Miten voi selvät synnytyssupistukset laantua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivostuttavaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raivostuttavaa

Vieras
Mulla oli eilen yliaikaiskontrolli ja lääkäri teki sen perus "kovakouraisen" tutkimuksen. Kohdunsuu sormelle auki ja kanavaa jäljellä 2 senttiä. Koko päivän supisteli säännöllisen epäsäännöllisesti, mut illalla kun menin sänkyyn alkoi kipeet supistukset. Tunnin verran tuli 7-12 minuutin välein sit tiheni 5-7 minuuttiin. Sain kuitenkin nukahdettua ja heräsin kolmen maissa tosi kipeisiin supistuksiin. Vessassakin tyhjeni suoli ja limatulppaa irtoili. Hetken päästä väli kuitenkin piteni taas yli kymmeneen minuuttiin ja menin taas nukkumaan. Nyt sit heräsin ja muutama kipeä supistus tullu, jotka kestää kuitenkin vaan joku 10 sekunttia. Verilimavuotoa tulee vielä. Miten voi selvästi käynnistynyt synnytys laantua näin. Ja siis kolmas laps tiedossa. Ni ainakin kuvittelisin tietäväni koska synnytys on käynnissä. Perjantaina käynnistys jos ei mitään tapahdu. Onko jollain vastaavia kokemuksia, että yöllä loppuu supistukset, mutta käynnistyy uudelleen aamulla. Tätä tässä nyt kovasti toivon..vielä kun harvakseltaan supistelee edelleen kunnolla. Pitää varmaan lähteä tästä lenkille ku aamu tästä valkenee....

Minulla kävi noin kolmena yönä peräkkäin 2. raskaudessa. Kolmantena yönä kun supistusten väli alkoi taas pidentyä aamua kohden olin niin rikki valvomisesta ja koko kohtu oli jo kosketusarka että lähdin synnärille. Ilmoitin että synnytän, puhkaiskaa kalvot.
tarkkailivat aluksi, mutta kun puhkaisivat kalvot ja laittoivat oksitosiinitipan, poika syntyi 4 tunnissa. viikkoja 41+2
kolmannessa kun alkoi näyttää samalta niin hieroin nännejä, erittää oksitosiinia ja ylläpiti supparit ;) syntyi 40+1

Mulla on kummankin kahden lapsen kohdalla käyny noin, eikä ole edenny ennekun olen päässy tippaan ja kalvot puhkaistu. Mutta se tipalla vauhdittaminen ei tunnu pahalta kun on paikat jo valmiina tositoimiin.

Tuttua, tuttua.. Kaksi lasta ja molemmissa raskauksissa limatulppaa tullut monta päivää sekä säännöllisiä ja kipeitä, mutta liian lyhyitä supistuksia monta pvää putkeen. Nukkuminen on ollut mahdotonta. Sitten olenkin synnyttänyt nopeasti, mutta täysin uupuneena. Ei kivaa. Kolmatta jossain vaiheessa toivoisin, mutta tuota juuri pelkään. On kauheaa odotella synnytyksen oikeaa alkamista päivätolkulla, mutta silti tosi kipeänä.

Mulla kolmannelta kanssa supistukset harvenivat sitä mukaa, mitä lähemmäs sairaalaa päästiin ja sairaalassa niitä ei ollut enää ollenkaan. Tutkivat minut siellä, sanoin että takaisin kotiin en enää lähde pitkän matkan takia ja yliaikaisuuden vuoksi. Laittoivat tipan ja vauveli syntyi hetken päästä. Napanuora kaulan ympärillä ja vauveli tummanpuhuva... Terveen lapsen kuitenkin sain.

Yhteistyössä