Miten tunteet saa pois!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nolo

Vieras
Huomaan olevani keljussa tilanteessa. Koen jonkinlaista vetovoimaa naapurin miestä kohtaan. Tää on ihan hirveetä, me ollaan kaikki kavereita keskenämme ja kaikki pitäs olla ihan ok. On lapset, jotka on toistensa kavereita ja talot ja kaikki hyvin.
Kuitenkin pääsi yhden kesäillan päätteeksi käymään pieni pusu. Ja sen jälkeen mulle on iskenyt ihme halu tehdä muutakin. Tilanne on nyt se, että välttelemme tän naapurin miehen kanssa toisiamme, eikä olla puhuttu mitään tosta erheestä. Se mies vaan pyörii mun mielessä, vaikka en edes halua.
En halua pilata kaikkea. Mulla on hyvä mies, mutta vähän on ollut laimeaa ja riitaa, kun kaks pientä lasta rissaa kaiket päivät.
Mitä teen??

tunteilleen ei maha mittää. Ne häviää aikanaan. Tuskimpa on sellaista ihmistä joka ei ihastuisi vaikka elää parisuhteessa ja kaikki on hyvin. Ihminen kun on tunteellinen otus. :hug: kyllä sie siittä tokenet.

Alkuperäinen kirjoittaja soleigh:
tunteilleen ei maha mittää. Ne häviää aikanaan. Tuskimpa on sellaista ihmistä joka ei ihastuisi vaikka elää parisuhteessa ja kaikki on hyvin. Ihminen kun on tunteellinen otus. :hug: kyllä sie siittä tokenet.

Just näin. :flower:

Ei sinun tarvi etkä pysty tunteitasi kieltämään. Ajattele vai että sinulla on tälläisia tunteita sitä miestä kohtaan ja se on ihan ok, konhan mitään ei tapahdu. Jos tapahtuisi, millaisia tunteita se lapsissasi ja naapurin lapsissa herättäisi. Miten se vaikuttaisi niiden elämään. Miltä olisi sinusta tuntunut jos omat vanhempasi olisivat käyttäytyneet samalla tavalla. Yrittäkää löytää miehesi kanssa kaksin keskeistä aikaa arjen ulkopuolella ja perheen kanssa mukavat retket jonnekkin voisivat lujittaa yhteen kuuluvuutta perheen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
En usko että ihastuksen kanssa ihastumisen tunteista puhuminen vie asioita kuin ei toivottuun suuntaan perheen kannalta! Päätös on sinun, ketä se hyödyttää?

Tarkotin sitä, että kun ollaan kaikki niin hyviä kavereita oltu. Miehen vaimo on mun hyvä ystävä. Varmaan ihmettelee, jos meidän käytös on outoa. Tosi hirveetä, musta tuntuu että olen pohjasakkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pitäskö mun kuitenkin soittaa sille miehelle, et puhuttais tästä. En halua, että kaikkien kaveruus kärsii.

Jos kerrot miehelle haluavasi tätä, on varmaa että hän yrittää entistä enemmän...

Tiedän oikeesti mistä puhut ja tiedän mistä minä puhun. Me nykyisemme kanssa löysimme toisemme juuri samalaisesta asetelmasta ( ilman lapsia ), ja juttelimme tunteistamme muilta salaa ja tässä sitä ollaan kahden vuoden seurustelun jälkeen kihloissa ja yksivuotiaan pojan vanhempia. Hän tiedosti silloin että näin voi käydä ja minä samoin. Jos emme olisi puhuneet tunteistamme toisillemme mitään ei välttämättä olisi tapahtunut jos emme olisi halunneet tietoisesti omia silloisiamme suhteita pilata. Suosittelen tosissani että älä ota aihetta sen miehen kanssa puheeksi, mieluummin omasi! :)

Pitäskö mun kuitenkin soittaa sille miehelle, et puhuttais tästä. En halua, että kaikkien kaveruus kärsii.

No ei pitäisi. Sun pitäisi kertoa omalle miehellesi, niin eiköhän tunteet siitä pikkuhiljaa ala hiipumaan naapurin miestä kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja no joo:

No ei pitäisi. Sun pitäisi kertoa omalle miehellesi, niin eiköhän tunteet siitä pikkuhiljaa ala hiipumaan naapurin miestä kohtaan.

No, en varmana puhu miehelleni. Miks sille pitäs tehdä paha mieli ja epäluottamus. Ei se ikinä ymmärtäis tätä!

Nuo "mennään kahville ja puhutaan tää juttu selväksi" on niitä aviorikoksen klassisia aloituksia. Jos et halua rikkoa perhettäsi niin unohdat koko jutun. Siihen voi mennä aikaa, mutta voi voi.

