miten toimii kolmiperhepäivähoitaja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoitotäti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun nimike oli aikoinaan juuri tämä. Samaa työtä tein kuin perhepäivähoitajat, mutta hoidin lapsia heidän omassa kodissaan. Välillä siinä oli lisänä myös toisesta perheestä lapsia. Osan aikaa olin siis vuorotellen molemmissa kodeissa.

Voiko siinä tehdä yhdessä toisen hoitajan kanssa töitä? Siis että se toinen hoitaja on jostain niistä kodeista ja otetaan siihen lakisääteinen määrä lapsia lisäksi ja vaihdellaan hoitopaikkaa? Vai tuleeko ryhmästä liian suuri? Kiitos vastauksestasi :) Pitäisin pph:n työstä ja koulutuskin on, mutta teen mieluiten työtä yhdessä jonkun kanssa, onkohan siihen mahdollisuus? Tarhaan en haluaisi töihin kuitenkaan.

Tuo on jo ryhmäperhepäivähoito ei siis kolmiperhepäivähoitoa. Ryhmis on sit taas vastaava kuin pk:ssa sisarusryhmä. Eli ei onnistu, tarvii ainaki toimiluvat.

Alkuperäinen kirjoittaja ex-kolmiperhepäivähoitaja:
Tuo on jo ryhmäperhepäivähoito ei siis kolmiperhepäivähoitoa. Ryhmis on sit taas vastaava kuin pk:ssa sisarusryhmä. Eli ei onnistu, tarvii ainaki toimiluvat.

Harmillista, luulen että voisi olla enmmänkin halukkaita hoitajiksi, jos ois mahdollista työskennellä ns.parityönä. Eniten jjuuri mulla ainakin vaikuttaa se, etten ole pph:ksi alkanut, nyt kun omakin vielä pieni, on se että pph:n työ on niin yksinäistä. Olisi eri asia kun siinä päivän aikana voisi toisen aikuisen kansa vähän jakaa töitä ja ajatuksiakin....monipuolisempaakin hoito olis kun kahdella kuitenkin erilaisia vahvuuksia.

Miten tuollasen ryhmäperhepäivähoito homman voisi sitten aloittaa vai onko ainoa mahdollisuus hakea jo aukinaisiin paikkohin. Siis siten, että oma lapsi olisi mukana hoitoryhmässä.

Yhteistyössä