Miten voi olla näin vaikeaa housujen ostaminen kohta 2 v lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voihan ihme
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voihan ihme

Vieras
Nyt on jäämässä pieneksi suurinosa 80 cm housuista kuitenkin taas kaapissa olevat 86 cm housut ovat vielä aivan liian isoja vaikka ovat samaa merkkiä. Mutta ei sekään ole kiva, että vyötäröpuristaa ja lahkeet jäävät lyhyiksi niinkuin noiden edellistä kokoa olevien housujen kohdalla on käynyt.

Sitten taas housu ongelma numero 2: Tyttö on hoikka eli suurinosa housuista on todella ruman näköisiä kun pussittavat ja jos ei ole mitään vyötärökiristystä niin sellainen pitäisi tehdä (käsityötaidot lähes olemattomat eli ei ole kivaa hommaa). Legginsit ovat parhaimpia mutta vaikuttavat taas jotenkin liian ohuilta näin talvella ja uloslähyiessä täytyisi varmaan vaihtaa sitten taas paksummat housut.

Ongelma numero 3: Miksi suurinosa housuista on punaisia, kirjavia tai muutenvaan sen värisiä, että sitten pitäisi olla samaa settiä myös paita. Enkä tykkää jos paita sotkeentuu niin sitten pitää myös vaihtaa housut vain siitä syystä ettei ole puhtaana housuihin sopivaa paitaa. Tietysti siinä puhtaana olevassa paidassa on erisävyistä pinkkiä kuin mitä on jalassa olevissa housuissa tai jotain vastaavaa.

Mistä te ostatte hoikille lapsille housuja? Ja ostatteko aina esim. Kaksi samanlaista paitaa (kun paita sotkeentuu useammin) ja yhdet niihin sopivat housut vai pistättekö sitten vain pesuun housut sekä paidan vaikka vain jompikumpi sotkeentuisi?

Juu h&m on hyvä mutta ei sielläkään kovin monia "useampien vaatteiden kanssa sopivia" colitseja tai vastaavia ole vaan eilenkin kun kävin kierroksella oli erisävyisiä punaisia, pallollisia, raidallisia yms. pääasiassa. Ovatkohan jerginssejä ne legginsit mitkä ovat sitä pehmeää farkun näköistä (paksumpaa kuin legginsit), niistä tykkään. Toinen hyvä on julia mini mutta niillä ei taida ikinä olla kuin muutama malli aina per kausi mitä tulee myyntiin.

En tiedä onko minulla ollut vain huono tuuri noiden Lindexin housujen kanssa mutta en ole niitä enää viitsinyt ostaa. Olen ostanut tai saanut niitä varmaan ainakin kuudet ja vain yhdet ovat olleet käyttökelpoiset. Suurimmassa osassa on ollut niin kireät resorit punteissa ettei niitä ole saanut jalkaan vaikka kuinka on venyttänyt etukäteen ja ainakin yhdet olivat niin kireät reisistä ja vyötäröltä, ettei niitä saanut ylösasti meidän hoikkekiinille. Kokolaput eivät ole pitäneet yhtään paikkaansa yms.

Vähän samanlaista ongelmaa meilläkin, kun kaikki kolme lasta ovat pitkiä ja hoikkia. Olen tässä reilun neljän vuoden aikana tullut johtopäätökseen, että ilmeisesti useimmat lastenvaatteet valmistetaan huomattavasti lyhyemmille ja pyöreämmille lapsille. Housut tosiaan järkyn leveitä ja pussittaa, vyötäröä joutuu kuromaan ja haara-lahje -mitta sitten taas ei meinaa riittää millään.

Kuopustyttöni on nyt vasta 8,5 kk ja ollaan jo siirrytty housuissa kokoon 80cm, kun ei riitä lahkeen pituus sitä pienemmissä niin millään. Ja nyt kun pikkuvauvan pyöreys on jo ollutta ja mennyttä ja vauva hoikan mallinen, on ne 80-koon housut sitten muilta osin turha isot...Plääh.

H&M olen minäkin törmännyt vähän kapeamman mallisiin collegeihin. Ja Lindexillä suosin niitä tähtiveloureja. Saa näteissä kirkkaissa väreissä ja on pituudessa säätövaraa korkeiden vyötärö- ja lahjeresorien ansiosta.

Ja mitä muuten väreihin tulee, niin sekä pojillani että tytöllä suosin käytännön syistä yksivärisiä maanläheisiä värejä. Pojilta jäikin pikkusiskolle eri sävyisiä harmaita sekä mustia housuja, koska ne käy mielestäni kaiken värisiin yläosiin. Olen huomannut saman ongelman eri sävyisten punaisten vaatteiden yhdistelyssä. Ehkä olen vaan sitten pinnallinen kun minua häiritsee jos paidan ja housujen punaiset riitelee keskenään :D

Meillä lapset ottaa itse vaatteensa kaapista niin ei ole pelkoa että ne sävyt osuis yksiin.. Olen päättänyt olla vain ylpeä että ovat omatoimisia.

Alle parivuotiaalla taas olen käyttänyt talvella lähinnä vaan sukkahousuja ja ulosmennessä sitten villahousut/villahaalari siihen päälle :) on sillä housujakin, esim ciraf, lindex, tutta on ihan hyviä kun niissä on hyvä resori lahkeessa. Name it, esprit taas ainakin on olleet hyviä hoikalle tytölle.

Name it:llä on suht kapeita gollegehousuja. Ainakin pojille :) Mutta jos perus mustaa ja harmaata haluaa, kai ke käy tytöllekkin. Lisäksi noissa vyötärönsisällä napit ja kuminauhakiristys.

Usein verkkarit jäävät ostamatta liian leveän mallin vuoksi. Melkein kaikissa Name-itin ja suurimmassa osassa Lindexin housuissa on vyötärön kavennusmahdollisuus, joka onl ähes välttömättömättömyys hoikille lapsille.

Yhteistyössä