Hae Anna.fi-sivustolta

Miten tuhota kyky ihastua?

Viestiketju osiossa 'Ihmissuhteet' , käynnistäjänä Kipeästi ihastunut, 26.10.2020.

1. Kipeästi ihastunut Vierailija

Olen keski-ikäinen nainen ja naimisissa. Miehen kanssa elämä on ihan ok enkä suunnittele eroa hänestä. Minua vaivaa kuitenkin se, että liian helposti ihastun vieraisiin miehiin. Kohteet ovat aina ns. mahdottomia, eikä minulla ole aikomustakaan yrittää lähestyä ihastuksen kohteita: milloin ovat liian nuoria, milloin varattuja, milloin sellaisessa asemassa, että heidän kanssaan ollaan tekemisissä vain heidän ammattinsa vuoksi, eikä rajoja yksinkertaisesti ylitetä. Plus tietenkin tämä oma liittoni: en aio erota, eikä minulla ole aikomustakaan pettää.

Tunteilleni en kuitenkaan ole voinut mitään, vaan kun ihastuminen tulee, se tulee vahvana ja ottaa minut valtaansa kokonaan. Koska tilanne on aina mahdoton, ei tunne ole millään tapaa hyvä ja ihana, vaan ennen muuta se on suuri kipu, kaipuu ja tuska, kun haluaa jotain, mitä ei koskaan saa ja mitä ei saa edes haluta.

Vaihdevuodet kolkuttelevat ovella, onko siinä minulle pelastus? Tuntuu, että tunteet vahvistuvat aina kuunkierron mukaan. Entä kun en kohta enää ole hedelmällisessä iässä, laimenevatko tunteet? Tarvitsisin jonkinlaisen ns. kemiallisen kastraation tapaisen toimenpiteen, että saisin mielenrauhan.

2. Saksanpähkinä Besserwisser

Saadut tykkäykset:
    559
    Kuvittele heidät kakalla niin ihastus laimenee

3. vierailija Vierailija

Ihmettelen asennettasi. Miksi et voi nauttia ihastumisen tai rakastumisen tunteesta ja hyödyntää siitä saatavaa energiaa omaan parisuhteeseesi? Sinuna nauttisin tunteesta koska sinähän olet elossa ja tunteva ihminen. Fantasioi ja rakasta miestäsi enemmän kun koskaan. Pieni ihastuminen antaa potkua ja voimia jaksaa arkea ja mikä parasta vain sinä tiedät.

4. Kipeästi ihastunut Vierailija

Niin, pitäisi opetella nauttimaan kivusta, tuskasta, puristavasta tunteesta rinnassa, sykkeen kiihtymisestä, täyttymättömästä halusta, keskittymiskyvyttömyydestä... En voi kuvailla tätä olotilaa "pieneksi ihastumiseksi" vaan joksikin, joka vie yöunet ja tuntuu kipuna ihan fyysisesti. Hyvin harvassa ovat ne hetket, jolloin tunne tuo energiaa eikä vie sitä ja aikaa. :(

5. Tunnelukko Vierailija

Tavallaan se on tunnelukko, kohde vain vaihtuu. Olet ehkä jäänyt kokematta hyväksyntää isältäsi lapsena/nuorena. Tai pakenet jotakin ikävää tunnetta rakastumalla/ihastumalla. Ulkoistat onnesi sille kohteellesi

Inhottava sanoa, mutta sen onnen pitää löytyä itsestäsi ei ulkopuolelta.

6. Kipeästi ihastunut Vierailija

Eli jos en löydä itsestäni onnea, kyky ihastua säilyy minussa. :(

7. vierailija Vierailija

Olisi jonkinlaista erotomaniaa? Onko sulla joku persoonallisuushäiriö joskus diagnisoitu.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri