Minä oli samanlainen lapsena. Perheessäni oli viisi lasta, ja kuulemma söimme kaikki samanlailla, eli peruskotiruokaa, karkipäivä kerran viikossa. Minä olin ainoa pullukka, muut lapset normaalipainoisia. Äidilläni oli raskausajan diapetes kun hän odotti minua. Sitä ei silloin havaittu, eikä siis hoidettukaan mitenkään. Tuo ilmeisesti vaikutti jotenkin aineenvaihduntaani, tai ainakin äitini päätteli näin.
Minun kanssani asiasta puhuttin aivan avoimesti ja muistn, että piirsimme jotakin painokäppyrää äidin kanssa kun oli 7-vuotias, sain myös jonkun himoitsemani barbien, jos tavoitet saavutetiin. En mitenkään ahdistunut asiasta, vaan innostuin asiasta. Annoskokoihin kiinnitettiin huomiota, mutta mitään varsinaista laihista ei tietenkään voi lapselle laittaa. Asia saatiin hallintaan jollain tapaa, pysyin kyllä pullukkana, mutten lihonut kovin paljoa. Olen kuitenkin koko ikäni saanut taistella painoni kanssa, ja niin se kai meneekin, että jos jo lapsena lihoo, niin on hyvin vaikea päästä koskaan normaalipainoon.
Koittakaa siis tehä kaikkenne, että lapsenne pysyvät nomaalipainoisina. Oikein pahaa tekee, kun näkee sellaisia mac-perheitä, joissa kaikki ovat ylipainoisia. Ja siis aloittajaa en lue tähän sarjaan.