Miten voisin auttaa miestäni ok-talon suunnittelussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neitik
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neitik

Vieras
Niin. Mieheni suunnittelee meille ok-talon pohjapiirustusta ja olisi kai se hyvä minunkin tietää jotain ja osallistua siihen jotenkin, kertoa muitakin toiveita kuin että haluan paljon säilytystilaa, avokeittiön, tilavan eteisen yms.

Suunnittelussa kun pitää ottaa sen satatuhatta asiaa huomioon ja minä en ensinnäkään ole koskaan edes asunut omakotitalossa joten en osaa ottaa varmastikaan oikeita asioita huomioon ja tunnenkin itteni ihan hyödyttömäksi kun en osaa oikein kommentoida mitään asiantuntevasti, mitä mies kysyy...Hän on itse rakennusalalla että tietää itse paljon, mutta että miten voisin auttaa muuten?!
Onko jotain opusta mitä voisin lukea tai hyviä nettisivuja, mihin voisin tutustua? Rakentaja.fi on tullut selailtua jonkin verran, mutta muita??

Minä itse ainakin haluan erillisen kuraeteisen sisääntulon yhteyteen, tiskikoneen ja uunin keittiössä ylemmäs sijotettuna, pesukoneen ja kuivausrummun vieretysten seisontakorkeuteen (en päällekkäin), vaatehuoneen kodinhoitohuoneen yhteyteen, kirjastohuoneen, johon tulee pariovet... jne. jne.
Me aletaan rakentaa kans keväällä! :)

Silleen että sanot miehellesi että tuohon hommaan tarvitaan ammattilainen=arkkitehti suunnittelemaan! Oikeasti arkkitehdin palkkio ei ole kokonaiskustannuksissa just mitään, ja osaa säästää teiltä turhia käytävä/jne neliöitä koska on ammattilainen.

Meilläkin talon pohjapiirrustus piirrettiin itse, suht tyytyväinen olen mutta OLISI pitänyt käyttää ehdottomasti arkkitehtia suunnittelussa. Toisen kerran jos rakennetaan käytän siihen suunnitteluun aikaa enemmän ja otan arkkitehdin palkkalistoilleni.

Kiitos vastanneille.
Päättömän vastaus oli lähellä omia ajatuksiani :) Mutta mutta...ongelmanahan on se että tiedän kyllä mitä haluan (osapuilleen samoja asioita kuin tyty mainitsi) niitä on vain vaikea kaikkea mahduttaa siihen 115-120 neliöön :(
Kaikkea ei voi tietenkään saada, harmi vain kun ei ole itsellä alan koulutusta tai asiantuntemusta muuten niin tiedä siinä sitten sanoa juuta tai jaata kun hän kysyy...Mua viedään siis kuin pässiä narussa ;)

"Pikakurssi arkkitehdiksi" -kirja tulisi tarpeeseen :-D

Yhteistyössä