Miten toimitte kun lapsi on hoidossa pph? tai päiväkodissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äippä"

Vieras
Tuotte lapsen aamulla ja mukana on kuravaatteet, varaulkoiluvaatteita yms.
Mihin laitatte ne pph:lla/päiväkodilla?
Annatteko pussin käteen vai onko paikat tavaroille?

Lajitteleeko pph muovipussista / kassista , etsii sieltä hansakat, pipot, eri kengt, mahdolliset päivävaatteet jos lapsi tullut hoitoon esimerkiksi pelkissä sisävaatteissa?
Entä päiväkodissa? Jos huono aamu ja vaatteet vain kassissa niin laitatteko paikalleen? Vai jättätteköhoitajalle vain vaateläjän naulakkoon kassissa?

Pesettekö pph/päiväkotiin tullessa kädet lapsen kanssa yhdessä vai peseekö hoitaja?

Kiinnostaa tietää , että kummassa on vähemmän työtä vanhemmalla just näitten hoitoon tuomisineen ja viemisineen. Itser ajattelen, että pph on helpompi kun se joutaa lajitteleen lapsen vaatteet kuitenkin kun niin vähän lapsia.

meillä lapset päiväkodissa. annan repun, jossa vaihtovaatteet. jos hoitajia ei näy just sillä hetkellä, nakkaan repun naulakkoon, riisun lapsen, ja vien sen hoitajille ja poistun.

meillä lapset päiväkodissa. annan repun, jossa vaihtovaatteet. jos hoitajia ei näy just sillä hetkellä, nakkaan repun naulakkoon, riisun lapsen, ja vien sen hoitajille ja poistun.

Eli jos tilanne , että kaikki päivänaikana tarvittavat ulkoiluvaatteet on repussa koska ei niitä ole aamulla puettu jätät ne reppuun josta hoitaja etsii sitten? Eli lapsi ei ole aamulla pukenut edes kenkiä vaan kannettu.

[QUOTE="äippä";26397414]Tuotte lapsen aamulla ja mukana on kuravaatteet, varaulkoiluvaatteita yms.

Lajitteleeko pph muovipussista / kassista , etsii sieltä hansakat, pipot, eri kengt, mahdolliset päivävaatteet jos lapsi tullut hoitoon esimerkiksi pelkissä sisävaatteissa?
Entä päiväkodissa? Jos huono aamu ja vaatteet vain kassissa niin laitatteko paikalleen? Vai jättätteköhoitajalle vain vaateläjän naulakkoon kassissa?

Pesettekö pph/päiväkotiin tullessa kädet lapsen kanssa yhdessä vai peseekö hoitaja?

Kiinnostaa tietää , että kummassa on vähemmän työtä vanhemmalla just näitten hoitoon tuomisineen ja viemisineen. Itser ajattelen, että pph on helpompi kun se joutaa lajitteleen lapsen vaatteet kuitenkin kun niin vähän lapsia.[/QUOTE]

Meillä pph. Minulla on kangaskassi lapselle mukana, nimellä varustettuna, jossa on kaikki tarvittava. Hoidossa laitan kassin lattialle ei siis ole tiettyä paikka ja hoitotäti sen siitä itse jonnekin laittaa.
Riisun lapselta ulkovaatteet, laitan ne siististi naulakkoon ym, halaan ja annan pusun ja sittenpä se meneekin hoitotädin sylissä keittiöön syömään ja itse lähden.
En pese pojan käsiä, eikä kyllä hoitajakaan. Ihan siis meiltä sisältä kun lähdetään ei tunge niitä käsiään matkalla muutenkaan mihinkään kuraan.

Kokemuksia molemmista ja ihan yhtälailla molemmissa on voinut lapsen jättää hoitajien huollettavaksi. Mä en siis ole eroa huomannu, mutta itse mieluiten riisun ja pistän kamppeet paikoilleen.

Pph:lla kaik oli repussa mikä ei päällä ollu. Piti aina kuskaa mukana.
Tarhassa laitan ite paikalleen kurakuteet ja ulkokamppeet, ei tarvi siinä hässäkässä niiden arvailla onko sielä kassissa mitä vai eikö oo. Kädet tulee pestä vanhemman kanssa niin pojan hoidossa kun töissäkin. Suurin osa tulee aamupalan aikaan tai aamukokoontumisen ja ei siitä ehdi pomppimaan vielä pesulle tulijoiden kanssa. Se on ihan käytännön juttu että vanhemmat pesevät ja luovuttavat sitten lapsen hoitajille.Pph:lla pesi hoitajan kanssa.

