miten voi sanoa toiselle näin kun kerran perheessä rahat on yhteiset?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja daniela
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

daniela

Vieras
mies eilen sano mulle että oon sille pystyyn monta sataa euroa! : 0 olin aivan äimänä. ei tykännyt kun sanoin siitä, että oli taas ilman mulle sanomista siirtänyt tililtäni omalleen 50e. kyse ei ole siitä, ettenkö olisi niitä antanut siirtää mutta olisi kiva edes sanoa ensin..
minä en saa kuin 300e kuussa, niistä maksan "omat" laskuni ja mikäli mahdollista laitan aina mieheni tilille rahaa. kyllä musta tuntuu pahalle etten pysty osallistumaan vuokran ym. maksuun :(
mies on aina tietoinen tilini tilanteesta sillä pääsee koneelta katsomaan tunnuksillaan, minä taas en pääse hänen. vaikka rahat siis meillä yhteiset, eri tilit kummallakin.

Hanki itsellesi uudet tunnukset ja pidä ne itselläsi. Mulla on meidän perheen tunnukset ja hoidan rahaliikenteen, mutta ei tulisi mieleenkään siirellä rahoja kysymättä ensin.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Se on miehen logiikkaa?

Vaiha salasanas ettei pääse enää sun tilille!

miehellä on sinne käyttöoikeudet, en edes tiedä pystynkö vaihtamaan.

No käyt pankissa sanot että haluat käyttöoikeudet mieheltä pois! Sillä se ratkeaa. Onhan tuo nyt kumma että se pääsee käsiksi sinun tiliin, mutta sinä et sen tiliin. Miksi tuollainen ratkaisu on alunperin edes tehty?

Sitäpaitsi, jos teillä ei ole miknäänlaista sopimusta siitä että "olet velkaa" miehellesi vuokrista ym. niin se on ihan p.askan hailee mitä hän sulle söpöttää! Velkaa ei voi kertyä jos ei rahaa ole lainattu ja piste.

juu, ei minua siis se haittaa että mies pääsee tiliäni katsomaan kunhan ei mene vahtaamiseksi.. ja tottakai hän saa katsoa tilini tilanteen, ei siinä mitään. mutta kun mulla ei ole samoja "oikeuksia", se harmittaa.

Meillä on molemmilla toisten tileille käyttöoikeudet ja on sopinut meille. Maksellaan yhdessä laskuja ja mun tilille joskus saattaa tulla yllätyspanoja mieheltä jos näyttää et alkaa 0 euroo häämöttää :D

miehet on just tommosia. esim.auto laitetaan pelkästään miehen nimiin ja silloin sanotaan että tottakai se on yhteinen. Sitten kun molemmat tarvivat autoa yhtäaikaa niin jopas kuuluu että kenenkähän nimi siellä papereissa on...*kele!!

Mua sapettaa kanssa. Meillä pitäisi olla yhteiset rahat, mutta se pätee vaan, jos molemmilla on rahaa. Nyt kun oon jääny työttömäksi, eikä eka liiton raha oo vielä tullut, niin mies huokailee aina tilipäivänä että taas kaikki HÄNEN rahansa meni laskuihin....ihan niinkuin se auttais mua saamaan ne liitonrahat nopeammin.....Aina urputtaa kuinka hän maksaa kaiken ja talolainakin menee hänen tililtään.... No minä maksan sitten autoa. Niin eikä sitä lasketa, että olen laittanut OMAT perintörahani kiinni talon remonttiin.

Meillä molemmilla on omat tilit, mutta mies aina jättää mulle kaupparahaa laatikkoon vaikka sanon ettei tarvi. Nytkin laatikon pohjalla makaa 900? ja ihan vaan ruoka ostoksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaja:
Meillä molemmilla on omat tilit, mutta mies aina jättää mulle kaupparahaa laatikkoon vaikka sanon ettei tarvi. Nytkin laatikon pohjalla makaa 900? ja ihan vaan ruoka ostoksiin.

mä voisin tulla hakee jos teillä nuin paljon on rahhaa kaapin pohjallekkin pistettäväksi

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaja:

mä voisin tulla hakee jos teillä nuin paljon on rahhaa kaapin pohjallekkin pistettäväksi

No tossa on vasta 9 viikon ruokarahat, että odota nyt kuusi lisää niin saat vähän reilummin ;)

Meillä omat tilit ja minä maksan yleensä laskut, mies vuokran ja ruokaostokset maksaa aina kumpi nyt sattuu lähempänä kassaa olemaan. Mies tienaa enemmän, mulla yleensä tili nollilla pari viikkoa ennen seuraavaa äitiysrahaa, joten mies antaa rahaa aina kun tarvin.. meillä ei lasketa.