Miten voi olla uusi mies äidille rakkaampi kuin oma lapsi???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riivinrauta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Riivinrauta

Aktiivinen jäsen
21.01.2007
4 454
0
36
Taas viikonloppuna näin sukulaistytön jolla tilanne on ollut se että aiti oli antanut isäpuolen terrorisoida pienen tytön elämää koska lapsi ei ollut hänen.
Miehen omat lapset hoidettiin kyllä niin hyvin kun tää äiti ja isä vain saattoi mut tää vanhin, äidin lapsi jäi vaille huomiota... tai no... huomio oli vain negatiivista...
Ja siis äiti osallistui myös tämän pienen tytön elämän pilaamiseen.
Äiti oli kieltänyt lapselta terapiat.

Nyt tyttö on asunut jo vuosia nuorisokodissa ja sitä ennen jonkun aikaa isovanhemmillaan.
Tällä hetkellä tyttö on mitä ihanin nuori neiti, puhuu paljon menneistä.

Mä en ikipäivänä jäis miehen luo joka ei hyväksy myös mun lasta, saati että käyttäytyisi mun lasta kohtaan tosi huonosti.
Mielummin olisin sitten yksin lasteni kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Mä en ikipäivänä jäis miehen luo joka ei hyväksy myös mun lasta, saati että käyttäytyisi mun lasta kohtaan tosi huonosti.
Mielummin olisin sitten yksin lasteni kanssa.

En minäkään!
Enkä ymmärrä, miten joku siihen pystyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Mun isälle uusi vaimo on tärkeämpi kuin minä, siis oli jo silloin kun asuin vielä kotona.

No joo siis yhtälailla tietysti näin päinkin :/

Näitä esimerkkejä on paljon, ja vielä enemmän on sitä että ei tykätä puolison lapsista ja vieläpä ihan häikäilemättä näytetään se.

(Olis muuten uusia ideoita :wave: ;) )

Jos se äiti-lapsi suhde ei ole alkujaankaan ollut ihan parhain, esim äiti väsynyt, ehkä masentunut ja lapsella uhmaa, jolloin helppo löytää lapsesta "vikaa". Siihen sitten tullut mies, joka ei hyväksy lasta. Jos mies vähääkään osaa manipuloida, niin helpostikin kääntänyt äidin tytärtään vastaan. Valitettavaa, mutta näitä varmaan löytyy...

Mulla on kaveri, joka on lähtenyt edellisestä avioliitosta turvakotiin lasten kanssa ja puhuu nyt lapsille, että ole nyt kunnolla, ettei tarvi antaa selkään ja mun tekee niin pahaa! Kun on kerran (jos useammankin) saanu ite selkäänsä, niin kehtaa uhkailla omia lapsiaan sillä samalla :( mutta puhuu näistä lapsistaan muutenkin tosi alentuvaan sävyyn ja haukkumanimillä :(

tuttu homma... itse jouduin sijaiskotiin asumaan (tai oikeastaan asuin ensin kadulla ja siitä PÄÄSIN asumaan sijaiskotiin) kun äidilleni uusi mies oli rakkaampi kuin oma tytär... yhteiset lapset hoidettiin niin hyvin kun taidettiin ja saivat aina kaiken mitä halusivat... sairasta miten jotkut ihmiset pystyvät siihen... itse olen miehelleni tehnyt selväksi että se joko ottaa sekä minut että poikani tai ei kumpaakaan ja jos kohtelee poikaani kerrankaan huonosti ni saa ukko lähteä... koko ikäni käynyt terapiassa kaiken tämän takia (ja vielä kaiken sen mitä isäpuoleni minulle teki kun sielläa suin) on kokeiltu huumeet kun haluttu paeta todellisuutta ja viinat ja itsemurhat yritetty... notta kiitos vaan rakastava äiti ja isäpuoli...

ja ennen isäpuolen kuvioihin tuloa äidin ja minun välit oli mitä mahtavimmat... olin äidille kaikki kaikessa ja äiti oli minulle tärkeintä maailmassa... olin siis 8 kun isäpuoli tuli kuvioihin... murrosikää minulla oli todella helpommasta päästä... vaan isäpuoli ei minua hyväksynyt ei sitten millään ja lopulta se kärjistyi kamaluuksiin

Mun isälle uusi vaimo on tärkeämpi kuin minä, siis oli jo silloin kun asuin vielä kotona.