Meillä lapset pph:lla, jolla on seuraavanlainen käytäntö. Jokaisella lapsella on omat reput/kassi, jossa on vaihtovaatteet ja kuravaatteet muovipussissa. Nämä reput viedään maanantaina ja ne ovat perjaintaihin asti pph:lla. Jos tulee pyykättävää tai on kovin kurainen viikko, käyvät nämä vaatteet sitten kotona. Eskariin mennessään lapset ovat siirtyneet päiväkotiin, jossa kuravaatteet ovat olleet niille varatuilla paikoilla koko "lukuvuoden". Samoin vaihtovaatteet ovat olleet päiväkodissa lapsen lokerikossa, ellei niitä ole tarvittu. Käsiä ei ole pesty, ellleivät ne syystä tai toisesta ole likaantuneet.

Meillä minä otan lapsen aamulla vastaan ja autan riisumisessa. Joskus joku vanhempi riisuu itse. Pesen lapsen kädet. En tykkää siitä, että vanhemmat vielä tulisivat meidän vessaan niitä aamulla pesemään, kun mulla on muutakin perhettä =) Ja kassi tulee maanantaina ja lähtee kotiin perjantaina. Kuravaatteet sitten kulkevat kotiin jos ovat iltapäivällä päällä, kun ollaan ulkona. jos tulee likapyykkiä niin laitan mukana kotiin pestäväksi. Minä siis pengon repusta sitten tarpeen mukaan vaatetta.

[QUOTE="noh";26397446]Meillä lapset pph:lla, jolla on seuraavanlainen käytäntö. Jokaisella lapsella on omat reput/kassi, jossa on vaihtovaatteet ja kuravaatteet muovipussissa. Nämä reput viedään maanantaina ja ne ovat perjaintaihin asti pph:lla. Jos tulee pyykättävää tai on kovin kurainen viikko, käyvät nämä vaatteet sitten kotona. Eskariin mennessään lapset ovat siirtyneet päiväkotiin, jossa kuravaatteet ovat olleet niille varatuilla paikoilla koko "lukuvuoden". Samoin vaihtovaatteet ovat olleet päiväkodissa lapsen lokerikossa, ellei niitä ole tarvittu. Käsiä ei ole pesty, ellleivät ne syystä tai toisesta ole likaantuneet.[/QUOTE]

Meillä muuten samoin paitsi tuo viimeinen lause - Kädet on aina pesty hoitoon mennessä - pph:lla hän hoiti sen päiväkodissa lapsi pesi sinä aikana kun laitoin tavarat lokeroon ja samoin eskarissa.
Samoin meillä pestään kädet aina myös hoidosta/koulusta kotiin tullessa

Meillä roikkui päiväkodin kuravaatenaulakossa muiden lasten kuravaatteiden joukossa. Yhdessä päiväkodissa kuskattiin viikonlopuksi kotiin pestäväksi, jos niitä viikon aikana oli käytetty, toisessa taas siivooja huolsi kuravaatteet. Samaten meillä oli toiset kumpparit aina päiväkodissa.

Toisessa päiväkodissa vaatteet oli omassa repussa omassa lokerossa, toisessa oli omassa lokerossa vaihtovaatekoppa, osa saattoi olla sitten repussakin.

Molemmissa päiväkodeissa vanhempi huolehti käsien pesusta sinne mennessä, kuului rutiiniin ja sen jälkeen sitten luovutettiin lapsi hoitajalle.

Kylläoä on kiireiset aamut alittajala, jos tämä on joku kynnyskysymys hoitoa valittaessa. Meillä lapsi päiväkodissa, ja riisun häneltä itse ulkovaatteet ja autan käsienpesussa. Vaihtovaatteet jätän naulakkoon. Akaa menee ehkä 5 minuuttia. Ei meidän päiväkodissa ketään ole eteisessä vastaanottamassa lapsia, vaan käsittääkseni kaikki toimii noin.

Mulle on joskus tuotu lapsi hoitoon pelkkä vaippa päällä (kesällä, liian kiire aamu ja kiukkunen lapsi) ja vaatekassi. Ei haitannut ainakaan minua :) Kyllähän ne vaatteet sieltä pussistakin löytyy..

Jos jättää lapsen lennosta hoitoon ja jättää kaikkki vaatteet kassiin niin hoitajilta menee aika paljon aikaa kassien purkamiseen . Sen ajan he voisivat käyttää tekemällä lasten kanssa yhdessä jotain. 20 lasta ja 20 kassia purettavana :(
Mä ainakin laitan oman lapseni vaatteet niille kuuluville paikoille .

[QUOTE="alma";26397581]Kylläoä on kiireiset aamut alittajala, jos tämä on joku kynnyskysymys hoitoa valittaessa. Meillä lapsi päiväkodissa, ja riisun häneltä itse ulkovaatteet ja autan käsienpesussa. Vaihtovaatteet jätän naulakkoon. Akaa menee ehkä 5 minuuttia. Ei meidän päiväkodissa ketään ole eteisessä vastaanottamassa lapsia, vaan käsittääkseni kaikki toimii noin.[/QUOTE]

päiväkodeissa se on noin. pph ehtii paremmin riisumaan jne. Muutaman kerran on ollu poikaa viedessä kamala kiire joten hoitaja on kattonu riisumiset ja pesut, noina kertoina ollu aikanen aamu ja hällä aikaa auttaa lasta mun kiitäessä töihin. pääasiassa huolehdin itse.

