kanssa opiskeluun keskittyminen ei aina ole kovin helppoa.

Jos et ole aikaisemmin täyttänyt työssäoloehtoa EIKÄ SINULLA OLE AMMATILLISTA KOULUTUSTA, voit saada työmarkkinatukea vasta 5 kuukauden odotusajan jälkeen. Työllistymistä edistävän palvelun ajalta työmarkkinatuki voidaan maksaa odotusajasta huolimatta.

niin minäkin luulin mutta työkkärissä sanoivat että tulee odotus aika vaikka kyllä siellä ikääni tuli esille monen monta kertaa.

no pitää kysyä sieltä taas uudestaan tuota asiaa...

Okei aika kummallista, kun kelan sivuilla sanotaan erilailla.Mutta kaippane työkkärissä neuvoo sitten oikein, tosin kelasta sitä kannattaa varmaan kysellä tarkemmin, kelastahan ne rahat kumminkin tulee.

paitsi että työkkäristä tulee se lausonto kelalle. jos lausonnossa lukee ettei työnhakija oo oikeutettu työmarkkinatukee ennen tiettyä päivää ei kela maksa mitään.

kyselen nyt ensisijaisesti tuota työkkäristä ja näytän niille vaikka tuota kelan sivulla olevaa tekstiä.

Onko täällä ketää jolla olis kokemusta tästä/ollut vastaava tilanne??

Yhteistyössä