Miten voikaan aikuista lasta stressata vanhempiensa riitely...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hm

Vieras
Olen melkein 30 mutta kyllä tekee vieläkin pahaa kun vanhemmat riitelevät. :( Oikein kylmät väreet menevät. Tilanne on tosi monimutkainen ja sellainen että helppoa ulospääsyä heidän vaikeaan tilanteensa ei oikein ole. Siispä paljon kovaäänisiä riitoja.

Niin sitä tuntee itsensä lapseksi jälleen kun muistaa mitä se oli jo silloin noiden raivoamista kuunnella :( Tosi ankeaa. Ovat ihmisten elämät niin vaikeita.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Olen melkein 30 mutta kyllä tekee vieläkin pahaa kun vanhemmat riitelevät. :( Oikein kylmät väreet menevät. Tilanne on tosi monimutkainen ja sellainen että helppoa ulospääsyä heidän vaikeaan tilanteensa ei oikein ole. Siispä paljon kovaäänisiä riitoja.

Niin sitä tuntee itsensä lapseksi jälleen kun muistaa mitä se oli jo silloin noiden raivoamista kuunnella :( Tosi ankeaa. Ovat ihmisten elämät niin vaikeita.

Ton takia sä et pysty ottamaan aikuismaisesti etäisyyttä tilanteeseen. :hug:

Kiitos, näinhän se on. Muutenkin olen nyt vasta viimeaikoina alkanut tajuta miten paljon hallaa vanhempien esimerkki parisuhteesta on minulle alitajuisesti tehnyt. Ihastunut samanlaisiin hallitseviin ja alistaviin miehiin kuin isäni ja itse ollut samanlainen alistuva ja kärsivä kuten äitinikin. Pääasia kai että nämä tajuaa, sitten voi alkaa tilannetta muuttaa.

Sama. :( Ihme dorkia noi vanhemmat. Hirveä taakka vielä nyt aikuisenakin yrittää parantaa niiden ongelmia. :( Mikä vastuu on annettu minullekin jo niin pienenä... On se niin rankkaa. :(

Juuri noin gf. Vielä aikuisena saa laittaa oman elämänsä tauolle toisinaan ja setviä noiden sotkuja :( Koko elämäni ovat he painaneet minua kuin musta pilvi. Kadehdin niiiin ihmisiä joiden vanhempien suhde tasapainoinen vaikka sitten olisivat eronneetkin. Nyt saa kokoajan murehtia ja huolehtia.

Yhteistyössä