Miten toimisitte tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja spoui
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

spoui

Vieras
Miehellä ois tänä iltana viideltä taloyhtiön kokous, jonne hänet on aiemmin puhelimitse kutsuttu ja kysytty sopiiko aikataulu. Johon mies tietty, että sopii. Ja sinne hän kovasti haluaisi mennä.

Minä oon ollut maanantai-illasta asti 38-39 asteen kuumeessa, rintatulehdus. Tänään soitin sit päivystykseen, kun en kotikonstein oo parantunu, mut pääsen vasta neljän jälkeen naapurikaupunkiin päivystykseen (koska täällä ja muissa naapuripitäjissä aaaaaivan täyttä). Eli 30km päässä ois päivystys. Meillä on vauvan lisäksi 2 pientä lasta. Ja vain yksi auto. Ei oikeen lähettyvillä/saatavilla ketään, jolle voisi lapsia viedä. Ja yksin en jaksaisi kuumeisena lähteä naapurikaupunkiin ajamaan. Miehen isovanhemmat asuvat naapurikaupungissa, jossa mulla siis päivystysaika, joten siellä yleensä ovat lasten kans, jos mun on tarvinnu käydä päivystyksessä/käyttää jotain siellä.

Eli miten meidän kannattais tehdä.. Apteekit menee kiinni kuuden aikaan, sitä ennen ehtisin saada reseptin ja lääkekuurin, jos neljän jälkeen pääsen heti lääkärille. Ja mun pitäis saada itteni nopeasti kuntoon, että jaksan hoitaa lapsia/kotia plus järjestellä ristiäisiä... Mutta se kokouskin samaan aikaan tässä kaupungissa... huoh..

Ja mä oon tän kuumeen takia jo niin sekasi, etten jaksa edes miettiä mitään ratkaisuja tai ei vaan aivot toimi oikeen... Kyseisessä naapurikaupungissa siis sairaalapäivystys, joka aukeaa neljältä. Neljään asti on muissa pitäjissä tk päivystykset, jotka siis aivan täysiä, eli en saanu aikoja..

Mene taksilla sinne lääkäriin ja tilaa isovanhemmat hakemaan tai pitämään huolta niistä isommista lapsista siksi aikaa.Ja pyydä lääkäristä lappu taksia varten.

[QUOTE="vieras";25924257]Mene taksilla sinne lääkäriin ja tilaa isovanhemmat hakemaan tai pitämään huolta niistä isommista lapsista siksi aikaa.Ja pyydä lääkäristä lappu taksia varten.[/QUOTE]

ööö.. siis matkustaisin kuumeisena taksissa kaikkien lasten kans ja isovanhemmat (joista toinen yli 90 ja omaishoitaja ja toinen sokea dementoitunu) hoitais lapsia sen aikaa..? eeeei kuulosta oikeen hyvältä..

Niitten pitäis kyllä antaa noiden lääkkeiden aloituspakkaus päivystyksestä, mut mikshän mä en oo ikinä saanu! Aina sanovat, et just tota lääkettä meillä ei täällä valitettavasti oo.. :/

ONko tuo kokous nyt ihan välttämätön. Meillä yleensä terveys menee kaiken edelle, eli jos olet niin kuumeinen ja väsynyt, ettet tunne olevasi kykenevä auton rattiin, niin kokous jääköön väliin.
Vielä yksin voisi vähän toiskuntoisena lähteäkin ajamaan, mutta ei pienten lasten kanssa.

No ei toi nyt maata luulis kaatavan jos ei yhteen yhtiökokoukseen pääse, vai mitä? Ja nyt on ihan hyvä syykin, sun lääkäri. Joten teette niin että sun terveys on ykkössijalla, muut asiat kerkee kyllä myöhemminkin. Paranemisia!!!

Itse olen roikottanut taloyhtiön kokuksessa kilttiä 4 v mukanani. Ja jos on kannettava DVD laite , keksiä ja pillimehua - onnistunee vaikka kahdenkin lapsen kanssa ??? Eli miehen mukaan - tosin en tiedä kuinka kätevä mies Sulla on , ja minkä ikäiset lapset ...

Joko mies menee myöhässä kokoukseen, jos ehtii lääkäri keikan jälkeen ( onko yleensä pitkä jonotus siellä?). Tai sit mies menee hetkeks kokouksen alkuun, jolloin tärkeimmät asiat esiin ja sit meette illemmalla päivystykseen ja pyydät lääkettä mukaan päivystyksestä.

Kipeä vaimo vs. taloyhtiön kokous? Ei pitäis olla vaikea valinta.

Ja jos miehellä on joku tärkeä agenda, joka kokouksessa pitäisi saada läpi, ei muuta kuin valtakirja naapurille joka kokoukseen menee. Hän käyttää miehen puhevaltaa kokouksessa kun mies hoitaa sua perhettään. Aika simppeliä.

Voi se yhtiökokouskin olla tärkeä. Esim pienessä yhtiössä ei välttämättä muuten saada päätösvaltaisuutta täyteen. Pistä mies pikakokoukseen klo 17 ja lähdette sen jälkeen kaikki. Jos vointi surkea, niin isommat lapset isän mukaan ja pienen kanssa päivystykseen heti klo 16. Tosin taida näistä ohjeista sulle enää apua olla, kun kelloa katsoo.

1. Lähdette tai sinä lähdet taksilla päivystykseen kokouksen jälkeen.

2. Mies ei mene kokoukseen.

Ihan pelkän kuumeen takiako olet muuten sinne päivystykseen menossa? Vai onko sulla joku tulehdus, johon tarvitset antibiootit?

Soita neuvolaan ja hommaa resepti sitä kautta suoraan lähimpään apteekkiin. Turhaa lähteä rintatulehduksen vuoksi kuumeisena yhtää mihinkään, vaan parasta että jäät kotiin, miehesi menee kokoukseen ja sieltä tullessaan käy hakemassa lääkkeet apteekista sinulle.

Yhteistyössä