Miten voi olla, ettei kaksi "aikuista" ihmistä ikinä tajua omaa ja lasten parasta???

01.08.2009
639
0
16
Miehen sisko ja sen mies! Voi luoja mun pää hajoo!! |O |O

Kirjottelin joskus aiemmin siitä, kuinka tällä siskon miehellä "Matilla" on peliriippuvuus.. No se on kyllä pienin niitten ongelmista!! Heille tulee nimittäin TAAS vauva!! :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
Sosiaalityöntekijäkin meinasi tippua tuolilta kun kuuli tästä tänään! :headwall:

Tällä Matilla on 3 lasta edellisestä avioliitosta. Hän on nähnyt niitä...hmm...muutama vuosi sitten viimeksi. :o
"Maijalla" ja Matilla on yksi yhteinen tytär, 5-vuotias, joka asuu meillä. On asunut viimeisen puolen vuotta. Perjantaina sos.työntekijä ehdotti pitkäaikaista sijoitusta. Tytöllä on vaikea dysfasia ja lievä autismi. Viikonloppuisin tyttö menee mummolaan eli mieheni vanhemmille siis, mutta luulenpa, että rupeaa olemaan meillä ihan vallan. Isovanhemmat on tosi väsyneitä tähän jo! :|

Maijalla on takana 1 keskenmeno ja 1 abortti. Nyt on abortin mahdollisuus jo ohitettu. :attn: Maija muuten polttaa tälläkin erää... :/

Meillä on toiveissa toinen biologinen lapsi mieheni kanssa, esikko on nyt 10kk. Mietin vain miten jaksan kolmen kanssa, joista yksi vammainen. :ashamed: Täytyy kyllä sanoa, että tänä aikana kun on meillä asunut, on tyttö kehittynyt huimasti, kiitos puheterapian ja erityistarharyhmän. Osaa jo nimetä melkeinpä kaikkea ja jo muutaman lauseenkin saa aikaiseksi! :heart:

Mitenköhän tässä taas käy? :o |O

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Muistan Matin ja Maijan...vai että vauva :o . No, se että ihmiset tekevät vauvan kun eivät muutakaan osaa, ei ole mikään uusi ilmiö...

Juuh. Susta oli muuten suuri tuki silloin kun viimeksi avauduin!! :hug: Kiitos siis siitä.

En oikein jaksa uskoa, että jaksaisivat huolehtia tästäkään lapsesta... :/ Meillä rupeaa oleen jo aika täyttä. :|

voimia ja :flower: sulle kun oot tähän asti jaksanut heidän tytärtään hoitaa! hienoa että tytöllä menee nyt paremmin! :)
mitä muuhun tulee, ei voi kuin toivoa että tajuaisivat nyt tsempata.

Alkuperäinen kirjoittaja Misskitty:
En oikein jaksa uskoa, että jaksaisivat huolehtia tästäkään lapsesta... :/ Meillä rupeaa oleen jo aika täyttä. :|

Yhteiskunta huolehtii - se ei ole millään lailla teidän velvollisuutenne. Teidän velvollisuutenne on pitää huoli siitä, että jaksatte omien lastenne kanssa.

Ajohan ne kaksi kilpaa moottoritiellä lahden suunnalla viime viikon lopulla...

ex-rouva kahtasataa ja ex-mies 170, lapset rouvan kyydissä ja mies yritti törmäillä ja näin pysäyttää ex-rouvansa, ja syynä huoltajuuskiista ja rakkaus, jota molemmat tunsivat niitä törmäilykohteen kuljettamia lapsia kohtaan..

Hulluja.

Se on niin käsittämätöntä, miten yhteiskunta on avuton, tuollaisessa tilanteessa!! Eipä siinä oikein voi muuta kuin nostaa kädet pystyyn ja harkita sitä, että lapsi otettaisiin huostaan suoraan sairaalassa! Joskus vain tuntuu että pakkosterilisaatio pitäisi olla mahdollinen (nimen omaan sellaisten äitien kohdalla, jotka eivät ole kykeneviä huolehtimaan lapsesta, esim. kehitysvamman tai psyykkisten ongelmien takia). Teette todella arvokasta työtä, kun toimitte tämän pienen tytön sijaisvanhempina!!

