Miten ulosottoon tilitetään mun palkasta kun saan kaksi kertaa kuukaudessa palkkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulosotossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Ulosotossa

Vieras
Saan loppukuusta peruspalkan ja puolessa välissä kuukautta saan lisät. Peruspalkka on aina sama, mutta lisät vaihtelee niin että brutto on 300-450.

Lasketaanko joku arvio mitä saan kuukaudessa ja sen mukaan sitten otetaan kumpanakin tilipäivänä jokin summa? Ei kai voi mennä niin, että en esim. saisi lisiä ollenkaan vaan kaikki menisi suoraan ulosottoon? Parempi olisi niin, että otetaan kumpanakin palkkapäivänä jokin summa. Mietin vain sitä, että minkälaisen summan ne sitten ottaa tuosta lisistä koska summa ei nettona ole kovin suuri. Netostahan se ulosotto otetaan eikä brutosta.

Ei kiitos mitään suun soittamista tästä vaan ihan asiallisia vastauksia toivon kysymyksiini. En kaipaa teidän ivaa, sääliä tms. Ei kuulu teille se miksi olen ulosotossa eikä ole ne rahat teiltä pois, velkani aion maksaa.

Hmm, hankalaa. Jos saisit 2n viikon palkan kerralla homma olis selvempi, tästä tapauksesta en ole varma. Suojaosuus pois ja siitä yli jäävästä ulosotot. Paljonko se perusosa suurinpiirtein sitten on? Meneekö paljon yli suojaosuuden siis. Luulisin että perustilistä vähennetään suojaosuus ja jos tulot alle 3x se, otetaan lopuista pois 3s osa, myös niistä lisistä tyyliin (1500-750= 750. 750/3=250 ja lisät 400/3=133 eli ulos otetaan n383€ ja siis nämä nyt vaan arviot kun tarkkoja lukuja ei tiedossa...)

Yleensä otetaan palkasta 1/3 osa ulosottoon. Itse saan palkan kaksi kertaa kuussa ja joka tilistä menee kolmasosa. Jos sinulla on lapsia huollettavana, niin se huomioidaan ja ulosoton määrä on pienempi.

Meillä miehellä myös sama homma eli kaksi kertaa kuussa rahaa ja toisena lisät, uo vie molemmista aina samanverran jos maksettava summa vain on sama. Esimerkki: joulukuussa mies sai käteen uon vietyä omansa 2x800. Joinain kuukausinan käteen maksettavaa on 2x1000 niin sitten uo kahmaisee enemmän.

Pikkuisen hankalaa tuppaa olemaan kun vaikeuttaa vuokran maksua, eli yksi erä ei riitä millään ja kahdessa erässäkään ei viitsis maksaa kun se on tuntuva summa jo sekin. Jos en itsekin olisi työelämässä, oltaisin nesteessä ja kunnolla.

Yhteistyössä