Miten voin auttaa lestadiolaista ystävääni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ystävä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"Ystävä"

Vieras
Minulla on mielessä tänä iltana eräiden sattumuksien tähden semmoinen että ymmärtääköhän ulkopuoliset lainkaan että vanhoillislestadioalinen nainen joka on äiti elää monta kertaa epäinhimillisen raskasta elämää niin henkisesti, kuin fyysistestikin. Rankkaa!!!

Eräs läheinen ystäväni ei jaksanut tässä roolissa elämäänsä ja suistui vaikeaan maasennukseen ja lopulta psykoosiin. Nyt on hoito vasta aloitettu ja hän on suljetulla. Onko kenelläkään tietoa miten läheiset voisivat parhaiten tukea häntä? Tarkoitukseni ei ole pilkata eikä loukata ketään mutta olen tästä ahdistunut koska haluaisin häntä auttaa. Kunnioitan kaikkia äitejä, ja tunnen muitakin lestadiolaisia naisia koska isäni siskot ovat vl uskovaisia.

Meillä on vain kuusi lasta, mutta välillä olen ahdistunut siitä ettei aikani riitä kaikille lapsille. Sitä äitiä et nyt voi mitenkään auttaa siellä, mutta voisitko vaikka huomioida lapsia: jos heillä on aineellisesti kaikki hyvin ja joku laittamassa ruokaa ja pesemässä pyykkiä, niin voisitko lukea, laulaa heidän kanssaan, katsoa esim kokeisiin lukemisen perään/kuulustella sanoja, kysellä muuten vaan kuulumisia jos tunnet lapset, yms? Silloin kun itse olen kiireinen tai sairas, niin mua piristäisi suunnattomasti kun tietäisin että joku pitäisi mun lapsista henkisestikin huolta!

Yhteistyössä