Miten tutti pois 1,5 vuotiaalta? Sekä valitusta anopista asiaan liittyen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuttipois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuttipois

Vieras
Siis asiahan on sinällään selvä, että tutti pois ja sillä siisti. No, pari viikkoa sitten oltiinkin 5 vuorokautta tutitta! Mutta sitten alkoi järkyttävä huuto tutin perään. Itse olen superväsy koko ajan (raskaana olen), enkä jaksanu "taistella". Mieskään ei nyt sinällään helpota asiaa, koska häntä säälittää kuulemma toisen itku niin paljon, ettei oikein voi olla tuttia antamatta...
Ollaan kokeiltu muutama kikka: leikattiin tutista pää pois, ei tyytynyt tähän " tutti on rikki -ei ole uutta tuttia". Ollaan myös paljon selitetty, että isot tytöt ei syö tutti yms...
Toivoisin, että reilusti ennen uuden vauvan tuloa tutista olisi luovuttu. Vauva varmaankin syö tuttia, ja silloin on ihan turha yrittää tutista luopua. LA siis syyskuussa.

Anopista vielä... huoh. Mies on syönyt tuttia 5 vuotiaaksi! En ihan tajua tätä. Pikemminkin naurattaa ajatus toisesta tutti suussa noinkin vanhana :D. Anoppi ja appi on nyt siis aivan järkyttyneitä meidän aikeista vierottaa tyttö tutista. Siis anoppi melkein itkuun purskahti, kun kuuli.. Siinä sit selittelemään näitä syitä. Tuttia kuulemma pitääkin syödä vanhaksi... Meinas kyllä pinna mennä, ja pokka pettää. Mutta en vaan kestä taas tollasta silmien pyörittelyä ja pitkiä huokauksia, joilta heiltä usein saa osakseen.

Te periaatteessa teitte sen virheen, että annoitte tutin takaisin, nyt siitä on vielä vaikeampi päästä eroon. Meillä poitsu on nyt 1v7kk ja tutti on vielä mukana. Sisarus syntyy näillä näkymin marraskuussa ja itse olen ajatellut, että yritetään kesällä lähempänä 2-vuotispäivää tutista luopua tai näin ainakin olisi tarkoitus.

Miehen purennassa ei näy jälkiä tutin syönnistä. Muuten, imeekö 5-vuotias tuttia ihan kunnolla vai roikuttaako se sitä ikään kuin suupielessä?viettä

Tiedän, että vaikeempi on taas aloittaa vierottaminen alusta. Mutta tyttö sai tuolloin järkyttävän räkätaudin, enkä viittinyt itkettää enempää senkään takia. Itku ei ainakaan hiillitse liman eritystä...

Juu, se on kiva kolmevuotiaana kun ei saa edes näkkileivästä palasta syötyä kun hampaiden välissä on sentti väliä vaikka yhteen puree. :D 2-vuotiaaseen mennessä pitäs siitä tutista päästä irti..:) Näytä anopille vaikka kuva avopurennasta.. Tietty vaikea anopin ymmärtää, jos jostain syystä pojalle ei oliskaan sitä avopurentaa tullut..

http://www.colgate.fi/oralcare/dental_treatments/_img/Ortho2-Open-Bite.jpg
Tuo nyt on huono kuva, mulla ois paperilla paljon hienompi oikeista hampaista.:D

Kiitos linkistä. Huhheijaa, en tuollaista halua tytölle.
Sinäänsä ihan sama mulle anopin päivittelu ja kauhistelu, siinä menettää yöunensa. Onneksi melko harvoin kommentoi mitään negatiivista lapsen kasvatukseen liittyen, aika hienotunteinen yleensä on. Muutaman kerran kyllä vauva-aikana meinasin pärähtää, kun usein kehotti antamaan tissiä, jos vauva yhtään itkahti. Ehkäpä kohdata lapseni tarpeet paremmin kuin kukaan muu...

