miten toimisitte: lapsen haku ex puolison häistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ulalla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"ulalla"

Vieras
eli mun pitäisi hakea lapsi ex puolisoni hääjuhlasta ja aluksi ajattelin että asiassa ei ole mitään ongelmaa, menen sinne, onnittelen, hörpin kahvit jos tarjotaan ja poistun lapsen kanssa.. mutta nyt sitten asiassa tuli jotenkin sellainen olo että en ole varma miten tälläisessä tilanteessa tulisi toimia..

ilmeisesti en voi mennä sinne ns. etuajassa koska mulle annettiin kellonaika milloin sopisi hakea (alunperin oli puhe että menen sinne kun töistä pääsen ja nappaan lapsen siitä sitten matkaan kun ovat ns. valmiita) joten odottelenko nyt sitten jossain tienposkessa autossa kunnes kello on tarpeeksi paljon vai kehtaanko mennä juhlapaikalle vaikka 15min etuajassa ja odotella syrjemmällä..?
vienkö korttia, käynkö henkilökohtaisesti onnittelemassa paria vai hiippailenko kuin varas poissa ihmisten silmistä ja odotan että lapsi tuodaan mulle jonnekkin pihalle..?

jotenkin oletin ettei tämä olisi mitenkään vaikea juttu mutta ilmeisesti se on enkä tahallisesti nyt halua ketään siellä sitten loukata tai vaivaannuttaa..
lahjan vieminen ei ilmeisesti kuulu asiaan, jos ajattelee asiaa morsiammen kantilta?

Pitäskö sun viel neuvotella sen exäs kanssa, jos olette ihan hyvissä väleissä kuitenkin?
Jos ei teillä hänen morsmaikkunsa kanssa ole mitään vääntöä ollut, niin ei luulisi olevan mitenkään kamala asia, jos pikaisesti pistäydyt onnittelemassakin tms.

Mä olen menossa ex puolisoni hääjuhlaan vieraaksi. Minusta sinun ei tarvitse hiiviskellä, mutta entä jos suoraan kysyisit ex miten hän toivoo sinun toimivan. Jos pyytää kahville onnittelet ja viet pienen lahjan. Muuten et.

välit on asialliset ja siksipä alunperin ymmärsin että homma olisi helppo, mutta nyt kun annettiin kellon aika jolloin lapsen saa hakea ja annettiin kuva että mun siellä olo yhtään ylimääräistä aikaa ei ole toivottavaa niin en enää tiedä miten tulisi toimia ja mitä siellä paikanpäällä odottaa
ei paljoa huvita joutua mulkoilun tai ilkeän kommentoinnin kohteeksi enkä tietenkään halua epähuomiossa ketään loukata toiminnallani

[QUOTE="ulalla";26679728]välit on asialliset ja siksipä alunperin ymmärsin että homma olisi helppo, mutta nyt kun annettiin kellon aika jolloin lapsen saa hakea ja annettiin kuva että mun siellä olo yhtään ylimääräistä aikaa ei ole toivottavaa niin en enää tiedä miten tulisi toimia ja mitä siellä paikanpäällä odottaa
ei paljoa huvita joutua mulkoilun tai ilkeän kommentoinnin kohteeksi enkä tietenkään halua epähuomiossa ketään loukata toiminnallani[/QUOTE]

no kävisin sitten varmaan onnittelemassa samalla kun hakisin lapsen. ehkä antaisin lahjan, ehkä en. riippuu siitä että voisiko siitä lahjasta tulla sanomista.

muoks. jos siis välit on semmoset että voi onnitella. en usko että olisin kovin toivottu vieras mun ex:n juhliin. :D

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="ulalla";26679728]välit on asialliset ja siksipä alunperin ymmärsin että homma olisi helppo, mutta nyt kun annettiin kellon aika jolloin lapsen saa hakea ja annettiin kuva että mun siellä olo yhtään ylimääräistä aikaa ei ole toivottavaa niin en enää tiedä miten tulisi toimia ja mitä siellä paikanpäällä odottaa
ei paljoa huvita joutua mulkoilun tai ilkeän kommentoinnin kohteeksi enkä tietenkään halua epähuomiossa ketään loukata toiminnallani[/QUOTE]

tällaisessa tapauksessa sanoisin et soittakaa kun lapsi on valmis lähtemään, ja odottaisin ulkona et joku tulee lapsen siihen tuomaan.

