Miten toimisitte/toimitte tässä tilanteessa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdiskelua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohdiskelua

Vieras
Ystäväni on hiveä suupaltti, kehuu itseään paljon ja muistaa usein kertoa kuinka "viisas" on joka asiassa. Toisia ihmisiä hän "nolaa" ja lyttää melkeinpä jatkuvasti.

Hän on kuitenkin usein ystävällinen ja auttavainen.

Itse en kestä noita huonoja piirteitä ihmisessä ja meinaan jatkuvasti hermostua ystävälleni.

Pitääkö minun sanoa ystävälleni päin naamaa, mitä mieltä olen vai pidänkö suuni kiinni? Pitääkö minun kestää vain.. ?

Mikä tekee ihmisistä tuollaisia ns. törkimyksiä? Ystävälläni vaikuttaa päälle päin myös kaikki olevan aina tosi loistavasti, mutta epäilen, että hänellä on paljon jotain huolia..?

Alkuperäinen kirjoittaja samperin puusilmä:
Vaikuttaa tuo oman kuvan kiillottaminen+muiden mollaaminen(oman itsetunnon kohotusta)siltä,että on oma lehmä ojassa.
Itse monenmoista nähneenä en katselisi tuollaista "ystävää".

En ymmärrä sitäkään, että hänen täytyisi omaa itsetuntoa kohottaa, kun on nätti ja kavereita riittää (luulisin).. ym.

Voiko olla et sanoo huumorilla, eikä itse tajua miten loukkaava on?
Mulla lähipiirissä tällainen ihminen ja vaikea on välillä olla tekemisissä.
Tämäkin on siis tosi mukava silloin kun ei ole ilkeä mutta on tosi vaikea sanoa ilkeydestä ja loukkaamisesta mitään kun toinen olevinaan vaan vitsailee. Ja kai itse uskoo olevansa vaan hauska ja huumorintajuinen.
Itse oon aika varuillani tän ihmisen seurassa.
Joten mun ainoa vinkki taitaa olla vähentää kanssakäymistä ja yrittää olla välittämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Tämäkin on siis tosi mukava silloin kun ei ole ilkeä mutta on tosi vaikea sanoa ilkeydestä ja loukkaamisesta mitään kun toinen olevinaan vaan vitsailee. Ja kai itse uskoo olevansa vaan hauska ja huumorintajuinen.
Joten mun ainoa vinkki taitaa olla vähentää kanssakäymistä ja yrittää olla välittämättä.

Tämä on käynyt mielessä, että hän heittäisi huumorilla.. Sama juttu minullakin, että olen varuillani hänen seurassaan. Välillä osaan olla etten välitä, mutta on todella vaikeaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entäs jos sinä olet turhan herkkänahkainen? Vai ovatko muut samaa mieltä? Anna joitain esimerkkejä tästä muiden nolaamisesta ja lyttäämisestä.

Minä voin kyllä olla turhan herkkänahkainen.
Kertoo erittäin mielellään kaikille ihmisille esimerkiksi mitä olen joskus "mokaillut" tai haukkuu vaikka kaikkien kuullen jotain kaveriani, jos ei tajua jotain asiaa. Siis tämä kaveri on paikalla myös, jota haukkuu. Jollain tapaa nolaa sen kaverin..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja v:

Tämä on käynyt mielessä, että hän heittäisi huumorilla.. Sama juttu minullakin, että olen varuillani hänen seurassaan. Välillä osaan olla etten välitä, mutta on todella vaikeaa.

En minäkään oikein osaa olla välittämättä, monesti on ollut itku kurkussa kun toinen pilkkaa mulle tärkeitä asioita tai ilkeilee lapsiin liittyen. Mutta itse tää ihminen kokee sanovansa huumorilla ja jos suuttumuksensa tai loukkaantumisen näyttää niin saattaa siitäkin vääntää vitsiä.

Yhteistyössä