Alkuperäinen kirjoittaja Misskitty:

Yhteiskunta huolehtii - se ei ole millään lailla teidän velvollisuutenne. Teidän velvollisuutenne on pitää huoli siitä, että jaksatte omien lastenne kanssa.

Olen samaa mieltä.. ei ole vanhempien/sisarusten tehtävä hoitaa, jos vanhemmat eivät ole siihen kykeneväisiä! Teillä on oma elämä ja saatte pitää siittä kiinni.. kukaan ei oleta, että te hoitaisitte ne lapset!!

Kiitos kaikille!
Kuitenkin se tulevakin lapsi tulee oleen rakas jo vauvasta ainakin meille. Tuntuu jotenkin kylmältä ajatukselta antaa hänet pois. Ja suostuuko Maija siihen?? En oikein tiedä mitä oikeuksia hänellä on... Tuo pakkosterilisaatio kävi kyllä munkin mielessä tänään... :/

Alkuperäinen kirjoittaja MissKitty heitettiin ulos..:
Kiitos kaikille!
Kuitenkin se tulevakin lapsi tulee oleen rakas jo vauvasta ainakin meille. Tuntuu jotenkin kylmältä ajatukselta antaa hänet pois. Ja suostuuko Maija siihen?? En oikein tiedä mitä oikeuksia hänellä on... Tuo pakkosterilisaatio kävi kyllä munkin mielessä tänään... :/

Maijalta ei kysytä. Jos hän ei huolehdi vauvasta, te tai joku muu ilmoitatte sossuun, ja lapsi otetaan pois.

Maijan kaltaiset äidin irvikuvat laskevat nimenomaan sen varaan, että joku sukulainen tai muu läheinen hoitaa, ja itse voi vaan ns. noukkia rusinat pullasta ja olla äiti silloin kun jaksaa, haluaa, eikä oo muutakaan tekemistä :kieh:

Kiitos kaikille!

Äidillä on tietty ensisijainen oikeus lapseen, mutta vaikuttaa aika paljon äidin "oikeuksiin" syy, miksi toinen lapsi on teillä.. ts ovatko luovuttaneen vapaehtoisesti vai pakosta! Mikäli edellinen lapsi on huostaanotettu, niin myös tämän lapsen kohdalla sitä tullaan harkitsemaan.. miettisin teiniä sitä vaihtoehtoa todella, että lapsi annettaisiin jollekkin heti syntymän jälkeen! Ei se tarkoita sitä, että teidän pitäisi katkaista siteet lapseen!
Minä taas luulen, että se jos joku olisi rakkautta lasta kohtaan, että se saisi turvallisen kodin (joko teidän, tai sit jonkun muun luotoa)

Alkuperäinen kirjoittaja anu:
Kiitos kaikille!

Äidillä on tietty ensisijainen oikeus lapseen, mutta vaikuttaa aika paljon äidin "oikeuksiin" syy, miksi toinen lapsi on teillä.. ts ovatko luovuttaneen vapaehtoisesti vai pakosta! Mikäli edellinen lapsi on huostaanotettu, niin myös tämän lapsen kohdalla sitä tullaan harkitsemaan.. miettisin teiniä sitä vaihtoehtoa todella, että lapsi annettaisiin jollekkin heti syntymän jälkeen! Ei se tarkoita sitä, että teidän pitäisi katkaista siteet lapseen!
Minä taas luulen, että se jos joku olisi rakkautta lasta kohtaan, että se saisi turvallisen kodin (joko teidän, tai sit jonkun muun luotoa)

Niin siis tyttö huostaanotettiin ja tuli meille. On kyllä koko pienen ikänsä asunut meillä ja mummulassa, joten oli aika "helppo" siirtyminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
?

siis mikä tässä on taustalla? miksi lapsi on teillä?

Koska halusimme, että tyttö pysyy perheenjäsenillä eikä joudu outoon perheeseen tai lastenkotiin.

Ymmärrän.. ja se on tärkeää lapsen kannalta! Mutta tämä syntymätön lapsi ei ole vielä osa sukua (tai siis on fyysisesti), mut kuitenkin.. olen sitä mieltä, että lapsen on parasta päästä heti vauvana siihen perheeseen, missä hän tulee kasvamaan! Ja edelleen sanon sen, ettei ole teidän tehtävä hoitaa Maijan lapsia, jos Maijasta ei ole itsestä siihen! Teidän ei tarvi kantaa taakkaa toisen vihreistä!!

