miten usein käytätte 1-vuotiasta pesulla viikossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kp

Vieras
Tähän siis lasketaan kylvyt, saunomiset ja suihkut. Mietin vaan että onko liian vähän kun mennään 2x viikossa saunaan/suihkuun? Pylly, kädet ja naama toki pestään päivittäin...

Ei meilläkään kahta kertaa useimmin käydä koko pesulla pienten lasten kans. aamuin illoin tehdään pikkupesut(kasvot,kädet,hampaat ja pylly) ja isot pesut sit kerran kaks viikossa.

Meillä tyttö 1v 10kk on käynyt vuoden ikäisestä joka ilta ammeessa. Tykkää kovasti läträtä&roiskutella ja iho on tosi hyvä, ei yhtään kuiva. Mä tykkään noin, koska olen ehkä hieman laiska muuten pesemään naamaa ja käsiäkään ei hangata joka välissä. Tiedänpähän, että ainakin kerran päivässä kaikki paikat tulee puhtaaksi. :)

Meillä pesut joka toinen päivä. Siis kylpy ja sen päälle suihku. Kunnon hiusten shamppoopesu ja muutenkin pesuainepesu. Joka päivä sitten pestään alapää ja kasvot ja hampaat. Kädet tietty monen monta kertaa päivässä.

Mielestäni tuon ikäiselle ihan hyvä määrä tuo 2kertaa viikossa. Niin meiläkin tuon 10kk-ikäisen kanssa. Mieheni lapset, jotka meillä joka toinen viikonloppu niin käyvät kuulemma myös noin harvoin ja ikää on 5, 9 ja 11. Päivittäin vaihdan kuitenkin kaikki vaatteet tuolta omaltani mutta noilta isommilta vaihdetaan vain pesupäivinä. Sitä minä en oikein ymmärrä mutta eipä mulla ole päätösvaltaa noihin isompiin...

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Ei minusta. Meillä poika käy 2-3 krt viikossa kylvyssä/suihkussa ja se on etenkin talvisin vähän liikaa atooppisen ihon takia.

Joo, meillä kansa lapsella atooppinen iho. Lääkäri suorastaan MÄÄRÄSI että lasta suihkutettava päivittäin ja tehtävä rasvapesuja. Ei millään uskonut, että iho punoittaa ja kärsii liiasta veden kanssa tekemisistä...
Entiset rasvat on kuulemma pakko huuhdella pois, se härskiintyy.

meillä 1 vee käy kylvyssä joka ilta atooppisen ihon vuoksi. Kylvyn jälkeen rasvataan perusrasvalla tai jos kortisonikuuri menossa, niin sit sillä. Jos ei illalla käy kylvyssä, nukkuu yön huonosti.
Atooppinen iho tarvitsee päivittäisen kylvetyksen, josta siis saa kosteutta. Tämä kosteus "sidotaan" ihoon perusrasvalla. Erikoislääkärin hoito-ohjeet.

Alkuperäinen kirjoittaja kp:
Tähän siis lasketaan kylvyt, saunomiset ja suihkut. Mietin vaan että onko liian vähän kun mennään 2x viikossa saunaan/suihkuun? Pylly, kädet ja naama toki pestään päivittäin...

Kyllä toi on ihan riittävästi.

Alkuperäinen kirjoittaja kp:

Kyllä toi on ihan riittävästi.

Uusimmat

Yhteistyössä