Etkä kerro miehellesi, et ala turhia pahoittamaan hänen mieltään. Koska loppupeleissä: mitä väliä yhdellä pusulla on vuosien suhteessa. HERÄÄ NAINEN!

Voit tietenkin kokeilla miltä naapurin mies tuntuu, mutta varaudu erittäin likaiseen lopputulokseen.

No, en varmana puhu miehelleni. Miks sille pitäs tehdä paha mieli ja epäluottamus. Ei se ikinä ymmärtäis tätä!

Luuletko että miehellesi tulisi siitä hyvä mieli että sinä juttelet asiasta naapurin miehen kanssa ja olette pussanneet. Mieti asiaa toisin päin. Jos miehesi olisi ihastunut vaikka tähän naapurin naiseen ja he olisivat pussanneet kerran ja nyt välttelisivät toisiaan ja miehesi ei vain saisi naista pois mielestään ja hän haluisi sen kanssa jotain enemmän. Olisiko sinusta parempi että mies menisi kertomaan tälle naapurin naiselle tunteistaan ja he miettisivät keinot millä asia ratkaistaan tai päätyvät himoissaan säänkyyn. Vai olisiko kunnioittavampaa mieheltäsi tulla sinulle kertomaan asiasta ja miettiä miten tilanteesta selvitään?

Älä nyt sitten mene sille naapurin miehellekään puhumaan. Ja ihan tosi, jos haluat niistä tunteistasi eroon, niin ihan varmasti omalle miehelle puhuminen auttaa siinä. Voihan se olla, ettei miehesi ymmärrä ja loukkaantuu vaikkei mitään sen vakavampaa ole tapahtunutkaan kuin yksi pusu. Mutta ei kai se nyt mitään eroa ole hakemassa sen takia? Niin ja tuosta epäluottamuksesta.. senhän sinä olet varmaan sitten ansainnutkin. Luottamuskin pitää ansaita. Ja olemalla hänelle rehellinen kaikessa voi auttaa asiassa.

Luuletko että miehellesi tulisi siitä hyvä mieli että sinä juttelet asiasta naapurin miehen kanssa ja olette pussanneet. Mieti asiaa toisin päin. Jos miehesi olisi ihastunut vaikka tähän naapurin naiseen ja he olisivat pussanneet kerran ja nyt välttelisivät toisiaan ja miehesi ei vain saisi naista pois mielestään ja hän haluisi sen kanssa jotain enemmän. Olisiko sinusta parempi että mies menisi kertomaan tälle naapurin naiselle tunteistaan ja he miettisivät keinot millä asia ratkaistaan tai päätyvät himoissaan säänkyyn. Vai olisiko kunnioittavampaa mieheltäsi tulla sinulle kertomaan asiasta ja miettiä miten tilanteesta selvitään?

No, tolla logiikalla täytyy sit kertoa myös naapurin miehen vaimolle ja tadaa vuosien hyvä ystävyys on paskana.

No, tolla logiikalla täytyy sit kertoa myös naapurin miehen vaimolle ja tadaa vuosien hyvä ystävyys on paskana.

Se on naapurin miehen asia ja tehtävä kertoa vaimolleen, ei sinun. Niin ja totuushan on se, että naapurin vaimo ei ole syyllinen siihen, että kaveruussuhteet on sit piloilla. Ei oikeastaan pitäisi tehdä sellaista, mikä pilaa ystävyyden, jos sitä ei sitten nimenomaan tahdo.

Alkuperäinen kirjoittaja soleigh:

näin

Tai sitten et kerro kummallekkaan miehelle, ja juttelet asiasta jonkun hyvän ystäväsi tai äitisi kanssa, että pääset ihastuksesta yli. :)

Toikin voisi toimia, jos ystävä ei yllytä pahempaan tai provosoi muuten toistamaan tekosia. Äiti vois olla kans joku, joka osaa puhua järkeä asiaan.

En usko että ihastuksen kanssa ihastumisen tunteista puhuminen vie asioita kuin ei toivottuun suuntaan perheen kannalta! Päätös on sinun, ketä se hyödyttää?

Tarkotin sitä, että kun ollaan kaikki niin hyviä kavereita oltu. Miehen vaimo on mun hyvä ystävä. Varmaan ihmettelee, jos meidän käytös on outoa. Tosi hirveetä, musta tuntuu että olen pohjasakkaa.

Kyllä aikuisten ihmisten täytyy pystyä peittämään tunteensa ja käyttäytymään normaalisti muiden edessä. Pois sieltä pohjalta ja yrität vaan jatkaa normaalia elämää. Jutteleminen ei varmastikaan nyt auta, kuten muutkin ovat neuvoneet.