Kiitos kaikille!

Maijalta ei kysytä. Jos hän ei huolehdi vauvasta, te tai joku muu ilmoitatte sossuun, ja lapsi otetaan pois.

Maijan kaltaiset äidin irvikuvat laskevat nimenomaan sen varaan, että joku sukulainen tai muu läheinen hoitaa, ja itse voi vaan ns. noukkia rusinat pullasta ja olla äiti silloin kun jaksaa, haluaa, eikä oo muutakaan tekemistä :kieh:

Nii-i. Olen niin pettynyt heihin, taas.

Tämä on ehkä itsekästä, mutta haluan kuitenkin sen toisen biologisen lapsen mieluummin kuin Maijan vauvan. :ashamed:

Kiitos kaikille!

Nii-i. Olen niin pettynyt heihin, taas.

Tämä on ehkä itsekästä, mutta haluan kuitenkin sen toisen biologisen lapsen mieluummin kuin Maijan vauvan. :ashamed:

TOTTAKAI!! Ja sinulla on OIKEUS SIIHEN!!!

?

Koska halusimme, että tyttö pysyy perheenjäsenillä eikä joudu outoon perheeseen tai lastenkotiin.

Ymmärrän.. ja se on tärkeää lapsen kannalta! Mutta tämä syntymätön lapsi ei ole vielä osa sukua (tai siis on fyysisesti), mut kuitenkin.. olen sitä mieltä, että lapsen on parasta päästä heti vauvana siihen perheeseen, missä hän tulee kasvamaan! Ja edelleen sanon sen, ettei ole teidän tehtävä hoitaa Maijan lapsia, jos Maijasta ei ole itsestä siihen! Teidän ei tarvi kantaa taakkaa toisen vihreistä!!

Jos tilanne menee siihen, että tuleva lapsi annetaan adoptioon, niin tiedän, että hän menee varmasti hyvään perheeseen ja tulee olemaan erittäin rakastettu!

Ei todellakaan ole itsekästä....sulla ei ole minkäänlaista velvollisuutta hoitaa toisten mukuloita, oman jaksamisesi ja omien lapsihaaveidesi kustannuksella!

?

Jos tilanne menee siihen, että tuleva lapsi annetaan adoptioon, niin tiedän, että hän menee varmasti hyvään perheeseen ja tulee olemaan erittäin rakastettu!

Näin juuri.. ja nyt sinulla on OIKEUS olla itsekäs ja haluta oma biologinen lapsi!! Et voi alkaa kantamaan toisen taakkaa hartioillasi! Olet ottanut yhden Maijan lapsista ja se on jo arvokasta, kukaan ei voi olettaa, että automaattisesti ottaisit Maijan lapset hoitaaksesi!
Nyt nostat pään ylös ja sanot, että olen tehnyt voitavani.. nyt on yhteiskunnan vuoro!

Mutta mitä jos he kerta toisensa jälkeen tekevät lisää lapsia? Joita sitten huostaanotetaan ja annetaan adoptioon. Kai tääkin joku sairaus on ja kai tähän joku viranomainen jotain mahtaa!

Jos "Maijan" tuleva lapsi adoptoidaan, on sinulla silti ihan hyvät mahdollisuudet pitää yllä kontakteja ko. lapseen. Teillä asuu hänen sisarensa ja sinä olisit tärkeä kontakti biologiseen sukuun. Ihan turha vielä murehtia, kyllä ne asiat selviävät. Kukaan ei hyödy siitä, että palat loppuun ja uuvut hoitotaakan alla.

Mutta mitä jos he kerta toisensa jälkeen tekevät lisää lapsia? Joita sitten huostaanotetaan ja annetaan adoptioon. Kai tääkin joku sairaus on ja kai tähän joku viranomainen jotain mahtaa!

Mun äiti on ollut noin 35 v töissä lastenkodissa. Siellä on 5, 6, 7, 8 lasta samalta äidiltä (yleensä eri isukkeja)...eikä viranomaiset voi tehdä muuta kuin ottaa lapset huostaan. Kerran vuodessa uusi vauva samalta äidiltä.

Yhteistyössä