Miten ton 2v 8kk ikäisen saa kuivaksi??? kertokaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Miten ihmeessä? Oon pitänyt kotona ilman vaippaa ja onkin ylpeä, kun saa laittaa isojen tyttöjen housut =pikkuhousut jalkaan. Sitten tulee pissat lattialle tai missä nyt sattuu olemaankaan, sanoo kyllä, että äiti, pissa tuli, mutta ei reagoi mitenkään muuten. Jatkaisi vaan leikkejä märissä housuisa. Käytän kyllä säännällisesti potalla kokeilessa tulisiko mitään, mkitään merkkejä en kyllä ennakkoon huomaa siitä että pissa tulisi. Olen kaksi kertaa nähnyt tytön pissaavan potalle, muuten tekee vaippaan tai housuihin, samoin on kakan kanssa. Haluaisin tytön kesäksi kuivaksi, ettei tarvisi hiostavassa vaipassa tuon ikäisen enää olla.

Potta olkkariin, pikkarit jalkaan ja harjoitteleen. Viet aina potalle, kun pissa tulee housuun/lattialle. Annat palkinnoksi potalla olosta vaikka maissinaksuja. :)

Näin poika oppi meillä kuivaksi 2v 4kk:n iässä ja käytännössä katsoen yhdessä päivässä! Se vaan hoksas sen yhdessä illassa, toki oltiin harjoiteltu sitä ennen monta kuukautta. Kakat tehnyt pottaa jo 1v 3kk ikäseistä lähtien.

Meillä oppi, kun sai aina tarran kun teki pissan pottaan :) sit tarran toivossa kävi vähän väliä kokeilemassa, josko pissa tulis :D oli sit 2v6k päiväkuiva :) yökuiva oli "vasta" reilu 3 vuotiaana

Sama juttu meidän 2v ja 10kk . Ei tunnu olevan valmis ollenkaan kuivaksi. Päiväkodissa sanoivat että käy aina potalla rutiinisti kun muutkin, ikinä ei tuu mitään sinne. Ei tuu kyllä kotonakaan vai suretta kakataan pikkuhousuihin.. Kovasti kyllä tykkää pikkuhousut jalassa olla, mut ei osaa ollenkaa ilmasta sitä pissa/ kakka hätää. Kuivaksi mekin haluttas kesää vasten, kun syntyy vauva. Kuulemma jtn harjotusvaippoja olis, vähän kalliimpia, mut ei ime sitä pissaa nii hyvin et lapsella pitäs olla epämukava olo ja tulla halu oppia pottailemaan. täytyy kokeilla.

Ni harjotteluvaipat on ihan peestä.. meijän tyttö ainakin pysty niitten kanssa olee ihan surutta, vaikka pissa siellä olikin... pikkuhousut tuntu inhottavalta, kun ne kastu..

muksu täyttää syksyllä 3v ja pari kuukautta sitten kylmästi vaan otettiin vaipat pois eikä enää suostuttu niitä laittamaan. Muutama ilta meni että tuli jokanen pissa ja kakka housuun mutta ku likka tajus, että ei se vaippa tuu takas vaikka kuinka tulis housuun niin niin se neljäntenä päivänä alko käymään ite potalla eikä sen jälkeen oo tullu ku yksi vahinko yöllä sänkyyn. Eli jäi samalla yövaippa pois koska likka joka tapauksessa alko heräämään aina yöllä, että tarttis päästä pissalle ja sit piti ottaa vaippa pois.

Jos hän ei ole vielä kypsä? Siis ei ole tunnetta hädästä etukäteen? Ainakaan ei kannata mitään isoa numeroa asiasta tehdä. Kesällä varmaan oppii jo ihan itsestään! Itse käyttäisin kestovaipoista löytyviä harkkahousuja. Ne tuntuu märiltä kuten pikkuhousut, mutta päällä on kosteudenpitävä PUL-kangas eli ei mene pissa läpi.

Ja vink vink ihan muillekin, ne kertakäyttövaipat on niin helkkarin mukavia päällä märkänäkin, että mitäpä sitä opettelmaan ja keskeyttämään leikkejä hädän takia.

Voisi olla minun kirjoittamaani. Poika 2v 10kk. Ei mitään oivallusta asian suhteen. Kakka jos on kovaa niin saattaa kertoa vääntävänsä, mutta potalle ei ehdi. Ei noteeraa vaikka on ihan superliejut vaipassa ja kaikki paikat likaisena. Jos pikkuhousut jalassa tulee pissa niin joka toinen kerta saattaa tulla kertomaan, että pissa tuli. En itsekään huomaa merkkejä - ainakaan pissan suhteen. Pottailu turhauttaa todella paljon. Parit pissat vahingossa saatu pottaan.

Yö ja päiväunivaippa ovat usein kuivia joten luulisin kypsyyttä olevan.

Pitänee istuttaa isoveljeä ja pikkuveljeä (11kk) vierekkäin potalla ja katsoa josko alkaisi jotain tapahtua.

Omalta osaltani tämä on toistaiseksi äitiyden hankalimpia ja turhauttavimpia vaiheita. Vaikea olla hermostumatta kun toinen kieltäytyy tulemasta potalle kakalle ja sit kun pökäle on jo housussa niin sit haluttaisiin niin kovasti potalle.

Mä murehdin esikoisen kanssa ihan samaa esikoisen ollessa suunnilleen saman ikäinen kuin aloittajan. Soittelin neuvolaan ja kokeilin ihan kaikkia neuvoja mitä sain tutuilta ja tuntemattomilta. Musta tuntui että kaikkien muiden saman ikäiset olivat täysin kuivia niin koin jotain epäonnistumista.
Neuvolan terveydenhoitaja sanoi aina vaan että on vielä alle 3v niin ei hätää, ja sanoi että on täysin varma että poika on kuiva ennen 3v-neuvolaa. Mä mietin mielessäni ettei tasan ole kuiva silloin...
Mutta terkan kehoituksesta lopetin pottaharjoittelun, hän sanoi että hänellä on 4 lasta ja yhtään ei ole opettanut potalle ja alle 3v kaikki olleet kuivia. Potta oli esillä, mutta en poikaa sinne vienyt. Sitten yhtenä iltana poika halusi pissalle itse ja viikko siitä niin oli täysin päivä- ja yökuiva. Ikää oli silloin 2v 10kk.

Toisen kanssa toimin heti niin kuin terkka sanoi ja hän oli 2v 4kk kun oli täysin kuiva päivin ja öin. Potta oli esillä ja sitä oli testattu ja kerrottu mitä varten se on, mutta hän sai itse päättää koska haluaa sitä alkaa käyttää. Ja hänkin jätti ekasta itse haluamastaan potalla käynnista viikon sisään vaipat pois kokonaan. Toki hänellä oli isoveli mallina niin hänkin halusi olla ilman vaippaa.

[QUOTE="mama";26150796]Miksi ihmeessä pidätte vaippaa lapsella jonka tarkoitus on oppia käymään potalla? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt?[/QUOTE]

kylään ja julkisille paikoille laitan vaipan, vaikka kotona olisikin ilman. kotonakaan ei useimmiten ehdi potalle.

Yhteistyössä