No kyllä meillä lähes joka aamu on siinä isossa naulakkotilassa joku ryhmän aikuinen.
Meidän pk:ssa on lapsilla siinä ohessa myös leikkitilaa.

Muksu riisuu kengät tuulikaapin kenkähyllyyn, siitä sisälle, ulkovaatteet naulakkoon ja repun pistän myös siihen omalle paikalle.

Jos on jotakin spessua vaihtokamaa, niin joko sanon aikuisille (tai kuten olen havainnut paremmaksi) vielä nostan ne kamppeet sieltä repusta siihen näkyville muksun omaan lokeroon.

Tossut jalkaan ja käsipesulle, sitten voinkin sanoa heipat ja lähteä.

[QUOTE="pph";26397603]Mulle on joskus tuotu lapsi hoitoon pelkkä vaippa päällä (kesällä, liian kiire aamu ja kiukkunen lapsi) ja vaatekassi. Ei haitannut ainakaan minua :) Kyllähän ne vaatteet sieltä pussistakin löytyy..[/QUOTE]

Mä vien alkuun lapsen yövaatteet päällä nukkuvana (eli yövaipassakin) ihan jo pph:n toivomuksestakin, lapsi ei jostain syystä koskaan aamusta herännyt kunnolla ja sitten nukahti aamupalapöytään pph:lla. Joten tämä koettiin toimivaksi, lapsi jatkoi uniaan hetken vielä pph:lla ja sitten aamutoimiin. Eikä muuten auttanut vaikka laitoin seitsemältä illalla nukkumaan (aamulla seiskalta herätys) silti nukahti aamupalalle ja sit päiväunet kärsi.

Meillä ei saa pph:lle jättää mitään eli vien joka päivä mukana repun, missä on saappaat, vaihtovaatteet ja muuta tarvittavaa. Riisun lapsen ja laitan repun naulakkoon. Saatan sanoa pukeutumissuosituksia, esim. tänään aamulla pyysin laittamaan aamu-ulkoiluun pipon lippiksen sijaan, koska lapsi on viikonloppuna ollut flunssassa.

...niin ja käsiä ei aamuisin pestä keneltäkään. Ei välttämättä pestä koko päivän aikana, koska vesiliukoista tussia ollut useaan otteeseen lapsen käsissä sinne mennessä ja myös takaisin tullessa.

Meillä on ollu aina kaikki kurakamppeet, saappaat yms koko ajan päiväkodissa, siis oon ostanu sinne omat ja kotona omat, en mää jaksa niitä roudata ees taas. Tuolla tavoin ne saa olla aina sielä ja ovat aina käytettävissä kunon tarvis.

Itse pph aikana: Sanoin jo vanhemmille alussa, että lapset voivat tulla vaikka yökkäreissä hoitoon. Mielestäni se on juuri pph:n etu, kodinomaisuus. Oli ihana aloittaa aamu yökkäreissä aamupalalla. Kaikki olivat samalla viivalla heti aamusta alkaen. Monesti menivät hoitolapset herättelemään omat lapseni ja köllöttelivät rauhassa sängyssä. Sen jälkeen menimme aamupalalle ja vaihtamaan vaatteet pukien saman tein ulko vaatteet päälle. Aina toki ei yökkäreitä ollut päällä, mutta usein kuitenkin. Vaatteet tulivat kassissa ja itse pidin parhaana väljää kassia, josta oli helppo penkoa vaatteita. Ei tarvinnut ensin purkaa koko tiiviisti pakattua reppua. Arvostin kovasti sitä, että kumpparit olivat illalla huuhdotut.

Nyt kun toinen sarja käy päiväkodissa: Siellä toivotaan että kaikki vaatteet puretaan naulakkoon. Itse vien haalarin niin että kaikki päälle puettava on pakattu lahkeeseen, siis pipo, hanskat, villahaalarit jne. Helpottaa hoitajien työtä kun voivat ottaa naulakosta sen haalarin ja tyhjentää kaikki puettavat lattialle. Varavaatteet on koko ajan lokerossa. Myös yöpuku päällä on luvallista viedä jos on oikein vaikea aamu. Meidän kohdalla ainakin ovat olleet joustavia, kun on kaksi kiivasta tyttöä käsissä. :) Kädet pestään pk:iin mennessä.

Tuotte lapsen aamulla ja mukana on kuravaatteet, varaulkoiluvaatteita yms.

Kiinnostaa tietää , että kummassa on vähemmän työtä vanhemmalla just näitten hoitoon tuomisineen ja viemisineen. Itser ajattelen, että pph on helpompi kun se joutaa lajitteleen lapsen vaatteet kuitenkin kun niin vähän lapsia.

Yhteistyössä