Miten vauvat syntyvät... Missä vaiheessa kertoa....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
lapselle miten vauvat oikeasti saavat alkunsa? Tänään eskarilaiselle yritin vähän selittää, kun kyseli eli kerroin, että vauva syntyy pimpistä. Että vauva saa alkunsa siemenestä, joka on sekä äidillä, että isällä ja ne yhdistyvät ja vauva alkaa kasvamaan äidin vatsassa. Kuinka seikkaperäisesti ja milloin nämä jutut olette kertoneet?

Sillain olen kertonut että kun ISI rakastaa ÄITIÄ tarpeeksi paljon ja ne on sylikkäin saa ÄITI vauvan 9kk.jälkeen, en missään nimeesä ala kertomaan mitään mies/mies tai nainen/nainen juttuja.

No ota jotkut eläimet esimerkiksi, vaikka päällekäin olevat leppäkertut... ja kerro että isäleppis antaa siemeniä äitileppikselle ja niistä kasvaa siellä sisällä uusia pieniä leppäkerttuja tai jotakin. Kai se on nähnyt päällekäin pomppivia pupuja, koiria tai lintuja joskus? Kannattaa ottaa tilanteesta hyöty ja kertoa. Kun kysyy mitenkäs ihmiset, sanot että vähän samalla tavalla, mutta se on sellainen yksityinen asia mitä isit ja äitit tekevät =) Siis kamalaa mun mielestä jos eskari-ikäinen ei mitään tuollaisia tiedä... Meillä jo miljoonakalatkin antavat akvaariossa esimerkkiä, koska niillä on pippeli ja synnyttävät eläviä poikasia... eivät kude kuten monet muut kalat. Lapsi osaa selittää asian vieraillekin miten eri kalat lisääntyy. Pitää ihan luonnollisena ja näkee luontodokumentteja missä eläimet parittelee ja synnyttääpentuja. Ihan karsea järkytys varmaan tulisi jos vasta eskari-ikäiselle kertoisi. Kyllä meillä jo 3 vuotiaskin tietää äidin kuukautiset ja mistä vauvat tulee.

Mä olen 2-5 vuotiaitten kanssa puhunu ihan ongelmitta siitä miten lapsia tehdään ja miten ne syntyy. Oma tytär on yhden synnytysvideonkin nähnyt. Juttelee joskus nukkeleikkien yhteydessä synnytyksestä.

No ota jotkut eläimet esimerkiksi, vaikka päällekäin olevat leppäkertut... ja kerro että isäleppis antaa siemeniä äitileppikselle ja niistä kasvaa siellä sisällä uusia pieniä leppäkerttuja tai jotakin. Kai se on nähnyt päällekäin pomppivia pupuja, koiria tai lintuja joskus? Kannattaa ottaa tilanteesta hyöty ja kertoa. Kun kysyy mitenkäs ihmiset, sanot että vähän samalla tavalla, mutta se on sellainen yksityinen asia mitä isit ja äitit tekevät =) Siis kamalaa mun mielestä jos eskari-ikäinen ei mitään tuollaisia tiedä... Meillä jo miljoonakalatkin antavat akvaariossa esimerkkiä, koska niillä on pippeli ja synnyttävät eläviä poikasia... eivät kude kuten monet muut kalat. Lapsi osaa selittää asian vieraillekin miten eri kalat lisääntyy. Pitää ihan luonnollisena ja näkee luontodokumentteja missä eläimet parittelee ja synnyttääpentuja. Ihan karsea järkytys varmaan tulisi jos vasta eskari-ikäiselle kertoisi. Kyllä meillä jo 3 vuotiaskin tietää äidin kuukautiset ja mistä vauvat tulee.

Älkää, pliiiis, käyttäkö esimerkkeinä hyönteisiä tai kaloja. Ne EIVÄT synnytä, vaan jälkeläiset kehittyvät emon ruumiin ulkopuolella (joitain harvoja poikkeuksia lukuunottamatta, kuten nuo miljoonakalat). Nisäkkäät sen sijaan on ihan käypiä esimerkkejä, vaikka mielestäni paras olisi kertoa miten nimenomaan ihmiset lisääntyvät.

