Miten toimitte n. 2v. kanssa lounasaikaan esim. ruokaravintolassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyselyikä iski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Mtta seisovapöytä onkin sitetn ihan erikseen! Ja siellähän tuollaiset pikkulapset syövät ihan pilkkahintaan.

Me maksettiin eilen 2- ja 4- vuotiaiden seisovan pöydän ruokailuista 10? per lapsi...sama hinta kuin aikuiselta.

Nyt mä järkytyin. Missä noin oli?

Lastenannos mekin on 2-vuotiaalle tavallisesti jo otettu. Syönyt on vaihtelevalla menestyksellä. Perinteisesti tietysti ton ikäsille voi hyvin oyytää oman lautasen ja jakaa aikuisten annoksista makupaloja, jos se syöminen on kovin vähäistä vielä.

Kirjoitetaan nyt sitten toiseen kertaan...
Niin, Rossosta ja muista kaltaisistaan ketjuravintoloista en osaa sanoa, kun pyrin välttämään niitä viimeiseen asti, mutta... Kun lapsi on ollut mukana, olen tilannut itselleni sellaista ruokaa, joka kelpaa myös pojalle ja yksinkertaisesti pyytänyt tuomaan annoksen mukana toisen lautasen. Ei ole ollut koskaan mitään ongelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
*miettii omaa 2,5-vuotiastaan kolmena kappaleena ja on kerrankin täysin sanaton*
:|

Hatunnosto. Suurensuuri sellainen :D . Kolme 2½-vuotiasta. Vau =) :flower:

No onneksi nämäkin kasvaa koko ajan. ;)

*miettii omaa 4-vuotiastaan kolmena kappaleena eikä sano yhtikäs mitään*
:D

Onko teillä tyttöjä, poikia vai molempia? =)

Alkuperäinen kirjoittaja jestas:
Mtta seisovapöytä onkin sitetn ihan erikseen! Ja siellähän tuollaiset pikkulapset syövät ihan pilkkahintaan.

Me maksettiin eilen 2- ja 4- vuotiaiden seisovan pöydän ruokailuista 10? per lapsi...sama hinta kuin aikuiselta.

Nyt mä järkytyin. Missä noin oli?

Lastenannos mekin on 2-vuotiaalle tavallisesti jo otettu. Syönyt on vaihtelevalla menestyksellä. Perinteisesti tietysti ton ikäsille voi hyvin oyytää oman lautasen ja jakaa aikuisten annoksista makupaloja, jos se syöminen on kovin vähäistä vielä.

Hinnassa oli varmaan saaristolisä; oltiin veneilemässä Airistolla ja syötiin saaressa :)

Kysymme joskus, että sopiiko antaa lapselle lautanen, että annamme maistaa omista annoksistamme. Joskus otettu lastenannoskin, riippuen mitä ruokalistallla. Poika ei syö mitää nakit-ranskalaiset annosta, mutta esim. jos lohta niin tekee kauppansa. Välillä myös kysymme aikuisten annoksia, voisiko saada lastenannoksena. Usein onnistuu.

Kaks poikaa ja tyttö johtamassa jengiä.

Mutta nelivuotiaat kai ainakin joskus osaa jo olla järkeviäkin. Ees kerran päivässä. B)

Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
Kysymme joskus, että sopiiko antaa lapselle lautanen, että annamme maistaa omista annoksistamme. Joskus otettu lastenannoskin, riippuen mitä ruokalistallla. Poika ei syö mitää nakit-ranskalaiset annosta, mutta esim. jos lohta niin tekee kauppansa. Välillä myös kysymme aikuisten annoksia, voisiko saada lastenannoksena. Usein onnistuu.
Mä en ole koskaan syönyt ravintolassa, missä ei olisi onnistunut. Enkä ole koskaan tilannut lapsilleni ravintolassa "lasten listalta"...nakkeja ja lihapullia kun saa kotonakin ja helevetin paljon halvemmalla =)

käytiin ensimmäistä kertaa yhdes perhe syömässä kun poika oli 1v2kk ..tilattiin hälle lasten pasta-annos josta söi aika minimaalisen osan kun ei vissiin ollu mieleistä se ruoka sittenkään, vaik samantapastt on kotonakin syöny...
muuten meni hyvin reissu, mut piti käyä välil ulkona 'jäähyllä' pojan kanssa, ku rupes pitää liian kovaa huutoa ja tylsistymään.onneks oli loppukevät/alkukesä ni pysty helposti käyä pihalla vähä tuulettumas ja uuelleen mennä sisällä ruokaa oottelemaan

Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:

Kaks poikaa ja tyttö johtamassa jengiä.

Mutta nelivuotiaat kai ainakin joskus osaa jo olla järkeviäkin. Ees kerran päivässä. B)

Njoo...ehkä juuri ja juuri kerran päivässä :D
Ei, onhan tuo 4½ v aika ihana ikä. Vaikkakin tyttö aika ajoin kuvittelee olevansa voittamaton, kuolematon ja kaikkea hallitseva, ja on niin jääräpää että. Keneen lie tullut :snotty:
Mun mies haluaisi kolmoset :D mutta mä luulen että mulle riittää yksi vauva kerrallaan. Kaksi kolmosperhettä tunnen/tunsin, molemmilla tyttöjä, ja olihan siinä aikamoinen vilske ja vilinä.

