miten toimisitte tässä tilanteessa?(naapurin lapsi ja tuhottu istutus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhis

Vieras
lapset olivat meidän pihassa leikkimässä ja naapurin tenava oli tuhonnut (katkonut) pilalle yhden meidän koristepensaan. Pensas ei ollut vielä kovin iso kun oli toista vuotta vasta maassa, ei mikään tavallinen pensashanhikki... harmittaa koska nyt tästä pesaasta ei ole enää mihinkään, yksi ainoa oksa jäi ehjäksi...

kun sain tietää asiasta puhuttelin lasta (ihan kauniisti) ja sovimme ettei jatkossa saa enää tuhota istutuksia...

miten toimisitte? antaisitteko asian olla vai puhuisitteko vanhemmille? eihän asialle enää mitään voi, mutta itse kyllä haluaisin tietää jos omat lapset tuollaista vieraissa pihoissa puuhaa ja vahingot haluaisin korvata...

Alkuperäinen kirjoittaja turhis:
lapset olivat meidän pihassa leikkimässä ja naapurin tenava oli tuhonnut (katkonut) pilalle yhden meidän koristepensaan. Pensas ei ollut vielä kovin iso kun oli toista vuotta vasta maassa, ei mikään tavallinen pensashanhikki... harmittaa koska nyt tästä pesaasta ei ole enää mihinkään, yksi ainoa oksa jäi ehjäksi...

kun sain tietää asiasta puhuttelin lasta (ihan kauniisti) ja sovimme ettei jatkossa saa enää tuhota istutuksia...

miten toimisitte? antaisitteko asian olla vai puhuisitteko vanhemmille? eihän asialle enää mitään voi, mutta itse kyllä haluaisin tietää jos omat lapset tuollaista vieraissa pihoissa puuhaa ja vahingot haluaisin korvata...

Minkä ikäisestä on kyse ? Jos meillä leikkii 1-4-vuotiaita miellän itse olevani heidän vahtinaan ja minun itseni olisi pitänyt olla paikalla ojentamassa katkojaa. 5-vuotiaalla on mun mielestäni jo sen verran kehittynyt oikean ja väärän erottelua, että tietää ettei esim. koristepensasta saa katkoa. En kyllä vielä tuonkaan ikäisen vanhemmilta korvauksia vaatisi, sillä joukossohan tuo tyhmyys tuon ikäisillä tiivistyy. Jos kouluikäinen olisi syyllinen, niin sitten kertoisin kotiin asti, mitä meidän pihassa on tehty.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä se siitä kasvaa ellei juuristo vahingoittunut.

tämä lajike ei kestä alasleikkaamista... ainakin hoito-ohjeissa niin luki. mutta tätä itsekin mietin, etten ilkeä mennä sanomaan mitään. vaikka kyllä minua silti harmittaa että näin kävi

En minäkään varmaan tekis mitään. Uskon, että pensas siitä selviää kun nyt on jo näin syksy ja se on lepotilassa. Ja vaikkei selväis niin en sanois mitään ellei teot jatku.

Mä taas mietin mitä tekisin kun naapurin koira kävi tallomassa meidän kasvimaan ja lähtiessä vielä pasko porkkanoitten päälle :kieh:

En minäkään varmaan tekis mitään. Uskon, että pensas siitä selviää kun nyt on jo näin syksy ja se on lepotilassa. Ja vaikkei selväis niin en sanois mitään ellei teot jatku.

Mä taas mietin mitä tekisin kun naapurin koira kävi tallomassa meidän kasvimaan ja lähtiessä vielä pasko porkkanoitten päälle :kieh:

no TUOSTA kyllä kävisin mainitsemassa! :o

Parempi kai se on asiallisesti käydä juttelemassa sekä lapsien että koirien tekosista niin ei jää mitään hampaan koloon? Riippuu tietysti lapsen iästä paljon, että miten on ymmärtänyt tekosensa ja eihän siitä ole rahaa pakko vaatia, mutta silleen ohi mennen jutella että mitä on päässyt käymään. Koirienkin pihavierailuista mun mielestä pitäisi sanoa sille naapurille...

Alkuperäinen kirjoittaja Gardenia:

no TUOSTA kyllä kävisin mainitsemassa! :o

No joo, ihan vähän ottaa päähän :kieh:

Kyllä mä varmaan kertoisin asiasta mikäli muutenkin juttelisin vanhempien kanssa mutta en korvauksia yms. vaatisi tai kimppuun kävisi.
Toistuvasta ja ihan tietoisesti tuhotusta sitten olisinkin tiukempi.

Sen perusteella, että itse tahdon omien lasteni tekoset tietää, kävisin juttelemassa myös vanhempien kanssa. En vaatisi korvauksia tai muutakaan, mutta ihan vain tuolla perusteella ilmoittaisin asiasta.

Yhteistyössä