Miten usein ultrassa tehty veikkaus sukupuolesta EI ole pitänyt paikkaansa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauva masussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauva masussa

Vieras
Ollut koko raskauden ajan ihan "poikaolo". Rakenneultrassa kysyttiin sukupuolta, mutta sitä ei näkynyt selvästi. Kätilö kuitenkin veikkasi tyttöä. Kaikki ovat veikkailleet mm. mahan muodon ja vauvan sydänäänten perusteella poikaa ja itsekin olen nähnyt poikaunia. Kysyin lääkäriltä viime käynnillä, mitä mieltä hän on vauvan sukupuolesta. Vauva piti ultratessa jalkoja niin tiiviisti supussa, ettei kunnolla taaskaan nähnyt. Mutta lääkärikin veikkasi tytöksi. Olemme alkaneet puhua tulevasta vauvasta tyttönä, vaikka kuitenkin itsellä sellainen epävarma olo, kun ultrassa ei kuitenkaan ihan varmaksi nähty sukupuolta ja kaikki veikkaavat poikaa... Vaikka kätilön ja lääkärin arvauksiin tuntuisi luonnollisemmalta ja varmemmalta luottaa. Eihän sukupuolella toki ole mitään merkitystä, mutta kiva olisi saada kuitenkin tietää... :)

Saako udella mitkä sydänäänet ovat olleet?
Minulle veikkasi yksityisellä gyne tyttöä viime raskaudessa mutta oli niin vahva poikaolo että en uskonut. Ja poika tulikin.

Juuri syntyi hyvälle ystävälleni poika, jonka "piti olla tyttö". Ekassa ultrassa ei saanut selvää jalkovälistä, tokassa taas lääkäri oli sanonut, että kyllä se tyttö on. Potra poika tuli :)

Pari muutakin tapausta tiedän, että on mennyt ultran arvio mönkään. Ehkä kuitenkin 80% niistä tuntuisi menevän oikein.

Meille ultraaja sanoi että kovasti näyttäs pojalle mut lopullisesti selviää vasta kun syntyy. Kyl niit on ereyksiä ja yllätyksiä, tuttavissa ainakin 3 äitiä joilla uä ei oo vastannu totuutta. Niin tytöstä pojaksi kun pojaksi tytöksi.

Minäkin tiedän pari tapausta, joissa ultran tyttö onkin osoittautunut pojaksi. Siksi uskallan omallakin kohdalla vähän epäillä kätilön ja lääkärin veikkauksia - varsinkin, kun he eivät olleet asiasta varmoja.

Vauvan sydänäänet ovat olleet siinä 140 paikkeilla. Mahani on muodoltaan sellainen pysty, tai tuossa edessä oleva. Taikauskoa tietysti taitavat nämä sydänäänien ja mahan muodon perusteella sukupuolta veikkaamiset olla... :)

Mutta tuo äidin tunne sukupuolesta ei ole kyllä taikauskoa :) Minulla on ollut kummankin lapseni kohdalla vahva tunne vauvan sukupuolesta ja oikeassa olen ollut. Nyt olen raskaana rv16 menossa ja alusta asti on vahva tyttöolo ollut. Vauvan syke oli ihan alkuraskaudessa rv9+ 170 ja sen jälkeen ollut säännöllisesti 152-156

Minulla on pitänyt paikkaansa kummallakin kerralla. En tunne ketään henkilökohtaisesti, jolla ei olisi pitänyt paikkaansa ultrassa nähty sukupuoli, mutta netistä niitäkin tarinoita saa lukea. En usko siis, että olisi mitenkään kovin yleistä, mutta varmasti mahdollista.

Mutta tuo äidin tunne sukupuolesta ei ole kyllä taikauskoa :) Minulla on ollut kummankin lapseni kohdalla vahva tunne vauvan sukupuolesta ja oikeassa olen ollut. Nyt olen raskaana rv16 menossa ja alusta asti on vahva tyttöolo ollut. Vauvan syke oli ihan alkuraskaudessa rv9+ 170 ja sen jälkeen ollut säännöllisesti 152-156

No mulla se tunne oli taas silkkaa taikauskoa :D! Ensimmäisellä kerralla olin varma, että tyttö tulee, mielikuva vauvasta muodostui tyttövauvaksi alusta asti ja oireet viittasi sinne sykkeineen päivineen , makeanhimoineen ja lihomisineen... ja olin kuin puulla päähän lyöty kun ultrassa annettiin poikalupaus, ja poika syntyi.

Sitten tulin toisen kerran raskaaksi, toivoin salaa meille tyttöä mutta olin varma, että lapsi on poika tälläkin kerralla. Silloin ei otettu selvää sukupuolesta ultrassa, ja uskottelin synnytykseen asti että meille tulee toinenkin poika. Synnytyksessä yllätys oli melkoinen, vauva olikin tyttö :D

Mua varmaan ei ole siunattu niillä kuuluilla / maagisilla äidin vaistoilla...

[QUOTE="vieras";22650663]No mulla se tunne oli taas silkkaa taikauskoa :D! Ensimmäisellä kerralla olin varma, että tyttö tulee, mielikuva vauvasta muodostui tyttövauvaksi alusta asti ja oireet viittasi sinne sykkeineen päivineen , makeanhimoineen ja lihomisineen... ja olin kuin puulla päähän lyöty kun ultrassa annettiin poikalupaus, ja poika syntyi.

Sitten tulin toisen kerran raskaaksi, toivoin salaa meille tyttöä mutta olin varma, että lapsi on poika tälläkin kerralla. Silloin ei otettu selvää sukupuolesta ultrassa, ja uskottelin synnytykseen asti että meille tulee toinenkin poika. Synnytyksessä yllätys oli melkoinen, vauva olikin tyttö :D

Mua varmaan ei ole siunattu niillä kuuluilla / maagisilla äidin vaistoilla...[/QUOTE]

niin, en tiedä onko tämä minun tunne sitten "maagista äidinvaistoa" vai toivonko ehkä salaa poikaa, ja siksi poikaolo...

...että juuri nimenomaan nuo aluksi tytöksi veikatut huomataankin pojiksi aika loppuvaiheessa raskautta? Siis ettei ne "miehiset ominaisuudet" ole niin hyvin nähtävissä vielä aikaisemmassa vaiheessa?? Sillä usein olen kuullut juuri niin päin näitä vääriä veikkauksia, että tytöksi on sanottu ja poika tulikin.