Miten toimia raskaana rv 10 ja työhaku, tarvitsen töitä n. 4-5 kk ajaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yllärinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yllärinä

Vieras
Niin saan paremman äitiyrahan. Nykyinen soppari loppuu kuukauden päästä. Raskaus ei vielä näy... Ja mietin kerronko hakiessa asiasta ollenkaan? Kuka ottaa raskaana olevaa töihin? Onko kellään kokemiusta, miten olette toimineet? Miten kävi?

Mie olen suunnilleen samoilla viikoilla ja hain työhön, joka kestää vain pari kuukautta. Paikka on sellainen, jossa olen ollut aikaisemminkin lyhyen aikaa töissä ja ajattelin, että on helpompi mennä sinne töihin, kun osaan jo jotain valmiiksi. En sanonut haastattelussa mitään, koska raskaus on ihan alussa ja työt loppuu jo yli kolme kuukautta ennen laskettua aikaa.

Sain jo suullisen lupauksen paikasta ja täytin jo henkilötietolomakkeetkin ja palautin, mutta eilen tuli sellainen sähköpostiviesti, että en ole ihan varma, että tuliko se vahingossa minulle vai onko tullut jotain sellaista, että ei minua valittukaan siihen paikkaan. Mutta olisi aika tylyä, jos minulle ei suoraan ilmoitettaisiin, että en saanutkaan sitä paikkaa. Tietysti tunsin huonoa omaa tuntoa, että en kertonut raskaudesta, mutta eihän normaalissakaan työsuhteessa tarvitse raskaudesta kertoa ku vasta pari kuukautta ennen äitiyslomalle jäämistä. Työssä ei muuten raskaudesta pitäisi olla haittaa, paitsi työvaatteiden kanssa. Laitoin tietty terveystietolomakkeeseen, että olen raskaana, mutta ei niiden tietojen pitäisi suoraan työnantajalle mennä, varsinkin kun vasta eilen palautin laput.

Yhteistyössä