Miten vähän 2kk vauva voi nukkua päiväunia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuu

Vieras
Meillä lähinnä nukuttelee vain 20 min pätkiä ja niitäkin ehkä 3-4 päivän aikana. Imetyksiin yleensä nukahtaa, mutta havahtuu 5 min siitä kun olen poistunut itse vierestä. En ehdi maata vauvan vieressä tuntikausia, joten nukkuu siis tosi vähän päivässä. Öisin nukkuu sitten hyvin, mun vieressä kylläkin. Mutta pitääkö tuo päiväunien nukkuminen ihan vaan opettaa sille vauvalle? Ja jos niin miten?

Niin ja ei mua muuten haittaisi vaikka vauva ei päivisin nukkusikaan, mutta kun on kuitenkin selvästi väsynyt ja sellainen koko ajan kanniskeltava sitten päivisin. Eli kannan ja kannan päivät pitkät ja teen kaiken yhdellä kädellä.

Kuulostaa tutulta. Meillä oli tota ihan samaa ekat 3 kuukautta, oisko ollut sit lähemmäs 4 kk:n ikää kun alkoi nukkua päikkäreitä pitemmän ajan kun kului nukutukseen. Ja mä koen että opettamalla se pikkuhiljaa oppi. Siis 1 kk;n iästä saakka pistin vaunuihin ja nukuttelin parvekkeelle vaikka toinen huusi ja huusi ja huusi, kanniskelin toki liinassa ja sylissä sit kaiken muun ajan kun oli vatsavaivaakin jne

Nykyään ikää 7 kk ja nukkuu parvekkeella joka päivä 2-3 h putkeen :) Se on vaan niillä ihan pienillä kun ne monesti haluaa olla ihan liki äitiä eikä muusta tiedä. Luonnollista.

Vauvat on vauvoja. Meilla on kummatkin alkaneet nukkua hieman paremmin tossa 3-4 kuukauden iassa. Vaunuissa ja ulkona ovat nukkuneet pidempaan ja silloin ihan pienena kantoliinassa.

Yhteistyössä