Alkuperäinen kirjoittaja niko06:
tuon vilperin kanssa ei vielä ravintolaan voi mennä... :whistle:
Mulla kans tuo kuopus ollut vilperi. Mutta hyvin sen kanssa on kaikki ravintolareissut menneet, kun aloitettiin varhain eli vilperin ollessa 5 kk.

Njoo...ehkä juuri ja juuri kerran päivässä :D
Ei, onhan tuo 4½ v aika ihana ikä. Vaikkakin tyttö aika ajoin kuvittelee olevansa voittamaton, kuolematon ja kaikkea hallitseva, ja on niin jääräpää että. Keneen lie tullut :snotty:
Mun mies haluaisi kolmoset :D mutta mä luulen että mulle riittää yksi vauva kerrallaan. Kaksi kolmosperhettä tunnen/tunsin, molemmilla tyttöjä, ja olihan siinä aikamoinen vilske ja vilinä.

Meilläkin on jääräpäisyys tullut miehen puolelta. :saint:
Jos tässä joskus vielä lapsia on tulollaan, niin saavat kyllä luvan tulla yhden erissä.

Kolmosissa muuten on ihan tilastollisestikin enemmän tyttöjä kuin poikia. 2 tyttöä ja 1 poika on yleisin yhdistelmä. 3 poikaa harvinaisin. Mistä lie tuokin johtuu.

ohhoh. Meillä söi just 3v seisovasta pöydästä 3,5 eurolla!

ohhoh. Meillä söi just 3v seisovasta pöydästä 3,5 eurolla!

No, kuten jo kerroin, me oltiin Airistolla, saaristossa. Siellä maksaa enemmän, ihan jo siitäkin syystä että kaikki on raahattava veneen kanssa mantereelta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
Mä en ole koskaan syönyt ravintolassa, missä ei olisi onnistunut. Enkä ole koskaan tilannut lapsilleni ravintolassa "lasten listalta"...nakkeja ja lihapullia kun saa kotonakin ja helevetin paljon halvemmalla =)

Joo, yhtä poikkeusta lukuunottamatta tää on onnistunutkin. Tampereella yhdessä ravintolassa olisin halunnut tilata lime-lohta riisin kera, lasten annoksen! Niin ei käynyt!! Olin hiukan haavi auki, että miksei, mutta hinnoittelu kuulemma tuotti ongelmaa :o Otettiin silloin sitten pojalle 3vee aikuisten annos tuota, koska kalaruoat maistuu sille parhaiten. Ja silloin MINÄ (ahmatti) kyllä söin loput! :D

Meillä on semmonen tilanne ton vajaa 2v:n kanssa, ettei hän voi juuri mitään syödä ravintoloissa allergioidensa takia. Joudun usein käymään lasten listan läpi keittiöhenkilökunnan kanssa ja niistä sit muokataan sopiva annos, mikäli mahdollista. Lisäksi kuljetan laukussa aina hätävarana omia eväitä tämmöisiä tilanteita varten. Ja ranskanperunoita meilän vajaa 2v vetelee ainakin ihan innolla kokonaisen annoksen. :D

lasten kanssa on se annos jaettu ja jos on seisova pöytä on kysytty mitä lapselle maksaa ja aika monta kertaa lapsi ei ole maksanut (paljon) mitään, joissakin paikoissa esim alle 4 v syö ilmaiseksi. Kysymällähän ne asiat selviää siellä ravintolassakin.
ja nytkin vaikka lapset jo isompia niin joskus matkalla maailmalla jossa ei eka aterialla ainakaan tietoa ruaan mausteisuusasteesta, otetaan itselle annokset ja lapsille sitten vaikka annos riisiä tai ranskalaisia ja syövät sitten meidän annoksista sen mitä syövät ja seuraavan kerran sitten jo viisaampana voikin tilata jo jotakin omaakin-

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Meillä on semmonen tilanne ton vajaa 2v:n kanssa, ettei hän voi juuri mitään syödä ravintoloissa allergioidensa takia. Joudun usein käymään lasten listan läpi keittiöhenkilökunnan kanssa ja niistä sit muokataan sopiva annos, mikäli mahdollista. Lisäksi kuljetan laukussa aina hätävarana omia eväitä tämmöisiä tilanteita varten. Ja ranskanperunoita meilän vajaa 2v vetelee ainakin ihan innolla kokonaisen annoksen. :D

tuo on meillä myös joskus.viimeksi lentokentällä tehtiin neidille oman toiveen mukaan sämpylää kun valmista sopivaa ei täytettynä ollut.
Suunsa kun uskaltaa avata moni asia selviää eikä tarvitse jälkeenpäin "itkeä". joskus tosiaan mekin pyydetään juuri ne sopivat ainekset eli ilman kastiketta yms

Mä en osta ravintolassa 3-vuotiaalle ku jäätelön. Mun annoksesta saa syödä jos haluaa. En viitsi maksaa siitä kun toinen ei todellakaan syö ravintolassa mitään.

Yhteistyössä