Miten totuttaa vauva kylmään maitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ulalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ulalla

Vieras
Kertokaapas viisaammat miten olette siirtyneet vauvan kanssa juomaan kylmää maitoa?

Oma vauva on vasta 9kk, mutta reilun parin kuukauden päästä pitäisi ruveta totuttelemaan tavalliseen lehmän maitoon. Miten vauvat ovat reagoineet jääkaappi kylmään maitoon? Oletteko antaneet kylmää korvikemaitoa ennen lehmän maitoon siirtymistä?

Vauva on siis korvikkeella ja juo huoneenlämpöistä maitoa. Kylmänä en ole ikinä kokeillut.

Meillä ei suostunut juomaan koskaan pullosta kylmää maitoa. Unimaidon sai pullosta 1v8kk ikään asti, ja sinne asti siis lämmitin maidon. Nokkamukista ja tavan mukista tarjosin kylmänä tavallista maitoa 10kk iästä asti, ja edelleen juo sitä aika huonosti. Ikää nyt 2v1kk

Mä totutin lapsen korvikkeen kanssa viileeseen maitoon. Tai siis meillä edelleen korvike menossa, ikää 10 kk. N puolivuotiaana lopetin päivällä maidon lämmittämisen mutta illalla sai lämmintä unimaitoa. Sitten pikkuhiljaa n. viikossa lopetin lämmittämisen, annoin huoneenlämpoistä maitoa pari viikkoa ja sitten kokeilin jääkaappimaitoa ja hyvin meni. Sen jälkeen poitsu on hyvin juonut kylmää maitoa.
Nyt totutellaan hapanmaitotuotteisiin... viili menee hyvin alas! :) Mä odotan sitä hetkeä ettei tartte kaupasta tuttelia kantaa vaan saa oikeasti ostaa tavallista maitoa koko köörille. hieman halvempaakin :)

Alkuperäinen kirjoittaja ahaa:
Mä en oo koskaan lämmittänyt maitoa, joskus talvipakkasilla ku ulos vein nukkuu niin aavistuksen lämmitin mikrossa...

Eihän se lämmittäminen pakollista ole. Juontaa juurensa siihen, että imetyksestä lapsi saa lämmintä maitoa niin sitten olis korvikkeenkin hyvä olla lämmintä. Mutta mitään vahinkoa ei lapselle saa aikaiseksi vaikkei lämmittäiskään maitoa.

Yhteistyössä