Näitä tuntuu olevan useammin ettei "äitipuoli" hyväksy miehen lasta ja haluaa tätä tavattavan niin vähän kuin mahdollista, mieluiten ei lainkaan. Samanaikaisesti kun oletetaan automaattisesti että tämä uusi mies kohtelee omia, edellisen liiton lapsia viimeisen päälle hyvin.

Sama täällä. Isäni uusi vaimo jopa manipuloi isäni uskomaan ettei hän ollut edes isäni vaan äitini oli kuulemma hypännyt vieraissa ja minä olin tulos siitä.
Tämä sitten ilmoitettiin minulle kun olin nuorena (20v.) juuri saanut lapsen ihan yksin, mies oli jättänyt minut jo raskauden alussa.
Kyllä tuntui hyvälle.

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:

Sama täällä. Isäni uusi vaimo jopa manipuloi isäni uskomaan ettei hän ollut edes isäni vaan äitini oli kuulemma hypännyt vieraissa ja minä olin tulos siitä.
Tämä sitten ilmoitettiin minulle kun olin nuorena (20v.) juuri saanut lapsen ihan yksin, mies oli jättänyt minut jo raskauden alussa.
Kyllä tuntui hyvälle.

Jep. Mun äitipuoleni on itse enkeli ja minä paha paha paha. Kun vanhempieni erottua en 11 vuotiaana osannut ottaa uutta naista vastaan vaan olin ihan lukossa ja hiljaa. En siis edes ylpeä vaan hämilläni. Tästä sitten kärsin edelleen, kun en itse ottanut kontaktia :headwall:

Näitä esimerkkejä on paljon, ja vielä enemmän on sitä että ei tykätä puolison lapsista ja vieläpä ihan häikäilemättä näytetään se.

Laitappa vaan tulemaan ideoita!
=)
Laita vielä että mitä kaikkee oot saanu jo aikaseks =)

=)

Laitoin jo sähköpostia
:o

Siis ennen nykyisen mieheni tapaamista annoin entisestä avioliitosta olevan lapsen adoptioon.En nykyisen mieheni pyynnöstä vaan muista syistä.Mulla olis mahdollista adoptiosta huolimatta tavata lasta joskus 1-2 krt vuodessa mutta nykyinen mieheni ei siihen suostu.

Minunkin äidilleni isäpuoleni oli tärkeämpi kuin minä.Sai hakata mua ihan rauhassa.Ja kun puoliveljeni syntyi niin häntä paapottiin.Sai joulu-ja synttärilahjat ja minä en saanut mitään.
Oli 14 niin he lähtivät puoli-isäni vanhempien luokse koko kesäksi ja jättivät minut yksin kotiin.Onneksi olin kesätöissä niin sain ruokaan rahaa.

Ja kun murrosikä koetti niin ei saanut paiskoa ovia tai mitään,heti tuli nyrkistä ohtaan.Ja äitini vielä sanoi että minun pitäisi olla kiitollinen ettei laittanut minua esim. nuorisokotiin vaan sain olla kotona.Just!

Alkuperäinen kirjoittaja shenda81:
Minunkin äidilleni isäpuoleni oli tärkeämpi kuin minä.Sai hakata mua ihan rauhassa.Ja kun puoliveljeni syntyi niin häntä paapottiin.Sai joulu-ja synttärilahjat ja minä en saanut mitään.
Oli 14 niin he lähtivät puoli-isäni vanhempien luokse koko kesäksi ja jättivät minut yksin kotiin.Onneksi olin kesätöissä niin sain ruokaan rahaa.

Ja kun murrosikä koetti niin ei saanut paiskoa ovia tai mitään,heti tuli nyrkistä ohtaan.Ja äitini vielä sanoi että minun pitäisi olla kiitollinen ettei laittanut minua esim. nuorisokotiin vaan sain olla kotona.Just!

Ei siinä... en kyllä puolustele sitä sukulaismiestäkään joka on tämän tytön isä.
Saamaton vätys koko kaveri... kolme lasta lisää tehnyt toiselle naiselle eikä niistäkään ole käsittääkseni pystynyt holehtimaan... nyt sillä naisella on sitten neljä elätettävää.

Onneks tällä tytöllä nyt hyvä siellä nuorisokodissa ja rakastavat ja huolehtivat isovanhemmat kuitenkin.

=)

Laitoin jo sähköpostia

Ai jaa... no siis muutama päivä sitten tuli kyllä mihin en siihenkään ole kerinny vastaamaan mut nyt tässä tänään tai eilen ei ole tullu.

Yhteistyössä