[QUOTE="vieras";26679798]Tuota, jos exän läsnäolo häissä on ongelma, miksi joku exän sukulainen ei voisi tuoda sitä lasta äidille?[/QUOTE]

Tai ex. Ei kai ap:n tapauksessa ole tuollaisesta kyse. Ja vaikka vastasinki tuolla että en jäisi kahvittelemaan, niin en kyllä missään nurkallakaan alkaisi kytiksimään, vaan haun pitää voida tapahtua reilusti, jos hakemaan ollaan pyydetty :). Muuten olisi tosi lapsellista, mutta en kyllä usko etta ap:n kohdalla tuosta on kyse.

soittelin ex anopille joka oli sitä mieltä että tottakait tulen lapsen sisältä hakemaan kun kerran on hakemaan pyydetty
että kait nyt sitten menen sisälle ja toimin tilanteen/tunnelman mukaan
mä en sitten yhtään pidä näistä tilanteista joissa joutuu arpomaan sitä miten toimia

Mä kysyisin ex:ltä et miten toimitaan. Esim. voisiko exän äiti tuoda lapsen sinulle pihalle tiettyyn aikaan, niin voit sitten siellä odotella. Tai soittaisit exän äidille 15min ennenkuin olet pihassa ja hän tuo sitten lapset siihen pihaan.

Jos exää ei haittaisi niin voishan sitä kahville piipahtaa viedä lahjan ja käydä onnittelemassa, mikäli sillä hetkellä ovat sellaisessa paikassa että se onnistuu.

Sinuna laittaisin hemaisevan seksikkään puvun päälle, esim. tyyllikkään ja avonaisen mekon tai jakun ja tietysti
korkkarit jalkaan. Tietysti myös hyvä meikki ja kampaus. Sitten vaan leveä hymy kasvoille ja
iloisesti menet onnittelemaan uutta paria ja annat niille jonkun lahjan, mikä muistuttaa sinusta...
siis anteeksi, mutta mä en voi ymmärtää sitä että joku rupeaa nöyristelemään sen exänsä ja
exän nyksän edessä...todellakaan en ymmärrä.

Sinuna laittaisin hemaisevan seksikkään puvun päälle, esim. tyyllikkään ja avonaisen mekon tai jakun ja tietysti
korkkarit jalkaan. Tietysti myös hyvä meikki ja kampaus. Sitten vaan leveä hymy kasvoille ja
iloisesti menet onnittelemaan uutta paria ja annat niille jonkun lahjan, mikä muistuttaa sinusta...
siis anteeksi, mutta mä en voi ymmärtää sitä että joku rupeaa nöyristelemään sen exänsä ja

Kuinka lapsellinen pitää aikuisen ihmisen olla?

tässä tapauksessa tilanne on se että minä olen jo onnellisesti uusissa naimisissa enkä suinkaan haikaile ex miestä takaisin, enkä siis millään muotoa halua/aio heidän hääjuhlaansa pilata/halveksia tai ketään siellä loukata toiminnallani. ihan tosissaan toivon heille onnellista yhteistä ja pitkäkestoista taivalta avioparina (ja tästä syystä siis alunperin kuvittelin että koko lapsen haku sieltä olisi helppo ja normaali tilanne jota ei tarvitse sen kummemmin miettiä)

Kuinka lapsellinen pitää aikuisen ihmisen olla?

Ei tuota ihmistä ole ns. olemassakaan. On keksitty hahmo, johon (liian) moni uskoo. Ei siis kannata noteerata. Saattaa olla pitkiäkin aikoja välillä pois kun ei jaksa pitää tuota tyhmän esittämistä päällä, mutta palaa aina takaisin. Kenties testaa kuinka monta vuotta jengiä voi vetää höplästä, tai sitten muuten vain nauttii "nukkeleikistään" aikuisiällä.

[QUOTE="ulalla";26680588]tässä tapauksessa tilanne on se että minä olen jo onnellisesti uusissa naimisissa enkä suinkaan haikaile ex miestä takaisin, enkä siis millään muotoa halua/aio heidän hääjuhlaansa pilata/halveksia tai ketään siellä loukata toiminnallani. ihan tosissaan toivon heille onnellista yhteistä ja pitkäkestoista taivalta avioparina (ja tästä syystä siis alunperin kuvittelin että koko lapsen haku sieltä olisi helppo ja normaali tilanne jota ei tarvitse sen kummemmin miettiä)[/QUOTE]

Morsian ei halua että häissä muistuu ihmisten mieleen että miehellä on ex tai hän ei ole sitä edes kaikille kertonut taitaa olla hänelle arka asia :(

[QUOTE="vieras";26680601]Ei tuota ihmistä ole ns. olemassakaan. On keksitty hahmo, johon (liian) moni uskoo. Ei siis kannata noteerata. Saattaa olla pitkiäkin aikoja välillä pois kun ei jaksa pitää tuota tyhmän esittämistä päällä, mutta palaa aina takaisin. Kenties testaa kuinka monta vuotta jengiä voi vetää höplästä, tai sitten muuten vain nauttii "nukkeleikistään" aikuisiällä.[/QUOTE]

jos se on minttis? :DD

Yhteistyössä