Miten vietätte joulua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja appee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tänä vuonna ollaan meillä. Mun vanhemmat, siskoni tyttärineen, siskoni poika puolisoineen, oma tyttäreni puolisoineen sekä tietysti minä ja kuopus. En ole vielä paljon ostanut suvulle lahjoja, mutsille huivin ja äänilevyn, faijalle yhden kirjan.

23 päivä käydään miun vanhempien luona kahvilla, aattopäivänä käydään anopin ja appiukon
luona syömässä / kahvilla ja joulupäivä ollaan kotona miehen kanssa kahestaan.

Miun isälle ostettiin cd-soitin ja ehkä Elviksen joulu- cd lisäksi, äidille yves rocherin jalkojen-
hoitosetti, siskolle yves rocherin setti, jossa oli ihanaa käsivoidetta, suihkushampoo ja käsisaippua
ja jotain muuta viellä, niin ja sisko sai jo etukäteen kännykän, vanhemmalle veljelle kai suklaata, pikkuveljelleni varmaan jokin
elokuva, vitamiiniä ja juustoja. Appivanhemmille en viellä tiiä lahjaa.

Miehelle en kai osta mitään, kun sai synttärilahjaksi levysoittimen ja korun, niin mies kielsi
ostamasta joululahjaa. :D

Viimeksi muokattu:
ollaan kotona, isäni tulee ehkä aatoksi meille avokkinsa kanssa.
aatonaattona laitellaan kuusi ja siivotaan. aattona aamusta ulkoillaan, sitten kuunnellaan joulurauhan julistus, lounaaksi syödään riisipuuro, iltapäivästä käydään saunomassa, sitten luetaan jouluevankeliumi (mieheni suureksi kauhuksi, vaadin osallistumaan :D) syödään pitkän kaavan mukaan ja sen jälkeen "tonttu" käy oven takana tuomassa lahjat. illemmalla sitten juustoja,pipareita ja yhdessä oloa

mä en ole vielä edes ostanut yhtään lahjaa joten ei vielä osaa sanoa mitä kukakin saa :)

Aatonaattona meillä: miehen lapset ja lapsenlapset. Ja minä ja mies.

Aattona meillä: mun lapset ja mun vanhemmat. Ja minä ja mies.

Ja joulupäivänä varmaan kahestaan. Toivon mukaan (no ehkä aamusella on mun vanhemmat vielä?)

Tapaninpäivänä ehkä nähdään mun siskon perhettä, jos molemmille sopii ja tuntuu hyvältä.

Jouluna hiljennytään, syödään ja istuskellaan. Nautitaan siitä että on keksitty sähköt ja kynttilät, vaikka pimeää onkin.

Aaton aatto vietetaan pakaten ja kamoja kasaillen.
Aattona avataan muutamat lahjat aamulla ja sitten illaksi hotelliin.
Joulupaiva menee lentaessa ja lentokentilla.
Ja siita eteenpain laskettelua/lautailua tammikuun 2. paivaan asti.

Olemme leiponeet aikuisperheille useista perinteisistä joulukakkutaikinasta pieniä muffinssivalikoimia. Iso kakku on iso, mutta muutama pieni muffinssi menee pienellekin porukalle.
Jotkut saavat kuivattuja sieniä, sienipikkelssiä tai -hilloketta.
Myös mallaslimppu ja taatelivoi kuuluvat antamiimme joululahjoihin.
Mummi saa sen pienen albumin, jossa on parhaat lapsenlapsista vuoden aikana napsitut valokuvat.
Vastoja on tehty, ja pieniä harsokangaspusseja, joissa on kuivattuja koivun- ja mintunlehtiä tuomaan kesä joulusaunaan.
Muutamia kirjalahjoja on ajatuksen kanssa etsitty ja löydetty pitkin vuotta.

Emme osta oikeastaan mitään muita aikuislahjoja, materiaa , outoja pörttöjä ja huiveja riittää lähipiirillämme.

Ja joulu menee rauhallisesti kotosalla, löhöten, syöden, telkkaria katsellen, ulkoillen ja yhdessä viihtyen.

Ensimmäistä kertaa ulkomailla. Asutaan täällä joten on luonnollinen asia vaikka kämppä on Suomessakin tyhjänä.

Eniten kismittää kun en pääse joulurauhan julistukseen. Se on sitten eka kerta poissa sieltä 37 vuoteen.

Aatonaattona laitetaan loput jouluhommat kuntoon. Aattona meille tulee molemmat isovanhemmat. Jouluyönä lapset lähtevät sitten reissuun ja miehen kanssa herätäänkin joulupäivään ihan kahden.

Yhteistyössä