...Noh. Meillähän tää asia on ollut tiedossa ikäänkuin aina. Osakiitos kuuluu television "kotiäiti-ohjelmistolle", minkä takia olen jo 1,5veelle joutunut (toistuvasti) selittämään mitä televisiossa synnyttävä nainen tekee. Viimeisinkin mystiikka karisi, kun toi löysi 2,5 veenä anatomia-kirjan.

Sillain olen kertonut että kun ISI rakastaa ÄITIÄ tarpeeksi paljon ja ne on sylikkäin saa ÄITI vauvan 9kk.jälkeen, en missään nimeesä ala kertomaan mitään mies/mies tai nainen/nainen juttuja.

...Mikäli keskustelette ihmisten LISÄÄNTYMISESTÄ, niin ei varmaan kannatakkaan... Sellaiset aiheet kuin RAKKAUS ja sinun kohdallasi varmasti myös AHDASMIELISYYS ovat otollisempia keskustelunaiheita mies/mies ja nainen/nainen jutuille.

Ihan silleen.. oikein ja rehellisesti olen kertonut jo ajat sitten. Sitä mukaa mitä lapset miettibät ja kyselevät. Lapsilla oli varmaan ikää 2-3 vuotta kun jo tiesivät hyvin, että vauvat kasvavat mahassa ja tulevat etupäässä pimpin kautta ulos.

...Niin, itse keskusteluun, Sammakoiden ennustus -leffassa on musta hienosti selitetty seksi ja lisääntyminen (sekä 100 muuta vaikeaa asiaa kuolemasta politiikkaan). Spii varmaan eskari-ikäisillekin.

[QUOTE="ANAIS";22685802]...Mikäli keskustelette ihmisten LISÄÄNTYMISESTÄ, niin ei varmaan kannatakkaan... Sellaiset aiheet kuin RAKKAUS ja sinun kohdallasi varmasti myös AHDASMIELISYYS ovat otollisempia keskustelunaiheita mies/mies ja nainen/nainen jutuille.[/QUOTE]

Just joo, se mitään ahdasmielisyyttä ole kun ei tykkää homoista ja lesboista eikä halua kasvattaa lapsiaan bi-seksuaaleiksi vaan heteroiksi, tiesitkö että heterot tuntee sen oikean rakkauden eikä kuten homot keskenään joka on muutenkin mielehäiriö jossa aivosolut ei saa tarpoeeksi happea tai jotain, osotusaikana äitinsä mahassa on joutunut jotenkin todella pahasti altistumaan jollekin kauhealle, sanon lapsille suoraan että homous ja lesbous on sairaus josta voi tuomita vankilaan tai ainakin mielisairaalaan.

[QUOTE="ANAIS";22685802]...Mikäli keskustelette ihmisten LISÄÄNTYMISESTÄ, niin ei varmaan kannatakkaan... Sellaiset aiheet kuin RAKKAUS ja sinun kohdallasi varmasti myös AHDASMIELISYYS ovat otollisempia keskustelunaiheita mies/mies ja nainen/nainen jutuille.[/QUOTE]

Vielä tuohon palatakseni niin tiedäthän sinäkin bisse sen että homot ja lesbot ei voi lisääntyä keskenään, miksi niistä pitäisi puhua missään vaiheessa lapsille, sehän sekoittaisi lapsen pään ihan kokonaan kun samaa sukupuolta olevat olisikin naimisissa.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvin toimii vai mitä homot?;22685842:
Just joo, se mitään ahdasmielisyyttä ole kun ei tykkää homoista ja lesboista eikä halua kasvattaa lapsiaan bi-seksuaaleiksi vaan heteroiksi, tiesitkö että heterot tuntee sen oikean rakkauden eikä kuten homot keskenään joka on muutenkin mielehäiriö jossa aivosolut ei saa tarpoeeksi happea tai jotain, osotusaikana äitinsä mahassa on joutunut jotenkin todella pahasti altistumaan jollekin kauhealle, sanon lapsille suoraan että homous ja lesbous on sairaus josta voi tuomita vankilaan tai ainakin mielisairaalaan.

IDIOOTTI! Modet voisi varmaan poistaa tällaisen sonnan.

Yhteistyössä