Miten tulee onnistumaan nämä ristiäiset?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.......

Vieras
Äitini soitti minulle äsken ja ilmoitti ettei tule osallistumaan esikoiseni risiäisiin jotka kuukauden päästä olisi tarkoitus järjestää. Syynä on huonot välit tätiini joka on myösjuhliin kutsuttu. Ei kuulemma kestä enää yhtään olla edes samassa tilassa hänen kanssaan. Minulle olisi todella tärkeää että äitini tulisi paikalle, en olisi edes kutsunut tätiäni jos olisin tiennyt etteivät siedä toisiaan. Kyllä he ennen ovat juttuun tulleet.. Yritin kysyä moneen kertaan riidan syytä ja sain vastaukseksi jotain epämääräistä että "tätisi levitti minusta jotain perättömiä juoruja". Ei kuulemma halua edes puhua koko asiasta. Mietin että peruukohan äitinikin puolelta kutsutut vieraat tulemisensa kun ei kerta äitinikään ole paikalle tulossa... Todella kiva yllätys. Toisaalta saattaa olla että tilanne muuttuu vielämonta kertaa ennen ristiäisiä sillä äitini on suht nopea noissa käänteissään. En voi enää käydä perumaan tätini tuloa juhliin; olenhan hänet jo kutsunut eikä minulle riitä syyksi se että äitini kiukuttelee ja jättää tulematta jos tätini tulee. Tuntuu niin epäreilulta joutua tälläiseen välikäteen. Yritin saada äitiäni vielä miettimään mutten usko että siitä oli mitään apua... Harmittaa. Nainen olen minäkin mutta tässä vaiheessa voin todeta että on se jumalauta kumma kun pitää akkojen tapella kaikenmaailman turhista asioista. Äitini tuntuu haluavan olla draamakuningatar joka hiton juhlien aikaan.

Itse varmaan kertoisin tädillesi, että äitisi jää pois ristiäisistä heidän "erimielisyyksiensä" takia ja jos täti on fiksu, hän itse ehdottaa, että jää suosiolla pois.

No jo on kumma ettei aikuiset ihmiset osaa olla juhlissa kunnolla edes! Minä peruisin koko kekkerit ja ilmoittaisin kaikille, että juhlia ei tule ennenkuin nämä kaksi selvittävät asiansa. Siinä saisivat hävetä koko suvun kesken.
Lapsi kastettaisiin vain ihan perheen ja kummien kesken!!!

Meillä anoppi voiskin keksiä jotain noin hullua, mutta oma äiti todellakaan ei.

Vähänpä äitisi sinua - tai lapsenlastaan - rakastaa, saatika että haluaisi olla läsnä lapsenlapsensa elämässä. Ei voi muuta todeta, kuin että oma menetyksensä. Minä sanoisin, että omapa on menetyksesi, ja pitäisin juhlat sitten vaikka ilman. Turha vonkua perään, jos asenne on tuo... Anteeksi vaan.

Puuh, kuulostaa ihan mun perheeltä. Viimeks mun sisko niittas mulle siitä, että mun adoptioon antamani tyttäreni tuli meille kylään eikä äidilleni, koska en ollut äitini kanssa väleissä. Ilmeisesti mun ois hänen mielestään pitänyt sanoa lapselleni että menkää mun äidille, en mä häntä niin oisi halunnutkaan nähdä. En tiedä mitä sun kannattaisi tuossa tilanteessa tehdä, mä ehkä sanoisin suoraan äidilleni miltä tuollainen musta tuntuu, ja että aikuisten ihmisten kyllä pitäisi pystyä ymmärtämään oman käyttäytymisensä aiheuttama mielipaha.

Jos kaksi aikuista ihmistä ei osaa olla hetkeä samassa tilassa vaikka olis millainen riita, niin jo on kieroon kasvanutta sakkia.

Jos tätisi on fiksu, niin sinun pyynnöstäsi hän pyytää äidiltäsi anteeksi, mitä ikinä sitten on tehnytkään.

[QUOTE="huhhuh";23408505]Meillä anoppi voiskin keksiä jotain noin hullua, mutta oma äiti todellakaan ei.
[/QUOTE]

Tota...se toisen äiti on aina toisen anoppi, että kyllä se jotain noin hullua keksivä aina jonkun äitikin on!

Mutta jos kerran ap:n äidillä on yleensäkin tapana olla draamakuningatar, niin luultavasti paras tapa toimia on olla reagoimatrta mitenkään. Kun ei saakkaan sitä huomiota, jota tempulla hakee, voi yhtähyvin tulla paikalle, kun ei kiukuttelua huomioidakkaan, eikä synnykkään hössötystä. Sitäpaisti, eihän sieltä voi olla pois, kun se täti voi levittää sielläkin niitä juttuja, on oltava vartioimassa selustaa, jos ei saa etukäteis toiminnalla häädettyä tätiä.

Mulla äiti ja isä on eronneet eivätkä voi olla samassa paikassa. Vähän aikaa jaksoon sumplia kahtia juhlia tai että tulevat eri aikaan, mutta sitten mulle riitti. Nykyään on tasan yhdet juhlat ja tulevat jos tulevat. On niin naurettavaa tollanen loppuelämän jatkuva mielenosotus että mä en jaksa sitä katsoa, en samaan aikaan enkä erikseen. On niitä muitakin päiviä tulla kyläilemään...

Tota...se toisen äiti on aina toisen anoppi, että kyllä se jotain noin hullua keksivä aina jonkun äitikin on!

Mutta jos kerran ap:n äidillä on yleensäkin tapana olla draamakuningatar, niin luultavasti paras tapa toimia on olla reagoimatrta mitenkään. Kun ei saakkaan sitä huomiota, jota tempulla hakee, voi yhtähyvin tulla paikalle, kun ei kiukuttelua huomioidakkaan, eikä synnykkään hössötystä. Sitäpaisti, eihän sieltä voi olla pois, kun se täti voi levittää sielläkin niitä juttuja, on oltava vartioimassa selustaa, jos ei saa etukäteis toiminnalla häädettyä tätiä.

Mä olen samaa mieltä, älä ap tee mitään muutoksia mihinkään. Ja jos sun äitis on niin urpo että ei tuollaisen takia tule oman lapsenlapsensa kastejuhlaan niin ei sille kukaan mitään voi.

Munpa vanhemmat meinasivat jättää tulematta katsomaan minun kriittisessä tilassa olevaa vastasyntynyttä teho-osastolle kun eivät voi sietää toisiaan. Sen verran mulla pimahti niille että tulivat. Vaan kyllä on välit ollu sen jälkeen viileet... (mun lapselle annettiin sillon arvio että elää korkeintaan päivän tai kaksi) olkoon kuinka mun vanhemmat niin teki mieli toivottaa katkeraa loppuelämää.

Todella rasittavan kuuloista ja ITSEKÄSTÄ äidiltäsi. Olen huomannut, että tietyn ikäpolven (esim. mun äitini ikäiset) naiset ovat uskomattoman itsekkäitä ja epäkypsiä monesti. OMAAN ITSEEN pitää saada kaikki huomio kerättyä, oli tilanne mikä tahansa. Siinä lapset ja lapsenlapset unohtuu helposti, kun vetää hysteerisenä jotain draamaa...

Yhteistyössä