Miten voi mennä näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masentunut

Vieras
Soitin eilen terveyskeskukseen varatakseni aikaa itselleni. Tiedostan nyt vihdoin itsekin että olen masentunut. Läheiset ihmiset on huomauttaneet minua siitä jo viikkoja, ellei jopa kuukausia.
Sain ajan lääkärille vasta kolmen viikon päähän. Ei ole kuulema päivystysasia, ei kiireellinen vaikka taistelen väsymystä ja ärtymystä vastaan kolmen pienen lapset pyöriessä jaloissa.

yritä sinnitellä. varaudu myös siihen, että vaikka pääset terapeutille, on tie pitkä siltikin. Masennus ei häivy muutamasta istunnosta ja välillä saattaa tuntua, että paheneekin. Mutta jos ja kun jaksat tehdä sen eteen töitä, niin sitten näkyy kyllä valoa tunnelin päässä!

Onko teillä päin mielenterveystoimistoa??
Eli sinne saa tai ainakin pitäs saada kyl suht nopee aika kun akuutista hommasta kyse,
ja yleensä lapset vauhdittaa asiaa kyllä.
Ja jos oikeesti on hurja fiilis niin ihan TK:n ensiapu tai sairaalan ensiapu ilta/yöaikaan.
Pitää ehkä hiukan "liiotella" tilannetta, koska aika moni meistä ei tahtoisi valittaa ja soittaessa sitten hiljaa nurisee jotain luuriin.
Sanot, että oikeesti alkaa kohta nuppi hajoamaan ja et jaksa lasten kanssa.
Apua saat sitten kyllä.
Jaksuja kovasti.

Mä kans mietin samaa ku "kili" et onko teidän tk:ssa tai muualla mielenterveystoimistoa? Sinne jos saisit suoraan psykiatrille ajan niin ois hyvä. Mä en oikeen luota tavallisiin terveyskeskuslääkäreihin näissä mt - jutuissa. Ja tosiaan, on hyvä hiukan liioitella tilannetta, tai ainakin kertoa oikea totuus, jos erehtyy sanomaan "jaksan hoitaa lapset", "ei oo kriisitilanne" tai "enköhän mä sinne asti pärjää" , ajattelevat ettei tilanne vaadi aikaa tuon nopeampaa. Eli nyt vaan heti huomenna puhelin käteen ja sanot et et jaksa odotella noin kauas. Voimia!

Yhteistyössä