Miten tiheään teillä syödään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ninni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Ninni

Vieras
Meillä 3kk ikäinen tyttö syö pullosta noin 2-3 tunnin välein, noin 80-120ml kerralla. Onko se usein? Minua syöttäminen ei rasita, ja vauva on tyytyväinen. Haluaisin kuitenkin tietää miten teillä muilla, onko 2-3 tunnin välein (pullosta)syöminen muilla "normaalia"? Tiedän kyllä että tissiä jotkut syövät useamminkin mutta kun tuon pullon kanssa ei ole mahd herumisongelmia... =)

Vauvat syövät ihan yksilölliseen tahtiin ja yksilöllisiä määriä kerrallaan, luota vaan vauvaasi, se tietää tasan tarkkaan paljonko kerralla haluaa syödä!

meillä 4kk syö tissiä klo 9.12.14.16,18,21,02,06 ja sitten vielä klo 11 peruna sosetta ja klo 17 hedelmäsosetta ja klo20 velliä.ruokaillaan tissillä niin kuin nti haluaa....ja kotonahan tässä hänen vuoksi ollaan........

Meillä syötiin tuossa iässä 2.5-3 tunnin välein ja siis rintamaidolla.
Jos teillä sekä äiti että vauva on tyytyväisiä, niin sitten varmasti kaikki on syönnin osalta ok =).

Kuulostaa ihan normaalilta. Näin taidettiin myös meillä syödä tuon ikäisenä. Vauvat ovat viisaita. He osaavat kyllä itse myös säännöstellä syömisiään joten jos vauva itse haluaa syödä ja voi hyvin niin silloin kaikki on OK :)

Lisäisin vielä, että todella tiheään syöttäminen ei anna pienelle vatsalle aikaa lepoon eli tällöin ruuansulatus toimii koko ajan eikä saa tarvitsemaansa taukoa. Nykyään mennään ihan oikein vauvan tahtisesti, mutta jotkut vauvat kun tuppaa olemaan jatkuvasti rinnassa kiinni niin tällöin syöttöjä voisi mielestäni hieman säännöstellä.

Yhteistyössä