Miten tonne s-pankin verkkopankkiin pääsee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
|O |O |O prkl meni jo hermo.
Eilen hain noi tunnukset ja tossa lapussa on tuo käyttäjätunnus (4kirjainta4numeroa) mutta mikä ihme on tuo tunnusluku? Näpyttelin jo 3 kertaa pieleen ku kokeilin laittaa toiseen kohtaan noi 4 kirjainta ja toiseen 4 numeroa. Soitin jo äidillekin ja sekään ei osannu neuvoa ymmärrettävästi tota :headwall: :headwall:

Ekaan kenttään tulee se käyttäjätunnus, mikä löytyy tilisopimuksesta. sitte toinen on tavallaan avainluku, kuten muissakin pankeissa, joka on joka kerralla uusi. Eli siinä pienemmässä läpyskässä ykkösestä alaspäin otat aina uuden (mä viivaan aina käytetyn yli muuten en tiedä minkä luvun seur. kerralla laitan) Ja siis siihen toiseen kenttään se on 4numeroinen luku.

tunnusluku on se ns. avainlukulistan eka tai toka luku. eli niitä otetaan siinä järjestyksessä vasemmasta sarakkeesta alkaen ylhäältä alas. se on siis erillinen lappu, ihan sama homma ko muittenki pankkien nettisydeemeissä.

ahaa se oli tommonen, mulle se nainen joka noi anto ni kerto että toimii ku tavallisessa verkkopankissa ja niihin mulla ainakin on aina sama käyttäjätunnus ja salasana ja sitten vasta kysytään avainlukulistan numeroa mutta tää oliki tämmönen. Kiitos :flower:

Tunnusluvut on erillisellä paperilla, siis ekana otat sen A 01 -kohdassa olevan 4 numeroisen luvun ja vedät sen sitten kynällä yli kun olet onnistuneesti kirjautunut sisään.
Käyttäjätunnus on sinulla siis muotoa AAAA2222 ja tunnusluku 2222 (A=kirjain, 2=numero).

Yhteistyössä