Pitää yhdessä leikata tuteista päät irti. (Ja olla säästämättä varatuttia, ettei sitten taas sorru :D )

Otatte sen tutin pois ja annatte huutaa. Lapsi lopettaa sen itkemisen kyllä kun sitä tuttia ei anneta takaisin. Kaikki tutit roskiin niin ettei ole (aikuistenkaan) saatavilla. Mistäs annat jos niitä ei ole. Miedän esikoinen lopetti tutin syönnin kanssa kamalan itkun kanssa, mutta ajoitettiin se just johonkin loma-aikaan että myös puolisoni oli mukana sitä itkua kuuntelemassa. Asennetta vaan.

No jos lapsi on räkätaudissa niin oota, että paranee. sitten vaan tutti pois eikä mitään varatutteja...Meillä ei ole enää kuin yksi tutti jäljellä, muut lapsi on itse "syöttänyt" koiralle... ;) ja ainakin ite jaksan kuunnella sen huudon, vaikka olen myös raskaana.. vaatii hieman hermoja, mutta loppupelistä nyt helpompaa kuin se, että on vauva syntynyt. ja jos sitten otetaan sisarukselta se tutti pois niin saattaa yhdistää vauvan tuloon ja lopputulos on huono...

Päiväsaikaan voisi lapselle keksiä paljon muuta tekemistä, jolloin ei ehdi tuttia kaipaamaan. Muuten mun mielestä ei ole mikään pakko ottaa uni tai satunnaista lohtututtia pois, jos sen aika ei tunnu nyt olevan.

Meidän lapsista 2 ei ole huolineet tuttia juuri lainkaan, yhdeltä lopetettiin 6kk, yhdeltä 9kk, mutta yksi käytti yötuttia vielä 3v asti. Mun mielestä siinä n. 2v olisi ollut huono lopettaa, kun se tutti tuntui olevan niin tärkeä. Sitten 3 vuotiaana lähti isin kanssa mummolaan reissuun ja tutti "unohtui" kotiin. Reilun viikon reissun jälkeen kaipasi sitä vielä kotona alkuun, mutta sitten ei enään annettu.

Päivällä eikä päikkäreillä tuttia syö. Mutta öisin vaatii sen. Jep, ei auta kuin kuunnella itkua sen mitä se itku kestääkään. Tissistä vieroittaminen oli todella helppoa pari kk sitten, mutta tutti onkin eri juttu...

Mietin juuri sitä, että tulis selkeä parin kk:n ero vauvan tuloon, ettei sitten koe tutin poisottamista ainakaan vauvan syynä. Ja ettei kauheasti kiinnostuisi vauvan tuttien varastamisesta, tällä hetkellä kaikkien muiden (esim. perhekerhossa) tutit napataan heti kuin mahdollista.

te voitte päiväaikaan yrittää olla ilman sitä (ei nyt jos kauhean kipeä). sitten päivä- ja yöunille antaa sen. Meillä tutti jäi pois 2v2kk, oli helpompaa kun puhetta tuli jo ja pystyi sanallisemmin ilmaisemaan mielipahansa jne.

kerrasta pois eikä mitään leikkiä tutin kanssa,että yöksi annetaan.huutaa muutaman päivän ja on itkunen,mutta loppuu kyllä kun huomaa että se ei sitä tuo takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuules, ei mun mies itsekään mitenkään ylpeä tutinimuttelustaan ole. Ja ei, ei ime tissiäni öisin...

voi että mä olisin onnessani jos mun mies imuttelis öisin mun tisuja, voisko jonku mies????????????????mulla on isot melonit EE:t

mun isoäiti oli samanlainen kun kuuli että vuoden ikäiseltä otin pullon ja tutin pois. itkua pidätteli, niin paljon lapsi-parkaa sääli :o hänen lapsensa ovat kouluikäänm asti syöneet tuttia ja hänestä se on normaalia. samoin sääli meidän lasta kun 2 vuotiaana hän oli kuiva. kuulemma liian pienenä vaaditaan liian paljon :o

meillä onnistu ihan vaan pois ottaminen

Yhteistyössä